۱۴ نکته برای حضور پزشک در اینستاگرام
پایگاه خبری توسعه برند، بازاریابی دیجیتال پزشکی میتواند تأثیر زیادی بر روی عملکرد کلینیک شما داشته باشد. در حالی که برخی ممکن است از آن اجتناب کنند، اینستاگرام برای مراکز پزشکی ابزاری آسان و مؤثر برای رشد کلینیک شما و تعامل با بیماران فعلی و بالقوه است. در اینجا ۱۴ نکته برای تسلط و حضور پزشک در اینستاگرام آورده شده است.
چرا حضور پزشک در اینستاگرام بسیار مهم است؟
دلیل اهمیت اینستاگرام برای کلینیک پزشکی چیست؟ بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در روز حداقل از یک پروفایل تجاری اینستاگرام بازدید میکنند. اینستاگرام ماهانه یک میلیارد کاربر دارد و این کاربران به محتوای دوستان خود اعتماد دارند. اینستاگرام برای فعالیتهای پزشکی جامعه مخاطبین خوبی را میسازد و روابط را توسعه میدهد.
داشتن ارتباطات آنلاین بیشتر، اقتدار شما را افزایش میدهد، به مطب شما اعتبار میبخشد و حضور آنلاین شما را بهطور ارگانیک تقویت میکند. امتیاز دیگر حضور پزشک در اینستاگرام این است که به راحتی میتوانید حساب تجاری اینستاگرام خود را به وبلاگ پزشکی خود لینک دهید.
نکاتی برای حضور پزشک در اینستاگرام که بهتر است رعایت کنید:
- آن را شخصی نکنید
بین حساب شخصی اینستاگرام و اکانت تجاری تفاوت وجود دارد. استفاده از اینستاگرام برای کارهای پزشکی به معنای ایجاد یک حساب تجاری جدا از حساب شخصی شما است.
- با ۱۰۰۰۰ فالوور یا بیشتر، میتوانید ویژگی swipe up را برای رفتن مستقیم به یک وبسایت اضافه کنید.
- تجزیه و تحلیل داشته باشید تا ببینید چه پستهایی کار میکنند و کدام پستها به تغییر نیاز دارند.
- یک دکمه تماس با ما را در نمایه دریافت کنید.
عکسهای تعطیلات و عکسهای غذا را برای حساب شخصی خود ذخیره کنید.
۲. یک پروفایل برای پزشکان در اینستاگرام بسازید
مطمئن شوید که پروفایل کسبوکار اینستاگرام شما دارای ساعات کاری، مکانها و اطلاعات تماس باشد. چیزهای هوشمند دیگری که باید برای حضور پزشک در اینستاگرام در نظر بگیرید:
- وبسایت شما (تنها مکانی برای پیوند دادن یک وبسایت در اینستاگرام)
- آدرسی که با کلیک کردن روی آن به نقشه پیوند میخورد
- یک شعار
- هشتگهای مارک دار
- دسته کسبوکار
در اصل، نمایه شما اولین برداشت از مطب شما است. مطمئن شوید حساب اینستاگرام شما دقیقاً منعکس کننده عملکرد شما و خدماتی است که ارائه میدهید.
۳. بفهمید که کدام پستهای مراقبتهای بهداشتی اینستاگرام طنین انداز هستند
اینستاگرام برای فعالیتهای پزشکی زمانی مؤثرتر است که از آنچه یک حساب تجاری از نظر بینش پست ارائه میکند استفاده کنید. شما میتوانید به دو روش به اطلاعات بینش دسترسی داشته باشید: از صفحه نمایه کسبوکار خود و از هر پست جداگانه.
با گذشت زمان، پیگیری کنید که کدام پستها از نظر دسترسی و تعامل بهتر عمل میکنند. سپس وقت بگذارید و بفهمید که این بینشها واقعاً چه معنایی دارند (و با آنها چه باید کرد).
۴. از ایدههای پست اینستاگرامی مراقبتهای بهداشتی الهام بگیرید
حساب شما راه اندازی شده است، نمایه شما عالی به نظر میرسد و شما متعهد به تجزیه و تحلیل هستید؛ اما بهترین چیزهایی که در اینستاگرام برای متخصصان پزشکی ارسال میشود چیست؟ این بسته به لحن و سبک تمرین شما متفاوت خواهد بود. برخی از ایدههای زیر را در نظر بگیرید:
- ویدیوهای آموزنده
- عکسهای قبل و بعد (با مجوزهای مناسب)
- پستهای روزمره از تیم شما
- داستانها و نقلقولهای الهام بخش
- تفسیر اخبار مرتبط با سلامت
- به روز رسانی در مورد تحقیقات مربوطه
- نکات سریع برای سلامتی و تندرستی
بهطور کلی، کاربران اینستاگرام به دنبال لحن غیر رسمیتری هستند، اما شما همچنان میتوانید حرفهای باشید. سایر ایدههای پست عبارتند از پیامهای تشویقی، پستهای استاندارد «ملاقات با تیم»، دعوتنامهها به رویدادها یا پستهایی در مورد مشارکت جامعه شما. برای دریافت خدماتی مانند تولید محتوای پزشکی، ادمین اینستاگرام پزشکی، سئو سایت پزشکی و… همچنین میتوانید از متخصصین طب مارکتینگ کمک بگیرید.
۵. ایدههایی برای کپشن اینستاگرام برای پزشکان جمع آوری کنید
کپشنهای اینستاگرام برای پزشکان میتواند شامل همه چیز باشد، از به روز رسانیهای تحقیقاتی گرفته تا داستانهای خندهدار از کارکنان کلینیک. شما نباید تصاویر، نام یا داستانهای بیمار را بدون اجازه پست کنید و زیرنویسهای بسیار شخصی را در صفحه شخصی خود نگه دارید.
۶. هشتگهای مراقبتهای بهداشتی را مشخص کنید
هشتگها راهی برای کمک به کاربران برای یافتن محتوای شما هستند. قرار دادن هشتگ در مقابل یک کلمه یا کلمات، آن کلمه یا کلمات را به یک لینک قابل جستجو تبدیل میکند. تعدادی ابزار مختلف هشتگ وجود دارد که میتواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام یک برای محتوای شما بهترین کار را دارد. از آنجایی که تعداد زیادی از مردم به سرعت پیمایش میکنند، استراتژی هشتگ شما میتواند بر اینکه کسی محتوایی را که ایجاد میکنید ببیند یا نه تأثیر بگذارد.
به هشتگهایی که رقبای شما استفاده میکنند نگاهی بیندازید، سپس برچسبهای خود را با هدف مخاطبان و تعامل خود تنظیم کنید. همچنین میتوانید به آنچه رهبران صنعت مشابه برای شروع استفاده میکنند نگاه کنید.
- با استوریها و تبلیغات اینستاگرام راحت باشید
اگر با سایر پلتفرمهای تبلیغاتی مشکل دارید، استفاده از استوریها و تبلیغات به عنوان بخشی از اینستاگرام برای اقدامات پزشکی ممکن است حرکتی باشد. تبلیغات استوری اینستاگرام یکی از ویژگیهای داخلی حساب کسبوکار شما است. آنها بهطور یکپارچه در استوریها ظاهر میشوند و عملاً از محتوای شخصی قابل تشخیص نیستند.
بهتر از آن، آنها جذاب و مقرون به صرفه هستند: ۲۰٪ از تبلیغات استوری منجر به پیامهای مستقیم کسانی میشود که آنها را میبینند و شما میتوانید مدل پرداخت به ازای کلیک یا هزینه به ازای هر مایل را انتخاب کنید.
۸. در زمان مناسب پست بگذارید
یکی از بهترین راهها برای افزایش مخاطب هنگام استفاده از اینستاگرام برای فعالیتهای پزشکی، پست کردن مداوم است. بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای صنعت خود را بیابید و پستهای منظم را در آن زمان از قبل برنامهریزی کنید.
۹. یک راهنمای سبک برای محتوا و گرافیک تهیه کنید
به همان اندازه که زمانی که پست میکنید، نحوه ارسال پست نیز برای موفقیت حضور پزشک در اینستاگرام مهم است. گردآوری یک راهنمای سبک، چارچوبی را برای هر پست اینستاگرام از نظر سبک، لحن و زبان ارائه میدهد.
۱۰. فرآیند حضور پزشک در اینستاگرام را خودکار کنید
یکی از دلایل اصلی سقوط اینستاگرام برای پزشکان زمان است. اکثر متخصصان پزشکی آنقدر مشغول هستند که نمیتوانند بازاریابی رسانههای اجتماعی خود را بهطور مداوم زیر نظر داشته باشند.
پاسخهای خودکار به سؤالات دریافتی را با پیوندی به وبسایت خود تنظیم کنید و توجه داشته باشید که به زودی یکی از اعضای تیم با شما تماس خواهد گرفت. همچنین میتوانید پاسخهای الگو را برای سؤالات متداول تنظیم کنید. اگر به سؤال آنها پاسخ داده نشد، یک دکمه یا پیوند تماس اضافه کنید تا آنها را راهنمایی کنید.
۱۱. تمام مقررات حفظ حریم خصوصی بیمار را رعایت کنید
برای اطمینان از اینکه شما و کارکنانتان از تمام مقررات حفظ حریم خصوصی بیمار پیروی میکنید، به همه در مورد ایمن سازی اطلاعات بیمار آموزش دهید.
۱۲. تأثیرگذاران سلامت و تندرستی را در جامعه خود درگیر کنید
اینفلوئنسرهای سلامت و تندرستی با یک انجمن داخلی همراه هستند که میتوانند به انتشار اخبار در مورد تمرین شما کمک کنند. این مشارکت میتواند به نفع آنها نیز باشد. هنگامی که یک شریک احتمالی پیدا کردید، پیشنهاد میزبانی یک پرسش و پاسخ در استوری اینستاگرام یا IGTV آنها، پیشنهاد تعویض حساب اینستاگرام برای یک روز یا دادن یک هدیه را در نظر بگیرید.
۱۳. یک تقویم رسانههای اجتماعی داشته باشید
روزهای کاری فرصتهای خوبی برای انتشار محتوا هستند. همچنین مطمئن شوید که پستهای شما مطابق با کلینیک شما هستند و لحن و سبک مشابهی دارند.
۱۴. توسعه تصاویر واتر مارک دار را در نظر بگیرید
Canva یک ابزار عالی برای ایجاد یک گرافیک مارک دار راحت برای حضور پزشک در اینستاگرام است. وقتی مردم در اینستاگرام در حال پیمایش هستند، شما میخواهید که مطب پزشکی شما برجسته باشد. عکسهای مارک دار در سراسر پلتفرم شما به ایجاد شناخت کمک میکند.
سخن پایانی
اینستاگرام برای فعالیتهای پزشکی میتواند راهی عالی برای دسترسی به بیماران بالقوه بیشتر باشد، اما زمان میبرد. از هشتگهای مناسب استفاده کنید و سبک و لحن خود را تا حد امکان ثابت نگه دارید. شروع کار آسان است، اما موفقیت حضور پزشک در اینستاگرام نیاز به زمان و تعهد دارد. اگر اطلاعات کافی در زمینه مدیریت اینستاگرام ندارید میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:
۰۲۱۲۲۶۴۴۷۷۳
۰۲۱۲۶۶۴۳۰۶۴
۰۲۱۲۶۶۰۱۷۹۵
وبسایت:
www.tebmarketing.com
اینستاگرام:
tebmarketing
این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.