وب گردی

ماهی قرمز را در رودخانه ها و آب های آزاد رها نکنید

پگا رستمی با اشاره به خطرات رهاسازی سوف قرمز در رودخانه ها و آب های آزاد بیان کرد: سوف قرمز گونه های مهاجم و غیربومی هستند و رهاسازی آنها در آب های آزاد می تواند از تنوع گونه های بومی در محیط بکاهد.

رستمی افزود: در واقع ماهی قرمز گونه مهاجم و انگلی است و با خوردن گونه های بومی رودخانه ها و دیگر منابع آب آزاد می تواند اکوسیستم آبی را مختل کند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه توانایی تولیدمثلی سوف قرمز بسیار بالا است، گفت: با رهاسازی سوف قرمز در رودخانه و سایر آب های آزاد، جمعیت ماهی به دلیل تولید مثل در مدت زمان کوتاهی افزایش می یابد و حتی امکان تبدیل شدن به گونه غالب در رودخانه وجود دارد که ممکن است خطراتی را برای اکوسیستم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ماهی قرمز برای محیط زیست کشورمان مناسب نیست و حضور آنها در رودخانه ها و آب های آزاد مخرب است، تصریح کرد: ماهی قرمز در سال های اخیر از چین و کشورهای آسیای شرقی وارد کشور شده است، بنابراین رهاسازی آنها در رودخانه ها و آب های آزاد ممکن است آسیب هایی وارد کند. محیط زیست.

رستمی با بیان اینکه بهترین مکان برای رهاسازی ماهی قرمز استخرها و برکه ها در پارک ها و محیط های سرپوشیده است، گفت: انتظار می رود خانواده ها از رهاسازی این ماهیان در رودخانه ها، سراب ها، تالاب ها و سایر آب های آزاد خودداری کنند.

وی همچنین با بیان اینکه نگهداری طولانی مدت ماهی قرمز خطری برای سلامت انسان ندارد، گفت: نگهداری طولانی مدت ماهی قرمز در منزل در صورت رعایت نکات بهداشتی خطری برای سلامت انسان ندارد.

وی با بیان اینکه پرورش طولانی مدت ماهی قرمز در آکواریوم های کوچک می تواند باعث کوتاه شدن عمر و مرگ زودتر آنها شود، از خانواده ها خواست برای پرورش طولانی مدت ماهی قرمز از مخازن بزرگ یا آکواریوم استفاده کنند تا اکسیژن کافی برای زنده ماندن داشته باشند. باید قرار گیرد.

رستمی با بیان اینکه برای نگهداری طولانی مدت آب آکواریوم باید هفته ای دو بار تعویض شود، گفت: دمای آب هنگام تعویض باید بین ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد باشد و آب فاقد کلر باشد.

رستمی دو وعده غذا در روز را برای تغذیه ماهی قرمز کافی عنوان کرد و گفت: مقدار غذا باید به اندازه ای باشد که در یک تا دو دقیقه کاملا مصرف شود و از غذای مخصوص ماهی های آکواریومی استفاده شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا