وب گردی

مدیریت خرید عید در طول سال

زمان خرید از هر چیزی مهمتر است و خرید عید نیز از این قاعده مستثنی نیست. در طول سال اگر به محصول خاصی برای منزل خود نیاز دارید، بهتر است آن را در زمان مناسب خریداری کنید. دانستن بهترین زمان برای خرید هر کالا برای شما بسیار مفید است. جدای از صرفه جویی در پول شما، همچنین در انتخاب بهتر خرید شما بدون دردسر و شلوغی کمک زیادی می کند. در اینجا بهترین زمان برای خرید لوازم ضروری خانه را به شما معرفی می کنیم.

کی ماشین بخریم؟!

بازار خرید خودرو یکی از پیچیده ترین بازارها است و در ایران با توجه به حباب دلار و شرایط اقتصادی و سیاسی این پیچیدگی بیشتر است، اما با تمام این شرایط تقویم خود را برای اواخر پاییز و اوایل زمستان علامت گذاری کنید تا بخرید. ماشین

در این موقع از سال با توجه به واردات خودروهای خارجی به ایران و افزایش تنوع و کیفیت در بازار، قیمت ها تعدیل شده و رقابت قوی تری شکل می گیرد. این امر تولیدکنندگان داخلی را تحت فشار قرار داده و علاوه بر کاهش قیمت، خودروهای داخلی کیفیت بهتری برای رقابت با خودروهای خارجی دارند. بنابراین بهترین زمان برای خرید خودرو اواخر پاییز و اوایل زمستان است.

کی لباس بخریم؟!

در ابتدای فصل پاییز، تولیدکنندگان و خرده فروشان اجناس خود را با قیمت های مناسب و حتی گاهی کمتر از قیمت تمام شده عرضه می کنند تا برای فصل جدید درآمدزایی داشته باشند، بنابراین شروع فصل پاییز بهترین زمان برای خرید لباس است و این زمان بهترین زمان برای خرید لباس است. آن را علامت گذاری کنید. برای خرید مایحتاج خود علاوه بر این زمان، حراج های پایان هر فصل را فراموش نکنید، بلکه دقت کنید از فروشگاه ها و تاجران معتبر خرید کنید.

– علاوه بر قیمت، به کیفیت محصول نیز توجه کنید.

– با دیدن قیمت ها هیجان زده نشوید و با حوصله خرید خود را انجام دهید.

– به تنهایی خرید نکنید و در انتخاب لباس از سلیقه دیگران استفاده کنید.

کی مبلمان بخریم؟!

برای خرید مبلمان، تقویم خود را برای اوایل زمستان و اوایل بهار مشخص کنید، یعنی. بعد از نوروز

مبل فروشی ها معمولا در ابتدای زمستان که قصد دارند محصولات جدید خود را برای نوروز عرضه کنند و در ابتدای بهار بعد از عید نوروز که مردم خرید خود را انجام داده و تقاضا برای خرید کاهش یافته است، مبلمان و خدمات چوبی خود را به حراج می گذارند. گاهی اوقات از شما دعوت می شود تا در صورت پرداخت خرید کنید. بنابراین، در این فصل از سال معاملات و تخفیف‌های بهتری خواهید یافت، زیرا فروشندگان مبلمان فضا را برای پیشنهادهای جدید برای افزایش فروش باز می‌کنند.

کی لوازم خانگی بخریم؟!

ماه های شهریور و مهر بهترین زمان برای خرید لوازم خانگی است چرا که اکثر تولیدکنندگان مدل های جدیدی از لوازم خانگی خود را معرفی می کنند. مدل های قدیمی در حال حاضر تخفیف دارند و مدل های جدید با قیمت های اولیه مناسب تری به فروش می رسند. خرید یخچال فریزر در این مورد استثنا است; بنابراین بهترین فصل برای خرید یخچال فریزر فروردین ماه است که مدل های قدیمی تا عرضه مدل های جدید تخفیف دارند. علاوه بر زمان‌های ذکر شده، اکثر فروشگاه‌ها و خرده‌فروشان در ماه‌های آذر و بهمن به دلیل استقبال مردم برای فروش مدل‌های قدیمی خود و ایجاد فضا برای ورود مدل‌های جدید، تخفیف‌های خوبی برای لوازم خانگی ارائه می‌کنند.

چه زمانی انگشتر و طلا بخریم؟!

بر اساس تجربه و مطالعات انجام شده، ثبات قیمت طلا در شش ماهه اول سال بیشتر بوده و این ثبات در ماه های محرم و صفر به حداکثر خود می رسد. بنابراین اگر قصد خرید انگشتر یا طلا را دارید، بهتر است شش ماه اول سال را انتخاب کنید، به خصوص اگر با ماه های محرم و صفر مصادف باشد. برای خرید طلا، حتی زمان خرید نیز مهم است. بهتر است در مواقعی خرید و فروش شود که قیمت ثابت و نسبتاً ثابت است. ساعت شروع و پایان روز نوسانات زیادی دارد و خرید و فروش در این ساعات توصیه نمی شود. ساعات اوج مصرف جواهر فروشان از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۱۲:۰۰ و از ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰ می باشد. بنابراین بهترین زمان برای خرید طلا بین ساعت ۱۱ صبح تا ۱۹ به نظر می رسد.

کی فرش بخریم؟!

بهترین زمان برای خرید فرش آذر و آذر است. با توجه به اینکه در دو ماه آخر سال اکثر مردم قصد خرید فرش را دارند، حجم سفارشات کارخانه سه برابر شده و در سه شیفت برای تحویل سفارش در حال انجام است. با توجه به افزایش تقاضا، قیمت فرش اندکی کاهش می یابد. عده ای با توجه به این توضیحات این دو ماه را بهترین زمان برای فرش می دانند اما دیگر هزینه های خانه و احتمال دیر رسیدن سفارش ها به دلیل حجم زیاد را در نظر نمی گیرند.

در بسیاری از موارد حجم بالای سفارش ها باعث می شود فرشی که در فروشگاه موجود نیست و از کارخانه سفارش داده شده با تاخیر به دست مشتری برسد. از آنجایی که معمولاً سه هفته طول می کشد تا یک طرح جدید سفارش دهید و علاوه بر این زمان، مواد غذایی، تکمیل، کنترل کیفیت و بسته بندی نیز باید در نظر گرفته شود. بنابراین بهتر است قبل از شروع فصل خرید اقدام کنید تا هزینه خرید فرش به خریدهای قبل از بایرام شما اضافه نشود و خطر دیر رسیدن سفارش خود را نداشته باشید.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، وقتی در طول سال و یا در ایام هفتگی خود به محصولی نیاز دارید، محصولی را در فروش می بینید و از قیمت آن متعجب می شوید، لحظه ای درنگ نکنید. بخرید خرید وسایل مورد نیاز منزل را به آخر سال موکول نکنید، حجم زیاد نیازها، شلوغی فروشگاه ها، گرانی به همراه خستگی شما از گشت و گذار در خانه مانع از ساخت خریدی که نیاز دارید از نتیجه لذت خواهید برد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا