وب گردی

برای تهیه آش بلاگ بختیاری از چه دستور پختی استفاده کنیم؟

آش بلگ یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین انواع آش بختیاری است که بدون حبوبات و با مواد اولیه در دسترس تهیه می شود. اگرچه مردم محلی برای تهیه این سوپ از سبزیجات کوهی استفاده می کنند، اما می توانید آن را با مقداری سبزیجات هم درست کنید. اما آش بلاگ بختیاری را چگونه تهیه کنیم؟

مواد لازم برای تهیه آش بلگ بختیاری

زمان پخت: ۱۸۰ دقیقه

آرد رشته فرنگی: ۳/۴ پیمانه

نمک و فلفل: به میزان لازم

فلفل قرمز و پیازچه: به مقدار لازم

پنیر دلمه غلیظ: نصف فنجان

سبزیجات خرد شده و پخته شده: یک قاشق غذاخوری (اختیاری)

آب: ۴ تا ۵ لیوان

فرنی: نصف پیمانه

آب رشته فرنگی: ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری

نمک رشته: به میزان لازم

این مقدار از موادی که دیدید برای ۲ نفر کافی است. اگر دقت کنید متوجه می شویم که نسبت های دقیقی بین مواد در نظر گرفته شده است تا طعم و کیفیت غذای شما بهتر باشد. اگر می خواهید این غذا را برای تعداد بیشتری از افراد تهیه کنید، باید نسبت مواد را کم یا زیاد کنید تا غذای باکیفیت تری تهیه کنید.

طرز تهیه آش بلغ بختیاری

برای تهیه این سوپ ابتدا باید مقداری آب و ماش را در قابلمه بزرگی ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا ماش بپزد.

وقتی ماش پخته شد می توانید رشته را آماده کنید. برای این کار باید آرد را در ظرفی بریزید و وسط آن را گرد کنید و کمی نمک و آب بریزید و کم کم با آرد مخلوط کنید تا خمیری به دست آید سپس با دست هم بزنید تا خمیر سفت شود و ورز دهید تا خمیر به دستتان نچسبد.

پس از خمیر شدن آرد باید مقداری آرد روی سطح صاف بپاشید و خمیر را روی آن پهن کنید و با وردنه به ضخامت ۲ میلی متر بکشید و کمی آرد بپاشید و خمیر را تا کنید.

سپس با استفاده از چاقو خمیر تا شده را به صورت نوارهای نازک برش دهید و کیسه ای را روی نوارهای بریده شده قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه استراحت دهید تا کاملا ورزیده شود.

برای تهیه مواد ۳۰ دقیقه و پخت آن ۳ ساعت زمان نیاز دارید و می توانید این غذا را هم به عنوان غذای اصلی ناهار یا شام و هم به عنوان افطار در ماه مبارک رمضان تهیه کنید.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا