وب گردی

تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر دفاع از آرمان فلسطین

«شوقی آوازه» نویسنده و روزنامه نگار لبنانی در پاسخ به سوالی درباره نقش و تاثیر انقلاب اسلامی ایران در حمایت از مسئله و آرمان فلسطین اظهار داشت: از اولین روز پیروزی انقلاب پربرکت اسلامی ایران در رهبری امام خمینی (ره) شعار «ایران امروز، فلسطین فردا» مطرح شد. انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تا امروز با حمایت واقعی از موضوع و آرمان های فلسطین خود را متمایز کرده است.

وی در همین زمینه تصریح کرد: این حمایت نه لفظی و نه ظاهری بوده، بلکه به هر طریق و در همه سطوح انجام شده است. لازم به ذکر است که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که سفارت رژیم غاصب صهیونیستی در تهران را تعطیل کرد و در سفر یاسر عرفات به تهران و دیدار با امام خمینی (ره) اولین سفارت فلسطین را افتتاح کرد. امام خمینی (ره) در آن زمان فرمودند: امروز ایران است و فردا فلسطین.

این نویسنده لبنانی در ادامه خاطرنشان کرد: بر این اساس هر پیروزی یا هر دستاورد مقاومت فلسطین، دستاورد و پیروزی انقلاب پربرکت اسلامی و از برکات حضرت روح الله موسوی خمینی است. بنابراین معتقدم هرگونه رویارویی که امروز با دشمن صهیونیستی شاهد هستیم بدون حمایت انقلاب پربرکت اسلامی از مسئله فلسطین امکان پذیر نبود. بله، اما این چیزی از اهمیت مقاومت فلسطین نمی کاهد. مقاومت فلسطین وجود دارد، اما حمایت جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین، به آن شتاب و شتاب بخشیده، بعد به آن بخشیده، به آن محتوا بخشیده و به جهان آورده است.

شوقی آوازه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها از انقلاب فلسطین و مقاومت فلسطین، بلکه از تمامی جنبش های آزادی خواهانه حتی از مقاومت اسلامی لبنان حمایت کرد. حمایت های گسترده ای از سوی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران وجود داشت. مقاومت با این حمایت توانست یکی پس از دیگری به پیروزی برسد.

این نویسنده لبنانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سطح سیاست خارجی در عرصه جهانی در مقابله با استکبار جهانی به ویژه با شیطان بزرگ، ایالات متحده آمریکا و سیاست های آن در منطقه نقش محوری داشت. نقش تا امروز ادامه داشته است.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران کشتی‌های نفتی را به ونزوئلا فرستاد و محاصره ونزوئلا را شکست و همچنین زمانی که محاصره سوریه و قانون تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به قانون سزار را نقض کرد با ارسال کشتی‌های نفتی به این کشور. سوریه و لبنان این شیطان آمریکایی فروریخت. بنابراین معتقدم یکی از اولویت های سیاست خارجی ایران حمایت از مظلومان جهان به ویژه در سطح مسئله فلسطین و مسائل نهضت های آزادی خواه در جهان است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا