برندهای ایرانی

حضور رئیس مرکز تحقیق و توسعه برند همراه اول در هاب رسانه نمایشگاه اینوتکس

پایگاه خبری توسعه برند، وحید شاه منصوری رئیس مرکز تحقیق و توسعه برند همراه اول با حضور در هاب رسانه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ به بیان رویکردهای مهم این شرکت در حوزه نوآوری پرداخت .

به گزارش ستاد مرکزی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، شاه منصوری با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته توسط همراه اول در حوزه نوآوری در راستای رفع نیازهای کاربران با توجه به استانداردهای روز دنیا بوده است گفت: همراه اول در منطقه با بیش از صدمیلیون سیم کارت توزیع شده در بین مشترکان با دیتایی حدود ۲۵ پتابایت در روز، در مقایسه با چهار سال پیش تقریباً ۴ برابر شده  که این رقم در مقایسه با ترکسل در منطقه به بیش از ۳ برابر رسیده است.

او در تعریف مفهوم نوآوری گفت: رفع مشکلات قدیمی و انجام اقدامی متفاوت با آنچه که پیش از این صورت گرفته و با هدف کاهش هزینه ها مصداقی از مفهوم «نوآوری» است که در همه جا نیز تقریباً قابلیت اجرا دارد، اما این رویکرد نیاز به زیرساخت، فراهم آوردن بستر و فرهنگسازی مطلوب دارد، بدیهی است این فرآیند در همراه اول بسیار صادق است چرا که «همراه اول» فناور محور است.

به بلوغ خوبی در نوآوری و فناوری رسیده ایم

رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول افزود: همراه اول در حوزه فناوری دارای رویکردی بسیار پیچیده ای است، به عنوان نمونه می توان به فناوری ۵G اشاره کرد که در حال حاضر در سطح کلان با کاربری زیاد در کیفیت مطلوب در حال استفاده است، البته از این امر نباید غافل شد، از زمانی که ۴G در همراه اول کاربردی شد، به روزرسانی فناوری و نوآوری ضرورتی غیرقابل انکار تبدیل شد تا بتوانیم خود را همواره به عنوان شرکتی نوآور برای کاربران در حدواندازه استانداردهای روز دنیا در داخل و خارج نگه داریم و خوشبختانه به بلوغ خوبی نیز دراین زمینه دست یافته ایم.

شاه منصوری در توضیح عملکرد مرکز تحقیق و توسعه در شرکت همراه اول گفت: استارت اولیه این مرکز تقریباً در پایان سال ۹۸ با هدف فعال و پویا نگه داشتن اکوسیستم ICT زده شد تا با رفع نیازهای موجود در این زمینه بتوانیم خدمات مطلوبی نیز ارائه دهیم و در این راستا طی ۴ سال عمر این مرکز در این زمینه موفق عمل کردیم، هر چند با توجه به شرایط حاکم بر جامعه قطعاً نمی توانیم بگوییم به تمامی اهداف تعریف شده خود، اما به بیش از ۵۰ درصد از مجموع آنها دست یافته ایم. او یادآور شد: مرکز تحقیق و توسعه در شرکت همراه اول، تنها مرکزی است که رسالت نوآوری با روشهای مختلف را عملیاتی می کند و اقدامات خود را با رویکرد نوآورانه اجرایی کرده است.

فراخوان دومین جشنواره از ایده تا محصول

این مقام مسئول در شرکت همراه اول، از اجرای مرحله دوم جشنواره از ایده تا محصول توسط این شرکت خبر داد و گفت: جشنواره از ایده تا محصول که پیش از این نیز از سوی همراه اول اجرا شده بود، بار دیگر به منظور جذب ایده ها و افراد مستعد در زمینه فناوری و نورآوری های جدید در این زمینه با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان انجام می شود و فراخوانی در این خصوص اعلام شده است که در این راستا افراد علاقمند به حضور در آن می توانند با مراجعه به سامانه مرتبط با آن که در صفحه سایت همراه اول نیز قابل دسترس است، درخواست خود برای حضور در این جشنواره که مهلت آن تا ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری است، ثبت کنند.

وی افزود: این جشنواره با همراهی شرکت های صنعت ارتباطات و حمایت های معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، سندیکا صنعت مخابرات و نظام صنفی رایانه ای برگزار می شود. شاه منصوری مسئولیت اصلی این جشنواره را  کمک به شکل گیری و تقویت زیست بوم نوآوری در صنعت ICT کشور دانست و افزود:  در این مسیر با استفاده از ظرفیت‌ شرکت های فعال و توانمند این حوزه در جهت رفع نیازهای فناورانه این زیست‌ بوم حرکت می کند. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال طرح به نشانی https://mci.ir/web/rd/idea-to-product مراجعه کنند.

اینوتکس فرصتی برای رونق نوآوری ها در حوزه فناوری او برگزاری نمایشگاه هایی چون اینوتکس را فرصتی برای برقرار تعاملات در حوزه فناوری و نوآوری برای افراد و شرکت های فعال در این زمینه دانست و اظهارامیدواری کرد با تعامل بیشتر بستر مناسبی برای پیشرفت اقتصاد دیجیتال فراهم شود. گفتنی است؛ اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارتاپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا