وب گردی

آیا با پیوستن به طرح کالابرگ، صاحبان فروشگاه مشمول مالیات می شوند؟

پس از اجرای طرح کاتالوگ الکترونیک که هم اکنون در قالب طرح فجران در حال اجراست، وزارت رفاه اجتماعی به برخی از مهم ترین سوالات مطرح شده از سوی فروشندگان پاسخ داده است که برخی از آنها به شرح زیر است:

۱. در صورت بروز مشکل در کارتخوان به کجا مراجعه کنم؟

به پشتیبانی شرکت خدمات پرداخت مربوط به کارتخوان

۲. فروشندگان در صورت وجود مغایرت باید کجا را پیگیری کنند؟

با مساعدت مشتریان این شرکت برای خوانندگان پرداخت الکترونیکی

۳. خریداران را برای ایرادات طراحی یا شفاف سازی و سوالات به کجا هدایت می کنیم؟

با مرکز تماس ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرید.

۴. آیا گیرنده ها باید جواز کسب داشته باشند؟

تمامی فروشندگان می توانند از طریق اپلیکیشن «شام» در این طرح ثبت نام کنند، اما باید در اسرع وقت نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام کنند.

۵. اگر فروشگاهی برای عضویت در طرح درخواست دهد، چه کاری باید انجام دهد؟

از طریق اپلیکیشن “شما” در قسمت فروشندگان ثبت نام کنید.

۶. کدام شرکت های پرداخت الکترونیکی در پروژه مشارکت دارند؟

در حال حاضر شرکت های پرداخت الکترونیک فعال در استان شما سامان کیش (سپتامبر)، ایران کیش، پارسیان (TOP)، سپهر، نوین آرین پی، بپردازخت ملت، پاسارگاد و آسان پی هستند. در صورت فعال شدن سایر شرکت ها به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

۷. آیا پذیرندگان ملزم به نصب برنامه “شما” هستند؟

بله، نصب برنامه شما برای پذیرندگان الزامی است

۸. زمان واریز مبلغ خرید کالای الکترونیکی و تسویه حساب با فروشندگان چقدر است؟

مبلغ خرید ای کاتالوگ حداکثر ظرف ۷۲ ساعت به حساب فروشنده واریز می شود.

۹. آیا گیرنده با عضویت در طرح مشمول مالیات است؟

خیر، دریافت کننده با عضویت در طرح مشمول مالیات نمی شود.

۱۰. به اقلام عمده ای که بارکد ندارند چگونه اعتبار تعلق می گیرد؟

بر اساس بارکدهای پیش فرض ارائه شده توسط فروشنده.

(در صورت عدم دریافت بارکد با پشتیبانی شرکت پرداخت الکترونیک تماس بگیرید)

۱۱. به آموزش استفاده از کارت خوان و بارکد خوان نیاز دارم.

با پشتیبانی شرکت پرداخت خود تماس بگیرید.

۱۲. کارتخوان هنگام خرید محصول خطا می دهد.

با پشتیبانی شرکت پرداخت خود تماس بگیرید.

۱۳. آیا باید شماره حساب بانکی خاصی از شرکت پرداخت را وارد کنیم؟

خیر، شماره حساب مرتبط با دستگاه کارتخوان ملاک واریز وجه و تسویه حساب با فروشندگان است.

۱۴. دلیل نصب اپلیکیشن فروشنده چیست؟

فعال‌سازی فروشگاه فقط نرم‌افزاری است و فروشندگان تمام اطلاعات مالی و تراکنش‌های خود را در برنامه You مشاهده می‌کنند. همچنین با نصب این برنامه امکان ثبت آدرس فروشگاه بر روی کارت نیز وجود دارد.

۱۵. برای ثبت محل فروشگاه چه نکاتی باید رعایت شود؟

اگر فیلترشکن دارید، ابتدا از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید و پس از روشن کردن GPS تلفن همراه، از صحت موقعیت نمایش داده شده مطمئن شوید.

۱۶. اگر به گوشی هوشمند دسترسی نداشته باشیم چه؟

شما می توانید با مسئولیت خود، از طریق گوشی هوشمند یکی از عزیزانتان و یا با درخواست پشتیبانی شرکت پرداخت الکترونیک، اطلاعات فروشگاه خود را در اپلیکیشن «شما» ثبت کنید.

۱۷. نسخه ios برنامه شما را از کجا دانلود کنم؟

از طریق نصب مستقیم از www.shoma.sfara.ir

۱۸. شرایط ثبت نام در درخواست شما چیست؟

نام و نام خانوادگی – کد ملی – نام فروشگاه – شماره پایانه – شرکت پرداخت – شعبه و زیرشاخه – آدرس و کد پستی – شماره تلفن ثابت با پیش شماره

۱۹. در صورت بروز خطا در هنگام نصب یا بروز رسانی چه باید کرد؟

با به روز رسانی نسخه نرم افزار، سعی کنید دوباره آن را نصب کنید. اگر مشکل آپدیت حل نشد، برنامه را از گوشی پاک کنید و دوباره نصب کنید.

۲۰. راهنمایی برای برنامه “شما” دارید؟

بله دسترسی به دفترچه راهنمای داخل اپلیکیشن وجود دارد، همچنین می توانید از طریق www.shoma.sfara.ir دفترچه راهنما را مشاهده کنید.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا