وب گردی

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین; قتل شهید درویشوند در کتابفروشی

شهید رضا درویشوند در سال ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود و همزمان با احیای مردم به رهبری امام خمینی (ره) با انتشار بیانیه ها و پیام ها و حضور فعال در راهپیمایی ها و تظاهرات، سهم مؤثری در تبلیغ انقلاب و انقلاب داشت. انتشار پیام انقلاب اسلامی به دیگران

پس از پیروزی انقلاب با کمیته های انقلاب اسلامی همکاری افتخاری داشت.

این شهید با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه شد و در پوشش ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران به دفاع از میهن اسلامی پرداخت و تهاجمات دشمن بعثی را دفع کرد.
بعداً بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن از ناحیه دست و کتف چپ مجروح و به بیمارستانی در تهران منتقل شد.

شهید درویشوند پس از التیام و بهبود جراحات وارده در جبهه، در خیمه وحدت واقع در مقابل خیابان دانشگاه تهران به کتاب فروشی و ترویج و دفاع از آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی پرداخت. در این مدت یک بار توسط منافقین مزدور ربوده و شکنجه شد، اما با مقاومت و رشادتی که در دوران اسارت از خود نشان داد، توطئه آدم ربایان و منافقین را که موفق به کسب اطلاعات از او در مورد همرزمان و همسنگرانش نشدند، خنثی کرد. تا او را نیمه جان در یکی از خیابان های متروک شهر رها کنند.

روز شهادت

شهید درویشوند علیرغم اتفاقاتی که در آن مدت برای او افتاد، در چادر وحدت به فعالیت خود ادامه داد و حتی مورد تهدید منافقین قرار گرفت.

سرانجام در بامداد سوم شهریور ۶۰ چهار تروریست منافق به طرز وحشیانه ای به خیمه ی وحدت یورش بردند و در حالی که وی در آنجا استراحت می کرد با سلاح های مختلف به وی حمله کردند و سپس با پرتاب بمب های آتش زا کتاب ها و چادر را سوزاندند.

پزشکی قانونی در گزارش معاینه بدن خون آلود او نوشت: در معاینه علائم زیر مشخص است: ۱) سوراخ در ناحیه چانه چپ، دایره نزدیک به بیضی با حلقه ای از چانه. سایش و برف پاک کن به قطر ۶ میلی متر، محل ورود و ورود گلوله. استخوان فک پایین شکسته شد و سپس کمی به عقب و پایین رفت و پس از عبور از پایه زبان به سینه رسید و از شانه چپ خارج شد. ۲) سوراخ خروجی به ابعاد ۸*۹ سانتی متر نامنظم بوده و اندام های داخلی کاملاً از زیر آن کنده شده اند. ۳) خراشیدگی در پیشانی و گونه چپ، ۴) خراشیدگی در دست راست، ۵) ساییدگی های گسترده در سمت راست، ۶) زخم های متعدد و کوچک در ران راست که اندازه آنها بین ۲ میلی متر تا یک سانتی متر است. که یکی از آنها نسبتاً عمیق است و بقیه سطحی هستند، ۷) زخمی در سطح داخلی ران چپ به عمق حدود ۲ سانتی متر.

عاملان ترور

کاظم رسولی یکی از اعضای گروهک تروریستی گفت: در عملیات دیگری که در آن شرکت داشتم، چادر بیرون دانشگاه به آتش کشیده شد. یک ماشین تویوتا دادند که j3 و کلاش و کلت داشت که ژ۳ پرکننده اضافه هم داشت و ما باید بنزین و چراغ قوه می گرفتیم تا آتشی را که آن شب درست کردیم روشن کنیم. مجید مسئول آتش زدن چادر بود و رضا و علیرضا مدنی مسئول امنیت و دفاع در صورت بروز مشکل بودند. صبح زود رسیدیم جلوی دانشگاه در حالی که بچه ها نمی خواستند پیاده شوند. مردی که بیرون چادر خوابیده بود بیدار شد و سعی کرد از خود دفاع کند، بچه ها رگبار شلیک کردند و مجید هم چادر را آتش زد و…».

رضا استاد حسین هم اعتراف کرد که چهار نفر بودیم، فرمانده و راننده کاظم، من، علیرضا و منوچهر، روز سه شنبه سوم شهریور ۶۰، سه نفری ژ۳ داشتیم و فرمانده کلاشینکف، کوکتل انداختم. بقیه همه شلیک کردند، من یک رگبار بی هدف شلیک کردم، به سمت چادر شلیک کردم و فرار کردم.”

اعترافات علیرضا مدنی نیز در همین زمینه می گوید: عملیات ساعت پنج شش صبح بود، من مسئول آتش سوزی چادر بودم و رضا مسئول حمله به چند نفری بود که خواب بودند. منوچهر مسئول آتش زدن خیمه است. چادر را آتش زدم، کاظم هم پشت را آتش زد و رضا هم بالای خوابیده ها را آتش زد و منوچهر هم چادر را آتش زد و بعد رفتیم. من فکر می کنم چهار قربانی وجود دارد.»

آتش زدن بیش از ۳۰ کتابفروشی در تهران توسط منافقین

بر اساس آمار به دست آمده در سال ۶۰، گروهک تروریستی منافقین در تهران با نارنجک دستی و بمب آتش زا به بیش از ۳۰ کتابفروشی و مرکز توزیع و نشر کتاب حمله کردند که حمله به چادر وحدت یکی از این موارد بود.

منبع: میزان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا