وب گردی

دستور وزیر فرهنگ برای بررسی لغو جشنواره «کوچه»/معین در ایران کنسرت خواهد داشت؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش اول گفت و گو با ایسنا، دو موضوع داغ این روزهای موسیقی کشور یعنی بازگشت هنرمندان ایرانی به خارج از کشور و لغو تعطیلی «جشنواره موسیقی خیابانی» را تشریح کرد. در بوشهر

محمدمهدی اسماعیلی که همزمان با برگزاری انتخابات شورای اسلامی و خبرگان رهبری در خبرگزاری ایسنا حضور یافته بود، با حضور در استودیوی خبرگزاری ایسنا، دقایقی را به سوالات خبرنگار ایسنا درباره حواشی و مجوزها پاسخ داد. موسیقی، ادبیات و نسخه های اصلی وزارت فرهنگ دو بخش منتشر می شود.

دستور وزیر فرهنگ برای بررسی علت لغو اختتامیه جشنواره کوچه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش اول این گفت و گو در پاسخ به خبرنگار ایسنا، از تلاش های این وزارتخانه برای جلوگیری از لغو غیرقانونی کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان با توجه به لغو مراسم اختتامیه موسیقی کوچه یاد کرد. جشنواره بوشهر توسط سازمان های دیگر که واکنش های زیادی را در پی داشت. ، گفت: در خارج از کشور بودم که مراسم اختتامیه این جشنواره لغو شد، اما دوستانم این موضوع را مانند هر رویداد بزرگ و کوچک دیگری برای من آوردند.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره کوچه کارهای خوبی انجام شد، گفت: ممکن است در اجرا مشکلاتی پیش بیاید اما نوع کار شبیه به نام جشنواره مردمی بود. من گزارش های این حادثه را دیده ام. من و دوستانم می خواهیم از این جنبش های مردمی حمایت کنیم. حالا ممکن است در مقطعی مشکلی پیش بیاید. به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر – آقای افروغ که مورد اعتماد اهالی فرهنگ و هنر این شهر هستند گفتم که بررسی کنند. و به ما اطلاع دهید.

اسماعیلی اضافه کرد: شاید بحث هایی که در فضای عمومی مطرح می شود سوالات و اشکالاتی داشته باشد و باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود اما من گفتم لغو تعطیلی این رویداد به طور دقیق بررسی شود و همه آثار هنری باید بررسی شود. در چارچوب قوانین موجود حمایت شود.» گزارش تحقیق این پرونده را به صراحت به رسانه ها اعلام خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: استان بوشهر یکی از بهترین استان ها به ویژه در زمینه موسیقی محلی و رسمی است. بنابراین قصد داریم چندین جشنواره مرتبط در این شهر ایجاد کنیم.

مخالفان انقلاب نگران تعامل با هنرمندان هستند. این فقط مربوط به یک فرد خاص نیست

همچنین اسماعیلی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر بازگشت نصرالله معین نجف آبادی خواننده و برخی دیگر از چهره های هنری به کشور، تصریح کرد: آقای رئیس جمهور در اولین نشست خبری خود یکی از مهم ترین عناوین برنامه هایشان این است. سفر راحت تر و جذب آسان ایرانی ها در خارج از کشور اعلام کردند.

وی ادامه داد: فکر می کنم یکی از دغدغه های مخالفان انقلاب اسلامی همین رویکرد است، ما هیچ منعی برای ورود ایرانیان خارج از کشور به کشور نداریم و همه مردم ایران می توانند بیایند و کار کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه سیاست دولت حرکت آسان هنرمندان در کشور بود، ادامه داد: ممکن است هنرمندی داشته باشیم که در مقطعی اشتباه کرده است، حتی بسیاری از هنرمندان عزیزی که اکنون از آنها به نیکی یاد می کنیم، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هنرپیشه بودند. و کاری کردند که دور از نظام ارزشی انقلاب است، اما الان کارآمد است.

در محدوده کار کنید، ما شما را متوقف نخواهیم کرد

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران فضا را برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور ایجاد می کند، تاکید کرد: هرکس بخواهد در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران کار کند، منعی برای کار او وجود ندارد، چرا که برخی از این موارد بوده است. موارد در دوره اخیر در ابتدای وزارت من هنرمندی بود که می گفت ۴۰ سال است بازی نکرده ام اما مجوز کار برایش صادر کردیم و در تئاتر بازی می کرد و حالا مجوزهای دیگری گرفت. همین هنرمند حتی کلیپی هم برای ارزیابی آقای رئیس جمهور تهیه کرده بود که ما آن را منتشر نکردیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا نصرالله معین نجف آبادی پس از بازگشت به ایران اجازه برگزاری کنسرت را خواهد داشت؟ وی گفت: تاکید می کنم روز اول سوال فقط در مورد شخص ایشان نبود، بلکه روال را برای دولت توضیح دادم. ایران خانه هر ایرانی در خارج از کشور اعم از خواننده، هنرمند، بازیگر و … است. هرکسی بخواهد می تواند به ایران بازگردد و فعالیت هایش تابع همان قوانین کلی است که هر هنرمندی در داخل با آن مواجه است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: بنیاد ما حمایت از هنرمندان در چارچوب قوانین موجود است. شاید چند نفر با این شرایط که دیگر مربوط به من و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، نمی خواهند کار کنند. حکومت مردمی آقای رئیسی نه تنها برای اقوام مناطق فقیرنشین، بلکه برای مردم خارج از کشور نیز هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا