وب گردی

گفتگو با پسر ۱۶ ساله ای که نارنجک در دستانش منفجر شد

در ساعات اولیه روز گذشته دو نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله برای ساختن نارنجک برای ترقه از مواد اولیه خریداری شده به حیاط خلوت یک منزل مسکونی در شهر نجف رفتند! اما اولین نارنجک از حرارت دستشان منفجر شد و صحنه رقت انگیزی را رقم زد.

دو نوجوان از ناحیه دست، پا و صورت دچار جراحت و سوختگی شدند و شیشه های دو منزل دیگر نیز بر اثر موج شدید انفجار تخریب و سنگ فرش های حیاط منزل شکسته و حفره ایجاد شد. مکان طولی نکشید که تیم های اورژانس حاضر شدند و دو مصدوم را به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) منتقل کردند. این در حالی است که یکی از مجروحان که از مرگ جان سالم به در برده بود، پس از دریافت کمک های اولیه از بیمارستان مرخص شد، اما دوست وی به دلیل شدت عوارض ناشی از انفجار ترقه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت.

از سوی دیگر، جمعی از ماموران انتظامی به سرکردگی سرگرد امیررضا افسر (سرپرست کلانتری معراج) در محل حاضر شدند و تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی عاملان خام فروشی غیرقانونی نارنجک های دست ساز آغاز کردند.

در همان زمان، عباس نوجوان ۱۶ ساله ای که این انفجار مهیب را در خانه خود داشت، در مصاحبه ای کوتاه گفت: دوستم امیر زنگ زد تا با هم نارنجک درست کنیم، بنابراین تمام لوازمی را که در خانه خریده بودم آوردم. حیاط، اما هنوز اولین نارنجکی که در دست امیر منفجر شد را ساخته بودیم.

دوستت چند سالشه

او ۱۵ سال دارد.

سنگ داشتی؟

نه! در ساخت ترقه از سنگ ها استفاده نکرده بودیم!

لوازم اولیه را از کجا تهیه کردید؟

ما از یک فروشگاه سخت افزار خریدیم.

آیا سنگفرش های حیاط در اثر انفجار از بین رفته است؟

بله شدت انفجار خیلی زیاد بود! خوش شانس بودیم که همزمان با انفجار پرتاب شدیم. چون همه مواد با هم منفجر شد و شیشه های خانه های مجاور شکست.

فقط صورتت صدمه دیده؟

نه! دست و پایم هم سوخت اما دوستم بیشتر آسیب دید.

چقدر مواد اولیه خریدی؟

از هر نوع ۱۰۰ گرم خریدیم و ۵۵۰ هزار تومان خرج کردیم.

پشیمان شدن. پشیمانی؟

زیاد! فقط خوشحالم که زنده ماندیم. ممکن است این انفجار آخرین روز زندگی ما باشد!

گفتنی است، ماموران کلانتری معراج در پی اعتراف نوجوان ۱۶ ساله به بلوار ذوالفقار مراجعه و از یک مغازه ابزارفروشی بیش از ۳۲ کیلوگرم مواد محترقه و تعداد زیادی نارنجک دستی کشف کردند. تحقیقات بیشتر ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا