وب گردی

معرفی متهم در دادگاه منافقین/ اسداله اوزتی; متهم خط پنجاه و نهم

اسدالله اوزتی متهم ردیف ۵۹ دادگاه اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) است. قبل از انقلاب به سمت گروهک منافقین کشیده شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت خود در سازمان ادامه داد و در تمامی تجمعات و مراسم غیرقانونی گروهک شرکت می کرد.

وی در مرحله جنگ با اسلحه کمری و سیانور در انتقال اسلحه و مهمات و مخفی کردن اعضای گروهک تروریستی منافقین در منزل خود نقش موثری ایفا کرد. وی در سال ۱۳۶۱ از کشور گریخت و مدتی در اروپا برای منافقین مشغول به کار شد. متعاقباً متهم در سال ۶۴ به عراق اعزام و در یگان‌های نظامی نفاق سازماندهی شد.

وی همچنین در بسیاری از عملیات های گروهک علیه جمهوری اسلامی ایران شرکت داشت و در یکی از این عملیات های تروریستی به نام پاتوشایی بر اثر اصابت مین از ناحیه پا مجروح شد. از جمله فعالیت ها و مسئولیت های وی می توان به معاونت گروه تروریستی پیشگام و تسهیل کننده قاچاق اسلحه و مهمات برای حمله نظامی تروریستی به مرزهای ایران، مسئول خرید یکی از شعبه های نظامی در بغداد، مسئول امنیت اشاره کرد. و مقدمات ورود ستاد تبلیغات او در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای شورای تروریستی موسوم به مقاومت ملی در اروپا به سر می برد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا