وب گردی

راز «وحدت ملی» در زندگی مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شرکت پرشور مردم در انتخابات شوراهای اسلامی را بسیار مهم، تعیین کننده و زمینه ساز تحول دانسته و بر حضور مردم در پای صندوق های رای تاکید دارند.

گزیده ای از سخنرانی انتخاباتی وی را در ادامه بخوانید.

* بیرون بردن مردم از صحنه، بیرون بردن مردم از میدان رقابت و نبرد، این سیاست کیست؟ سیاست دشمن انقلاب است. سیاست آمریکا، صهیونیست ها، شرکت های استثمارگر صهیونیستی و قدرت های جهانی جهان. این سیاست ۴۰ سال است که در کشور اجرا می شود. امروز این سیاست با بزرگ ترین ننگ عمل می کند. آنها سعی می کنند مردم را از صحنه خارج کنند. چه می بینید که در انتخابات شرکت کنید یا نه. [بعضی میگویند]”نه، چه فایده ای دارد؟” این یک چیز ساده نیست. این سیاست راهبردی آمریکا و دشمنان انقلاب است. عدم حضور مردم در صحنه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و دین، سیاست راهبردی دشمنان ایران و اسلام است.

* دلیل پیشرفت ایران، دلیل احترام ایران، دلیل ظهور ایران به عنوان یک قدرت مهم در منطقه، دلیل یافتن این همه عمق استراتژیک برای کشور، این نیروهای مقاومت در سراسر منطقه، دلیل همه آنها “حضور مردم در صحنه” را درک کرده اند، اما توانسته اند از حضور مردم در صحنه برای پیروزی جلوگیری کنند.

* یکی از راه‌های دور کردن مردم از صحنه، دلسردی آشکار و پنهان مردم از آینده از طریق رسانه‌های مرتبط با دشمن است. نکته منفی پیدا می کنند، تعمیم می دهند و بزرگ می کنند و در نتیجه جوانان را دلسرد می کنند. آن وقت شرکت در فعالیت های سیاسی چه فایده ای دارد؟ شرکت در انتخابات چه فایده ای دارد؟» تشویق می کنم

*اقدام دیگر افشای کاستی ها و مشکلات در امور اقتصادی است. خب، بله، ما مشکل اقتصادی داریم، شکی در آن نیست. نقاط ضعف مختلفی وجود داشت و همچنان ادامه داشت. در این ضعف های اقتصادی شکی نیست. اینها را به رخ می کشند، در حالی که اگر پرونده ای با دقت بررسی شود، بیشتر این ضعف های اقتصادی ناشی از عدم حضور مردم است. آن جاهایی که مردم حضور داشتند، آن نقاط ضعف کمتر است.

* ارعاب توسط صاحبان قدرت راه دیگری برای دور کردن مردم از صحنه است. ارعاب آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی که مردم ایران هیچ ترسی از خود نیروها نداشته اند. اگر باید از هر نیرویی می ترسید، جمهوری اسلامی اصلا وجود نداشت. برعکس، امروز بسیاری از قدرت هایی که مدعی تسلط بر منطقه هستند، از ملت ایران می ترسند.

*کافر مردم و نادیده گرفتن عوامل حضور، شجاعت و قدرت که زیربنای اعتقاد دینی و شریعت است، از دیگر روش‌هایی است که برای بیرون راندن مردم از صحنه استفاده می‌شود. مسئولان باید تلاش کنند تا جایی که می توانند در این زمینه ها تلاش کنند. با این چشم به مسئله حجاب و این مسائل حجاب نگاه کنید. مشکل فقط این نیست که بعضی ها مسئله حجاب را نمی فهمند یا به آن فکر نمی کنند. نه، برخی افراد انگیزه مقاومت دارند.

* دو قطبی کردن مردم و ایجاد اختلاف راه دیگری برای حذف افراد از صحنه است. دوقطبی یعنی همه چیز از یک جریان صادر می شود، خواه فکر و عمل خوب و بدی که صادر می شود از طرف دیگر مذموم باشد و یا بالعکس آنچه از این طرف صادر می شود از طرف دیگر مذموم است. اینها از مواردی است که امروز مخالفان ملت ایران و دشمنان ملت ایران به آن مشغول هستند.

* ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین نحو، یعنی همراه با ۴ ویژگی مشارکت قوی و پرشور، رقابت واقعی جناح ها و دیدگاه های مختلف، سلامت واقعی و امنیت کامل آماده کنید.

*جمهوری خواهی و اسلام گرایی در گرو انتخابات است. زیرا برای اجرای جمهوری خواهی و حاکمیت مردمی در اداره کشور راهی جز برگزاری انتخابات وجود ندارد.

* منتخب ولی فقیه را منتخبان مردم در مجلس خبرگان تعیین می کنند. علاوه بر این، نمایندگان مجلس نیز باید قوانینی را مطابق با آموزه ها و مقررات اسلامی تصویب کنند.

*عدم انتخابات منجر به استقرار دیکتاتوری یا هرج و مرج، بلاتکلیفی و بی نظمی می شود. انتخابات تنها راه درست و واقعی است که می تواند حاکمیت ملی مردم را تضمین کند. حضور قوی در انتخابات یک معجزه است.

* برگزاری انتخابات بزرگ با مشارکت پرشور مردم موجب وحدت ملی خواهد شد. وحدت ملی و حضور مقتدرانه مردم در صحنه، قدرت ملی را به همراه دارد و قدرت ملی باعث ایجاد امنیت می شود که زمینه ساز پیشرفت علمی، رونق اقتصادی و حل مشکلات مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز می شود.

انتخابات اساس است.

* برخی از تحولات حمایت می کنند اما انتخابات را به عنوان مقدمه ای برای تحول تحقیر می کنند.

* دیدگاه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، اگر می خواهید تغییری به نفع دیدگاه خود ایجاد کنید، راهش این است که موافقان خود را به کار وادارید که فقط از طریق انتخابات محقق می شود.

*اعلامیه علما، مربیان دانشگاه و منطقه، رادیو و تلویزیون، مطبوعات و جوانان و اعضای خانواده مردم را تشویق می کنند تا در انتخاب های پرشور شرکت کنند.

* میدان باید برای حضور جناح های سیاسی و جریان های مختلف سیاسی-اقتصادی و فرهنگی در رقابت بزرگ انتخاباتی باز باشد تا همه دیدگاه ها و دیدگاه ها در این عرصه فعال باشد.

*بازداشتن مردم از انتخابات اشتباه و برای کشور مضر است. برخی برای دلسردی مردم مشکلات کشور را به مردم یادآوری می کنند و راه حل مشکلات انتخابات است و برای حل مشکلات باید به انتخابات رفت.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا