وب گردی

آیا فنجان قهوه بر طعم آن تأثیر می گذارد؟

برای بسیاری از افراد، روز صبح بدون قهوه شروع نمی شود و نه تنها کافئین، بلکه فرآیند تهیه قهوه نیز به آنها کمک می کند تا از خواب بیدار شوند. اما به گفته نیویورک پست، لیوان سرامیکی که قهوه خود را در آن می نوشید به اندازه نحوه دم کردن آن مهم است!

تأثیر آیین‌های نوشیدن قهوه بر احساسات فردی
جردن مایکلمن و زاخاری کارلسن، روزنامه نگار و نویسنده کتاب اما اول، قهوه، می گویند که آداب و مراسم نوشیدن قهوه، که شامل فنجان قهوه گلی می شود، می تواند بر احساس فرد و در نتیجه تغییر طعم تأثیر بگذارد. برای او. به گفته آنها چیزهایی مانند موسیقی و حتی شرکت می تواند طعم قهوه را بهتر کند. به گزارش ایندیپندنت فارسی، «مایکلمن» و «کارلسن» توضیح می دهند: «موسیقی دلنشین، نسیم دلنشین عصرگاهی، یک همراه جذاب و… همگی می توانند غذا و نوشیدنی را لذیذتر کنند. این در مورد قهوه نیز صدق می کند. محیط هنگام نوشیدن قهوه بر مغز تأثیر می گذارد. این بدان معناست که وقتی زمان انتخاب یک لیوان فرا می رسد، ظرفی که از آن می نوشید بسیار مهم می شود.”

مزایای تاکیدات روی لیوان
استفاده از یک فنجان قهوه مخصوص می تواند احساسات و خاطراتی را در فرد ایجاد کند که هنگام نوشیدن اولین نوشیدنی روز، فرد را خوشحال می کند. علاوه بر این، برانگیختن خاطره ای خاص در هنگام نوشیدن قهوه به طعم بهتر قهوه کمک می کند و عطر و طعم دلپذیری را ایجاد می کند. بنابراین، نوشتن جملات تاکیدی مثبت روی چند لیوان سفالی برای کمک به شروع روز با کمی اعتماد به نفس، ضرری ندارد. مایکلمن و کارلسن با استناد به تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۶ می گویند: «تحقیقات نشان می دهد که فقط مشاهده جملات تاکیدی مثبت می تواند هوشیاری و وضوح ذهن و خلق و خو را بهبود بخشد، و این قبل از اولین جرعه است. [قهوه]E. علاوه بر این، مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است این ادعا را تأیید می کند. طبق این مطالعه، طعم قهوه در فنجان سفید قوی تر است. این مطالعه می گوید: “احتمال دارد تضاد رنگ بین فنجان و قهوه بر روی قهوه تأثیر بگذارد. حواس [فرد از]تلخی/شیرینی قهوه باید موثر باشد.

طعم یک تجربه چند حسی است
به گفته محققان، رنگ خارجی محصول بر درک چندحسی غذا و نوشیدنی تأثیر می گذارد و عوامل متعددی بر طعم آن تأثیر می گذارد. مقاله دیگری ادعا می کند که قهوه در فنجان خاک رس سبز طعم بهتری دارد زیرا رنگ سبز طعم ترش را تداعی می کند و نوشیدن از فنجان سبز باعث می شود طعمی مخلوط و ترش داشته باشد که طعم دلپذیری برای قهوه محسوب می شود. تحقیقات در مورد رابطه بین رنگ و طعم نشان می دهد که افراد رنگ های خاصی را با سلیقه های خاصی مرتبط می کنند. طعم یک تجربه چند حسی است. آنچه را که لمس می کنید، می بینید، بو می کنید و می شنوید بر طعم شما تأثیر می گذارد.

منبع: روزنامه خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا