وب گردی

وقتی آرایشگرها آرایشگر می شوند

فلج کامل یک طرف صورت، “ایجاد زخم و سوراخ در تیغه بینی”، “نکروز شدید لب به دلیل تزریق ژل تاریخ مصرف گذشته”؛ اینها تنها بخشی از پرونده های “دادسرای جرایم پزشکی” .افرادی که برای دریافت خدمات آرایشی و بهداشتی به “آرایشگاه ها” مراجعه کردند.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تنها در ۶ ماهه نخست امسال ۲۶۰۰ پرونده در خصوص مشارکت افراد فاقد صلاحیت در پزشکی آرایشی به مراجع قضایی ارسال شده است.

این روزها در حالی که انتشار عکس‌هایی از «اثرات تزریق اشتباه بوتاکس و فیلرهای صورت توسط آرایشگران» در فضای مجازی با واکنش‌های مردمی مواجه شده است، محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات، ارائه خدمات آرایشگاه‌های پزشکی زیبایی را «ممنوع» و تلقی می‌کند. یک جرم”.

اما با وجود این ممنوعیت، در روزهای پایانی سال، تعداد زیادی از آرایشگاه ها خدمات زیبایی پزشکی را با یک سوم قیمت ارائه می کنند.

بر اساس آمار منتشر شده، ۱۵۰ آرایشگاه که در زمینه مداخله در امور پزشکی فعال بودند در چند ماه گذشته تنها در شهرستان بویراحمد پلمب شدند.

ارائه خدمات تخصصی پزشکی در آرایشگاه ها علاوه بر اعمال غیرجراحی مانند تزریق ژل، بوتاکس و فیلر شامل طیف وسیعی از اعمال زیبایی از جمله لیفت پیشانی، ابرو، پلک و چشم، حتی لیفت اندام و لیپوساکشن می باشد.

آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد که از ۱۰۲۵ مورد شکایت در حوزه جراحی زیبایی، تنها ۴۵۶ مورد مربوط به متخصصان این حوزه بوده و مابقی مربوط به اعمالی است که توسط افراد غیرمتخصص و غیرمتخصص انجام می شود. پزشکان

در سال های اخیر تمایل مردم به انجام عمل های زیبایی افزایش یافته است. به طوری که ابتدای بهمن ماه امسال محمد رای زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی، ویزیت مردم برای انجام عمل های زیبایی را «بیمار» توصیف کرد. برخی بر این باورند که این رشد بی رویه در جراحی های زیبایی ناشی از تبلیغات فضای مجازی برای القای حس زیبایی است و برخی نیز ریشه در عدم اعتماد به نفس افراد دارند.

مریم صفرا روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) می گوید: میل به زیباتر و زیباتر بودن امری طبیعی است و اگر حفظ نفس به حدی باشد که به عنوان رفتار عادی افراد تلقی شود و آنها را به انجام کار سوق ندهد. رفتارهای افراطی را می توان طبیعی دانست.

اما ژیلا آهنگرزاده روانشناس بالینی معتقد است که ریشه نارضایتی فرد از خودش در آن چیزهایی نیست که با جراحی حل شود. برخی از افرادی که می خواهند به هر قیمتی زیباتر به نظر برسند ممکن است دچار «بدشکلی بدن» شوند که نوعی اختلال وسواس فکری-اجباری است.

مشکلات پوستی

دکتر مجتبی قمری، یکی از اعضای انجمن متخصصین پوست ایران، افزایش «سواد سلامت» و تحت تأثیر قرار نگرفتن تبلیغات اینترنتی را ضروری می داند و می گوید در صورت نیاز به انجام خدمات جراحی زیبایی، انتخاب پزشک متخصص ضروری است. دکتر و بروشورهای مربوط به مواد تزریقی را مطالعه کنید و نوع دستگاه ها را بررسی کنید.

اما به افرادی که رفتارهای افراطی دارند تا زیبا شناخته شوند، توصیه می شود «اختلال وسواسی» خود را درمان کنند زیرا در غیر این صورت این وسواس ها می تواند کل مسیر زندگی فرد را تغییر دهد. به نظر می رسد یک راه حل این است که صفحاتی را که باعث می شوند احساس کنید به اندازه کافی زیبا نیستید، «آنفالو» کنید.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا