وب گردی

بررسی آخرین وضعیت استقلال و پرسپولیس در هفته حساس

در روزهای گذشته شایعه شده بود که به دلایلی احتمال لغو این دیدار وجود دارد اما دیروز مدیران استقلال و پرسپولیس به همراه نمایندگان فدراسیون و سازمان لیگ به شورای تامین رفتند و در نهایت رای به برگزاری جلسه در تاریخ تعیین شده داده شد. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از پایان جلسه اعلام کرد: صحبت کرده ایم و بازی چهارشنبه ساعت ۲۰ برگزار می شود.

البته گفته می شد که قرمزها بدشان نمی آید که بازی لغو شود تا گلسیانی مصدوم در خط دفاع باشد. بازیکنان استقلال اما پس از پایان بازی استقلال خوزستان اعلام کردند که می خواهند این دیدار را به موقع برگزار کنند. مهدی هاشمی نسب مربی این تیم گفت: امیدواریم این دیدار در تاریخ مقرر برگزار شود.

سازمان لیگ در روزهای اخیر موضع متغیری در این خصوص داشته است. سهیل مهدی ابتدا گفت این بازی در ساعت اعلام شده برگزار می شود. سپس در مصاحبه ای مبهم طوری صحبت کرد که انگار باید منتظر لغو مسابقه باشد. وی در نهایت اعلام کرد که هیچ اشاره ای به لغو بازی نکرده و دوست دارد بازی طبق برنامه برگزار شود. بنابراین باید منتظر برگزاری این دیدار در روز چهارشنبه باشیم.

بدون اعتراض

نکونام و استقلال قبل از دربی استقلال خوزستان را در اهواز شکست دادند. سرمربی آبی ها پس از بازی بار دیگر به انتقاد از عملکرد مدیریت این باشگاه پرداخت و صحبت های ظاهراً حمایتی هفته گذشته آنها پس از دیدار با مس رفسنجان را به تمسخر گرفت: «آیا استقلال باید همه بازی ها را برد؟ آیا ۶ بازی متوالی را باخته ایم تا آن را پشتیبان کنیم؟ ابتدای فصل مقابل سپاهان به سپاهان باختیم و بعد از مدت ها به مس رفسنجان باختیم. همین که هواداران از من و تیم حمایت می کنند کافی است. او همچنین اعلام کرد که در استقلال تنها بوده است. اتفاق خوبی که در این زمینه برای آبی ها افتاد این است که از بازیکنانی که در خطر بیرون راندن از دربی بودند، کارت زرد دریافت نکردند. نکونام ظاهرا قبل از بازی به بازیکنان گفته بود: به داور اعتراض نکنید. به کسی تعهد نده این بازی را با خیال راحت انجام دهید.» نکونام خودش هم به داور کنار زمین اعتراض نکرد که مبادا اخراج شود و دربی را ببازد.

اعتراض پرسپولیس

از طرفی پرسپولیسی ها در این زمینه موفق نبودند. محمدحسین کنعانی زادگان مدافع سرخ ها به دلیل کارت زردی که مقابل فولاد دریافت کرد از دربی محروم شد. این در حالی است که گلسیانی به دلیل مصدومیت نمی تواند تیمش را همراهی کند. حسین بادامکی، قائم مقام باشگاه پرسپولیس با اعتراض به کارت زردی که کنعانی زادگان دریافت کرد، گفت: متأسفانه کنعانی در مرحله ای که هیچ تقصیری نداشت، کارت زرد گرفت و از دربی محروم شد.

باشگاه پرسپولیس بلافاصله پس از پایان بازی به کارت زرد این بازیکن اعتراض کرد و خواستار بخشش او شد اما فیلم دیگری منتشر شد که کنعانی زادگان در صحنه ای دیگر روی پای بازیکن فولاد خطا می کند. به همین دلیل قرمزها امیدی به بخشودگی کارت این بازیکن ندارند.
قرمزها قبل از دربی موفق شدند فولاد را با ۴ گل شکست دهند.

از طرفی آنها دو گل را با اشتباه بیرانوند دریافت کردند که نگرانی ها در مورد آمادگی این بازیکن بیشتر شد. بیرانوند که نتوانست آنطور که باید در جام ملت ها بدرخشد، این روزها دچار رکود شده و قرمزها نگران تداوم اشتباهاتش در دربی هستند.

مهناز ذکایی دومین داور زن دربی

پس از انتخاب مهسا قربانی به عنوان داور اتاق VAR در دربی، داور زن دیگری برای این دیدار انتخاب شد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از حضور مهناز ذکایی در اتاق دربی VAR در مراسم روز جهانی فوتبال زنان خبر داد. به این ترتیب در صد و سومین شهرورد استقلال و پرسپولیس که چهارشنبه ۲ اسفندماه برگزار می شود، دو داور زن در تیم داوری حضور دارند.

منبع: جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا