وب گردی

تهران نام رمز عملیات سینمایی موساد است

در حالی که اسرائیل با وجود مخالفت بین المللی با تهاجم نظامی جاری در غزه دست از حمله به مردم این منطقه برنداشته است، این کشور اشغالگر در جبهه دیگری با ایران می جنگد. این جبهه فرهنگی و هنری که البته سال هاست علیه ایران باز است، در اقدامی جدید برای تهیه فیلمی ضد ایرانی به نام «هتل تهران» است.

هدف از این اقدام ترسناک این است که ناکامی‌های سازمان اطلاعاتی موساد اسرائیل در برابر فعالیت‌های واقعی ضدایرانی آن کشور را به عنوان یک پیروزی برای آن کشور معرفی کند. کلید فیلمبرداری هتل تهران در ماه می، زمانی که گای موشه کارگردان آن در حال فیلمبرداری چهارمین فیلم خود بود، زده شد.

جاسوس سیا فیلمنامه نویس شد

فیلمنامه هتل تهران را موشه با کمک باسل باسی و طبق نقشه او نوشته است. باسی در حالی که مدعی فیلمنامه نویسی است، قبلا یکی از افسران عملیات ویژه سیا، سازمان جاسوسی آمریکا بود و همین نکته باعث شد به قول معروف دم خروس بیرون بیاید و معلوم شد که پول سازمان های سیا و موساد پشت پرده تولید هتل در تهران پنهان شده بودند. ظاهراً چهار شرکت مستقل تولید فیلم در تولید فیلم نقش دارند که از معروف ترین شرکت های تولید فیلم بین المللی هستند. حضور این سرمایه گذاران ناشناس و بازل باسی در روند تولید هتل تهران به این گمانه زنی بسیار نزدیک به واقعیت در میان هواداران دامن زد که این فیلم به دستور موساد و با چراغ سبز آن ساخته خواهد شد.

بازنده ها جمع شدند

نکته جالب دیگر در مورد هتل تهران این است که برخلاف بسیاری از فیلم های اکشن ترسناک که ستاره های مشهور در آن نقش آفرینی می کنند، نقش محوری این فیلم را زاکاری لوی ایفا می کند که یکی از بهترین بازیگران سینما محسوب می شود. واضح است که سازندگان فیلم حتی نتوانسته اند نظر یک بازیگر مشهور را برای شرکت در کمپین ضد ایرانی خود جلب کنند. لوی که در کارنامه کاری اش فیلم اکشن و ابرقهرمانی شکست خورده “شزم!” او در هتل تهران در نقش شخصیتی به نام «تاکر» ظاهر می شود. تاکر پیش از این مامور عملیات ویژه سازمان سیا بود و اکنون باید گروهی از عوامل این سازمان را در عملیاتی در قلب تهران رهبری و رهبری کند. این عملیات برای انجام چندین اقدام تخریبی علیه نقاطی در تهران است.

سکوت معنادار در تولید فیلم

با ابراز خرسندی موشه از همکاری خود با زکری لوی و بیان اینکه مشتاقانه منتظر شروع فیلمبرداری هتل تهران هستم، تحلیلگران منطقه نسبت به موفقیت فیلمسازان ابراز تردید جدی کرده و معتقدند که این فیلم احتمالاً موفق خواهد شد. تنها توسط نیروهای افراطی و جنگ طلب در اسرائیل و خارج از آن مکان، مخاطبی برای خودش دوست دارد. وجود نخواهد داشت. ناظران به این نکته جالب اشاره می کنند که خبر تولید هتل تهران، جدای از قرار گرفتن در چندین سایت و مجله فیلم مبهم، حتی در نشریات معتبری چون ورایتی، اسکرین دیلی و هالیوود ریپورتر هم دیده نمی شود و این نکته نشان می دهد که که این فیلم ارزش و اعتباری ندارد. با این حال برخی معتقدند به دلیل محتوای فیلم، سایت های طرفدار رژیم صهیونیستی سعی در سکوت این فیلم دارند.

تهران واژه ای تکراری در تولیدات موساد است.

اما با مروری کوتاه متوجه می‌شویم که در سال‌های اخیر حجم تولیدات فیلم موساد افزایش چشمگیری داشته است و نام «تهران» اغلب به عنوان عنوان این آثار تکرار می‌شود. سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با توجه به گسترش بسترهای نمایش فیلم که به راحتی در دسترس عموم قرار می گیرد، برنامه ای مفصل را دنبال می کند تا ناکامی های خود در مبارزه نیروهای مقاومت به ویژه ایران را در تولیدات خود توجیه کند و سعی در تاثیرگذاری داشته باشد. افکار عمومی، افکار جهانی با نشان دادن جعلی در مورد ایران به عنوان یک کشور متخاصم. بعد از ساخت سریال «تهران» ساخته دنیل سیرکین که در سال ۲۰۲۰ از اپل تی‌وی پخش جهانی شد و فیلم «لولیتا هوانی در تهران» به کارگردانی اران ریکلیس که در سال ۲۰۲۳ ساخته شده و هنوز اکران نشده است؛ فیلم «هتل تهران» سومین فیلمی است که با عنوان پایتخت ایران اسلامی ساخته می شود تا صدام برای رسیدن به اهداف ضدفرهنگی خود این عنوان در گوش سینمادوستان تکرار شود.

تقلبی ها؛ پشت عنوان تهران

اما اگر نگاهی به مضامین فیلم های تولید شده توسط موساد با عنوان تهران بیندازیم، با دو مشکل رایج مواجه می شویم که موساد سعی دارد آن ها را به عنوان «تهران» در ذهن مردم جهان نهادینه کند. اولین مشکل از دیدگاه موساد ایجاد حاشیه برای دسترسی صلح آمیز ایران به انرژی هسته ای است. ایران که در دو دهه گذشته برای دستیابی به حق مشروع خود تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفته و مردم ایران با مقاومت خود از تحریم های بین المللی سرپیچی کرده اند، عامل سازمان جاسوسی آمریکا – سیا – و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی شد. – موساد – تأثیر مستقیم بر تولیدات سینمایی در این زمینه. روی افکار عمومی کار کنید. به جز فیلم هتل تهران که سال آینده با موضوع ماموریت رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در دستیابی به انرژی هسته ای ایران در آذریبهست کلید می خورد، سریال تهران نیز پیش از این به همین موضوع پرداخته بود. در این مجموعه تلویزیونی محصول رژیم صهیونیستی و تهیه کنندگی موشه زوندر و عمری شن، در ژانر ماجرایی، درام و جاسوسی، داستان تامار رابینان، افسر اطلاعاتی اسرائیل که برای ۸۲۰۰ امان دراگان موساد کار می کند، روایت می شود که در حال ماموریت از کار انداختن یک رآکتور هسته ای در ایران است. در واقع اوبه ماموریت دقیق خنثی سازی پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد تا پهپادهای اسرائیلی بتوانند یک رآکتور هسته ای در ایران را بمباران کنند و از دستیابی ایران به بمب اتمی جلوگیری کنند.

ترویج دیدگاه غیرواقعی از ستیزه جویی در رابطه با زنان

دومین موضوعی که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در سال های اخیر روی آن شرط بندی کرده است، بحث حقوق زنان است. این رژیم که در کانون توجهات اطلاعاتی خود با سوء استفاده از زنان درصدد ایجاد عملیات روانی در ایران است و سال گذشته نیز شاهد ردپای این سازمان جاسوسی در اغتشاشات بودیم، اکنون در تلاش است تا توجه مردم را جلب کند. جامعه جهانی برای جعل نقض حقوق زنان در سینمای ایران فضایی غیرواقعی را در تولیدات خود دنبال می کند. مثلاً فیلم «لولیتا خوانی تهران» بر همین اساس ساخته شد. این فیلم که محصول مشترک اسرائیل و ایتالیا توسط کمپانی وست اند و در جشنواره کن اکران شد، اقتباسی از رمانی به همین نام و به روایت آذرنفیسی از روزهای انقلاب فرهنگی ایران است. و اخراج زنان استاد از دانشگاه ها در سال های اول پس از انقلاب ۵۷. در واقع لولیتا خوانی در تهران آشکارا درباره ادبیات و داستان های معروف جهان است، اما نفیسی در کتاب خود از روایت هایی بر اساس ظلم و ستم، حبس صحبت می کند. و سلب آزادی. اوبا با اشاره به داستان های هزار و یک شب، لولیتا و… سعی کرده تازنان ایرانی را شبیه لولیتا که اسیر مردان است نشان دهد. یا با اشاره به کتاب «گتسبی بزرگ» از رویاهای جوانانی می گوید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به قول خودش سنگسار شدند: «سر جیمز دوران جنگ تحمیلی را مخدوش می کند. بر اساس نام هنری جیمز.”

باهوش باش

با توجه به موارد ذکر شده باید متوجه شد که جنگ ترکیبی سنگینی از سوی سازمان های جاسوسی آمریکا و اسرائیل به راه افتاده است و با توجه به تأثیرات فرهنگی این سازمان سعی دارند جعلیات شاه واقعیت را در اذهان عموم مردم بیاورند. تولیدات سینمایی و تلویزیونی بنابراین رسانه های مختلف کشور علاوه بر برجسته سازی و رصد این گونه تهاجمات فرهنگی باید تلاش کنند تا این آثار در کمترین میزان ممکن با مردم ارتباط داشته باشند. متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که برخی از پلتفرم‌های نمایشی محلی، بدون توجه به جنگ ترکیبی آمریکا و اسرائیل، آثار بسیاری را در راستای جنبش ضدفرهنگی موساد برای مخاطبان محلی به نمایش گذاشته‌اند. در واقع رفتار این تریبون های بومی با توزیع تاکتیکی و رویکرد فیلم ها و سریال های ضد ایرانی و اسلامی و ترویج تفکر صهیونیستی همخوانی دارد. بر این اساس لازم است اخبار این سریال ها و فیلم ها رصد شود تا این گونه آثار از تریبون های محلی اکران فیلم حذف نشود تا فضای امن و سالمی برای خانواده ها روی سکوها وجود داشته باشد. اکران فیلم هایی چون داستان های غیرمنتظره، پسر شائول، پیانیست، زندگی شگفت انگیز است، مقاومت، فهرست شیندلر، منطقه بی طرف، سرزمین هیچکس، فهرست سیاه و … که در واقع با هدف پاکسازی چهره صهیونیسم و ​​توجیه اشغالگری آنها می باشد. . ، این روزها به راحتی در پلتفرم های تماشای فیلم در دسترس هستند و بس و همین موضوع نظارت جدی بر بسترهای تماشای فیلم را جدی تر کرده است.

منبع: جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا