وب گردی

خاطره ای دردناک از مراسم عروسی

یکی از به یاد ماندنی ترین اتفاقات زندگی افراد، عروسی آنهاست. این در حالی است که از گذشته رسم بر این بوده است که در پایان مراسم عقد، زوجی که به خانه می روند، به نشانه تشکر از زحمات اطرافیان و احترام به آنها، به همه مهمانان هدیه ای به یادگار می دهند. در چند سال اخیر رسم جدید و مدرنی به این مراسم اضافه شده است که با فرهنگ عمومی جامعه همخوانی ندارد که زن و شوهر یک قاب عکس را به عنوان یادگاری به همه شرکت کنندگان در مراسم تقدیم می کنند. سوالی که از منظر روانشناسی قابل بررسی است چرا که شاید به نظر یک یادگاری ساده باشد اما تبعات آن می تواند آینده زندگی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد.

مرزهایی که نباید زیر پا گذاشت

یکی از مسائل مهم در ازدواج، حفظ مرزها در روابط زن و شوهر است. این محدودیت ها را می توان به سطح وسیعی ارتقا داد. به عنوان مثال، مرز بین زوج ها با خانواده، مرز بین زوج ها با خانواده، مرز بین زوج ها با دوستان و حتی مرز بین زن و شوهر.

رعایت این مرزها از نقض حرمت جلوگیری می کند، اما متأسفانه بسیاری از اوقات زوج ها از این مشکل آگاه نیستند. دادن عکس به خانواده و دوستان این دو که ضروری نیست، نمونه ای از مواردی است که این حدود رعایت نمی شود. برخی دیگر وارد فضایی می شوند که هیچ ربطی به آنها ندارد و تصویری را می بینند که هیچکس نباید در خانه خود داشته باشد.

اتفاقی که فرهنگ ما آن را نمی پسندد

در جامعه ما طبق دیدگاه رایج و مذهبی این رفتار مورد تایید نیست. به طور کلی رفتار و تصمیماتی که با فرهنگ عمومی جامعه همخوانی نداشته باشد با واکنش های منفی مواجه می شود و به دلایل مختلف می تواند برای خانواده آسیب زا باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

خطر سوء استفاده

واضح است که نمی توان به همه افراد جامعه اعتماد کرد و این اعتماد به همه چیز منطقی به نظر نمی رسد. وقتی زن و شوهری عکسی از خود در لباس عروس را به عنوان یادگاری به تمام مهمانان هدیه می دهند تا در خانه خود نگه دارند، احتمال اینکه این قاب عکس به دست افراد غیر ماهر بیفتد، مورد سوء استفاده قرار گیرد و برایشان مشکل ایجاد کند، کم نیست. و این با توجه به اینکه این روزها بعد از انتشار عکس در فضای مجازی دیگر نمی توان جلوی آن را گرفت.

اگر این زندگی به طلاق ختم شود…

زندگی مشترک با همه اصول و ملاحظات فراز و نشیب های زیادی دارد و متاسفانه آمار طلاق در کشور ما نگران کننده شده است. یکی دیگر از دلایل اشتباه بودن توجه به چنین مسئولی این است که به فضا و حریم خصوصی زوجین تعرض می شود. خیلی وقت ها متأسفانه زوج ها بعد از چند ماه یا چند سال با هم بودن به این نتیجه می رسند که باید از هم جدا شوند و این زمانی است که عکس هایشان برایشان خوشایند نیست و برایشان خجالت آور است. ; پس بهتر است قبل از انجام چنین کارهایی به عواقب آن فکر کنید.

تقلید کورکورانه اشکالاتی دارد

انجام چنین رفتاری و انتشار آن در فضای مجازی می تواند به سرعت تبدیل به یک مد شود و دیگران کورکورانه آن رفتار را تقلید کنند و این به تشویق رفتارهای غیرعادی در طول زمان کمک می کند. همچنین این احساس را ایجاد می کند که خانواده ها از ترس و فشار روانی برای انجام مناسکی رنج می برند که نه تنها ضروری نیست بلکه آسیب های زیادی نیز به همراه خواهد داشت. در این زمینه آگاهی زوجین و خانواده ها باید مورد توجه مشاوران و رسانه ها قرار گیرد و مسئولان ذی صلاح در این زمینه برنامه ریزی های لازم را داشته باشند و اجرا کنند تا زن و شوهر بتوانند پایه های زندگی مشترک خود را متزلزل کنند. رفتار یا راه حل اشتباه انجام نده

منبع: روزنامه خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا