وب گردی

کارگردانان خارجی در مورد ایران چه فیلم هایی می سازند؟

موضوع “خانواده” یک موضوع بین المللی است و مردم در سراسر جهان علاقه مند هستند که ببینند هر ملتی چه تجربیات و درس های مهمی در مورد خانواده دارد. اتفاقا بسیاری از فیلم های معروف ایرانی درباره خانواده و احساسات انسانی هستند و فیلمسازانی که به ایران سفر می کنند به فرهنگ علاقه دارند و درباره روابط خانوادگی در ایران فیلم می سازند.

در گفت و گو با هنرمندان خارجی، موضوع خانواده و به خصوص روابط بین افراد به قدری جالب بود که آنها را به ساخت فیلمی درباره ایران ترغیب کرد.

یانگ گوانگجینگ

داستان خانواده ایرانی در فیلم ها جالب است

یانگ گوانگجینگ گفت: از چین و جشنواره بین المللی فیلم شانگهای به ایران آمدم. اگر بخواهم درباره ایران فیلم بسازم شاید یک داستان خانوادگی بین زن و شوهر بسازم یا شاید درگیری زن و شوهری. مثلاً در خانه دعوا می کنند و می خواهند همدیگر را متقاعد کنند که با هم کنار بیایند.

چه چیزی باعث می شود چنین تم خانوادگی را انتخاب کنید؟

زیرا بسیاری از فیلم های معروف ایرانی درباره عواطف خانوادگی و انسانی هستند.

سینما و تولیدات سینمایی یک کشور چگونه می تواند تصویر آن کشور را برای سایر مردم جهان شکل دهد؟

فیلم مانند یک زبان بین المللی است و در طول یک روایت ۹۰ دقیقه ای می تواند احساسات مخاطب را درگیر کند. بنابراین فکر می کنم این راه خوبی برای برقراری ارتباط با مردم کشورهای دیگر است. همچنین راه خوبی برای ایجاد تفاهم بیشتر بین مردم این کشورهاست. گفتن اینکه فیلم سیاه و سفید چه تصویر و ایده ای از یک کشور را منعکس می کند کمی دشوار است، زیرا هر کشوری دو طرف دارد. اما اگر داستان به اندازه کافی خوب باشد، می تواند دیدگاه کشورهای مختلف را تغییر دهد.

چه فیلم هایی را در جشنواره فجر ایران تماشا کردید؟ کدام فیلمسازان ایرانی را می شناسید و دوست دارید؟

زمانی که ایران بودم فقط دو فیلم ایرانی دیدم و یکی به نام نپتون را دوست داشتم. این فیلم داستان یک خانواده است. من تحت تاثیر خود داستان و روابط بین افراد فیلم قرار گرفتم. من بسیاری از کارگردانان مشهور ایرانی مانند فرهادی و عباس کیارستمی را می شناسم، اتفاقاً هر دوی آنها در چین بسیار محبوب هستند.

جولیا لوکاشوک

جولیا لوکاشوک

دارم فیلمی درباره ارزش های خانوادگی می سازم

یولیا لوکاشوک، یکی از سینماگران روسی، توضیح داد: اگر بخواهم درباره ایران فیلم بسازم، به ارزش‌های خانواده در ایران می‌پردازم، زیرا موضوع بین‌المللی است و مهم این است که همه بتوانند فرهنگ و ارزش‌های خانوادگی را کشف کنند. از ملل دیگر هر فرهنگ چه تجربیات و درس های مهمی در مورد خانواده دارد و چگونه می تواند از یکدیگر در مورد آن بیاموزد.

چگونه تولیدات سینمایی و تولیدات هنری می توانند تصویر واقعی یک کشور را برای مخاطبان بین المللی شکل دهند؟

رسانه ها و فیلم ها یکی از قدرتمندترین ابزارهای تاثیرگذاری در سطح بین المللی هستند، فیلم های ایرانی در سطح بین المللی نیز در حال پیشرفت هستند و آنچه ما در رسانه ها و فیلم ها به تصویر می کشیم نوعی نمایش برای مخاطب دیگر است.

حفیظ الدین منا
حفیظ الدین منا

حضور کارگران قاچاق بنگلادشی در هاواریان. موضوع فیلم

حفیظ الدین منا، تهیه کننده فیلم از بنگلادش، با بیان اینکه اگر بخواهم فیلمی درباره یک موضوع بین المللی بسازم، به چه موضوعی می پردازم، گفت: بسیاری از کارگران مهاجر بنگلادشی برای کار به خاورمیانه در کشورهایی مانند ابوظبی می آیند. ایران، دبی و برخی جاهای دیگر که بسیاری از آنها از طریق قاچاق و غیرقانونی وارد این کشورها می شوند. این موضوع سوژه های زیادی برای ساخت فیلم ایجاد می کند. مسئله مهاجرت و حتی حقوق بشر یک مسئله جهانی است. به همین دلیل این موضوع را انتخاب کردم.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا