وب گردی

این غذا را بخورید تا راحت بخوابید / چند توصیه برای خواب بهتر

با توجه به اینکه کمبود خواب با پیامدهای منفی بسیاری برای سلامت جسمی و روانی همراه است. این یک موضوع مهم بهداشت عمومی در نظر گرفته می شود.

با توجه به اینکه کمبود خواب می تواند با عواقب منفی همراه باشد، بسیاری از مردم به دنبال درمان های خانگی ساده برای بهبود کیفیت خواب هستند.

خوردن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب یکی از روش های سنتی برای خواب بهتر است. نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب سنتی است که برای نسل‌ها برای القای آرامش، کاهش اضطراب و تسهیل خواب مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، تریپتوفان یک “اسید آمینه” است که در غذاهای حاوی پروتئین یافت می شود و نقش مهمی در انتقال دهنده عصبی سروتونین دارد. سروتونین خلق و خو را بهبود می بخشد و آرامش می بخشد و به عنوان یک پیش ساز در تولید هورمون ملاتونین عمل می کند.

ملاتونین که به آن هورمون خواب می گویند، توسط مغز ترشح می شود و بدن را برای ورود به چرخه خواب آماده می کند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف شیر و فرآورده های آن به طور کلی کیفیت خواب را بهبود می بخشد و تأثیر مثبتی بر سلامت جسمی و روحی دارد. شیر و فرآورده های آن مقدار قابل توجهی تریپتوفان دارند و پیش ساز تولید ملاتونین است.

پروتئین شیر «لاکتالبومین» دارای بیشترین میزان تریپتوفان در بین پروتئین های غذایی است.

هنگامی که غلظت گلوکز خون بالا باشد، تریپتوفان بیشتری از سد خونی مغزی عبور می کند و منجر به خواب بهتر می شود. برای خواب بهتر شیر را با کمی عسل یا ماست را با چند تکه میوه شیرین مانند خرما مخلوط کنید.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا