وب گردی

نکات ایمنی برای چهارشنبه

مراسم چهارشب سوری که در سال های دور با برافروختن آتش کوچک و دور هم جمع شدن خانواده ها برگزار می شد، سال هاست که شباهت زیادی به صحنه های جنگ پیدا کرده است. مراسم چرانباش سوری هیچ شباهتی به جشنی که در شاهنامه فردوسی ذکر شده است ندارد. در یک شب چهارشنبه آخر سال، گروهی از مردم که بیشتر آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند، با در دست داشتن مواد محترقه خطرناک، آرامش را از شهروندان سلب می کنند و گاه این سلب آرامش با خطراتی برای خود و دیگران همراه است. .

هر ساله توصیه های مکرری درباره کم خطر بودن برگزاری مراسم سوری در روز چهارشنبه مطرح می شود و امسال این توصیه ها رنگ دیگری به خود گرفت. استقبال کنندگان از خرید مواد محترقه بیشتر نوجوانان و جوانان هستند و این افراد توسط فروشندگان مواد محترقه گمراه می شوند.

در بسیاری از حوادثی که شاهد کشته شدن افراد هستیم، همسایگان یا اقوام آنها اعلام می‌کنند که از فروش مواد محترقه اطلاع داشته‌اند، اما با این فرضیه که می‌توان اقدام آنها را نوعی قاچاق انسان در آستانه نوروز بایرام دانست. این عمل خطرناک را به پلیس گزارش ندهید. مردم باید بدانند که در صورت همکاری با پلیس و جلوگیری از خطر، اطلاعات آنها محرمانه بوده و هرگز فاش نخواهد شد.

بسیاری از کودکان و نوجوانانی که از مواد قابل اشتعال خطرناک استفاده می کنند، خطرات استفاده از این مواد را درک نمی کنند. آنها فقط به زشتی اعمال خود پی می برند و بنابراین ترقه های خود را پنهان می کنند. یک نکته مهم این است که؛ پدران و مادران باید مکان هایی را که احتمال دارد فرزندانشان ترقه را در آنجا پنهان می کنند شناسایی کنند و از این مکان ها دیدن کنند تا به شخصیت فرزندان آسیبی وارد نشود. بدون شک با این کار از بسیاری از خطرات جلوگیری می شود.

بهتر است معلمان در کلاس ها خطرات مواد قابل اشتعال را به دانش آموزان اطلاع دهند و به آنها گوشزد کنند که اگر در مراسم سوری در روز چهارشنبه مجروح شوند در طول تعطیلات بایرام درگیر مشکلات ناشی از سوختگی و آسیب های دیگر خواهند شد. .

منبع: آرماند تودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا