وب گردی

کشف مقبره ای با نقاشی های دیواری رنگارنگ در مصر

باستان شناسان با کاوش در وسط اهرام باستانی «دهشور» بار دیگر به کشف مهمی دست یافتند و بقایای «مستابه» با نقاشی های دیواری شگفت انگیز را کشف کردند.

“منشاء باستان” می نویسد که کاوش های گروهی از باستان شناسان آلمانی و مصری به کشف “مستبا” و نقاشی های دیواری مربوط به دوره “پادشاهی قدیم” منجر شده است که اطلاعات دقیقی در مورد زندگی روزمره و اعمال معنوی مصریان باستان ارائه می دهد. تمدن

“دهشور” محوطه ای باستانی پر از سازه های هرمی است که در شمال مصر و درست در جنوب “سقارا” در امتداد کرانه غربی رود نیل واقع شده است. دشور که بخشی از منطقه ممفیس است، مانند سایر مکان‌های باستانی مانند بوسیر، ابورواش و اهرام جیزه، در سال ۱۹۷۹ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد.

منطقه «دهشور» به دلیل وجود دو هرم به جای مانده از سلسله چهارم مصر باستان که توسط فرعون «سنفرو» (۲۵۵۱-۲۵۷۵ قبل از میلاد) ساخته شده است، بیشتر به این مکان معروف است. معروف ترین هرم در این منطقه «هرم منحنی» است که با طراحی خاص شیب خود متمایز می شود.

بر اساس بیانیه وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، سازه ای که اخیراً در این مکان کشف شده بخشی از گورستان وسیع مردم دهشور در زمان «پادشاهی قدیم» بوده است و شواهد اولیه آن برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ با مشارکت این منطقه کشف شد. دانشگاه برلین افتتاح شد.

به گفته باستان شناسان، نقاشی های منحصر به فرد و دقیق یافت شده در این “مستابه” فعالیت های روزمره مانند برداشت غلات، قایقرانی در رود نیل، صحنه های بازار و هدایای آیینی مذهبی را به تصویر می کشد.

مستابه نوعی مقبره باستانی است که در مصر باستان با شکل مستطیل، دیوارهای شیب دار و سقفی مسطح ساخته شده و معمولاً از آجر یا گل ساخته شده است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا