برندهای خارجی

فرانسه جریمه ۱۰۰ میلیون یورویی برند گوگل را تأیید کرد

پایگاه خبری توسعه برند، دادگاه عالی اداری فرانسه تصمیم مرجع حفاظت از داده های این کشور مبنی بر جریمه ۱۰۰ میلیون یورویی(۱۱۱.۴۶ میلیون دلاری) گوگل به دلیل نقض قوانین مربوط به کوکی را تایید کرد.

به نقل از رویترز، این جریمه توسط «کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی فرانسه»( CNIL) وضع شده و براساس بیانیه دادگاه متناسب بوده است. در بیانیه دادگاه آمده است: این دادگاه درخواست گوگل برای لغو این اقدام را رد می کند.

در دی ماه امسالCNIL (مرجع حفاظت از داده های این کشور) به دلیل آنکه گوگل رد کردن ردیاب های آنلاین(کوکی ها) در وب سایت ها را برای کاربران سخت کرده، جریمه ای ۱۰۰ میلیون یورویی برای شرکت تعیین کرد.

یکی از اولویت های این سازمان و همچنین یکی از قوانین مهم حریم خصوصی داده های اتحادیه اروپا آن است که قبل از استفاده از ردیاب های آنلاین یا کوکی ها، باید رضایت کاربر را دریافت کرد.

به گفته یکی از مقامات این سازمان کاربر با فشردن یک کلیک کوکی ها را قبول می کند و بنابراین رد کردن آنها نیز باید به همین سادگی باشد.

CNILدر بیانیه ای اعلام کرده بود وب سایت های Goolge.fr، facebook.com و Youtube.com اجازه نمی دهند کاربران کوکی را رد کنند. در همین راستا به آنها ۳ ماه فرصت داده شد تا از دستورات پیروی کنند و در غیر اینصورت با جریمه ای سنگین و ۱۰۰ هزار یورویی به ازای هر روز تاخیر روبرو می شدند.

طبق دستور این سازمان گوگل ملزم بود تا ابزارهای ساده تری برای رد کوکی ها برای کاربران فرانسوی فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

جریمه برند گوگل در روسیه

جریمه برند گوگل در کره جنوبی

دبیر تحریریه توسعه برند

توسعه برند با نگاه دقیق، حرفه‌ای و تحلیل‌گر به اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای کلیدی دنیای برندها و اقتصاد، تلاش می‌کند تصویری شفاف و تأثیرگذار از مفاهیم و جریان‌های مرتبط با برندها ارائه دهد. من به‌عنوان دبیر تحریریه، وظیفه مدیریت و هماهنگی تیم تحریریه را بر عهده دارم تا با ارائه محتواهای منحصر‌به‌فرد تلاش کنیم صدای تغییر و پیشرفت باشیم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا