وب گردی

چگونه با گوشی فیلمبرداری حرفه ای انجام دهم؟

فکر می کنید تمام ویدیوهای حرفه ای که در شبکه های اجتماعی می بینید با دوربین های فیلمبرداری عجیب و غریب گرفته شده اند؟ همیشه اینطور نیست تلفن های همراه همیشه مقرون به صرفه ترین و آسان ترین راه برای فیلم برداری هستند و می توانید با دوربین آن فیلمبرداری حرفه ای بگیرید. ابتدا باید قابلیت های دوربین گوشی خود را بشناسید و سپس با تکنیک هایی آشنا شوید که می توانند یک ویدیوی بد را به یک ویدیوی خوب تبدیل کنند. اما این تکنیک ها چیست؟

۱. فیلم را در جهت درست ضبط کنید
بسیاری از مردم فکر می کنند که عکاسی در جهت افقی/ افقی بهترین راه برای فیلم برداری با کیفیت با گوشی است، اما بستگی به سوژه و مکان دارد. با وجود پلتفرم‌های بسیار زیادی مانند اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب که نیاز به جهت عمودی برای ویدیو دارند (مخصوصاً ویدیوهای کوتاه)، شما باید محتوا را متناسب با پلتفرمی که قصد دارید آن را در آن به اشتراک بگذارید، ضبط کنید. این می تواند کیفیت کار شما را بهبود بخشد. اگر نیاز به استفاده از یک ویدیو در پلتفرم های مختلف با جهت گیری های مختلف دارید، می توانید به سرعت جهت افقی یک ویدیو را با ابزارهایی مانند Cross Clip به عمودی تبدیل کنید.

۲. برای پوسته پوسته شدن مهم نیست
وقتی نمی توانید به سوژه خود نزدیک شوید، بزرگنمایی می تواند وسوسه انگیز باشد. اما هرچه بیشتر زوم کنید، کیفیت ویدیوهای خود را بیشتر به خطر می اندازید. تا حد امکان از عملکرد زوم گوشی استفاده نکنید و در عوض سعی کنید به سوژه نزدیک شوید. می توانید به جای بزرگنمایی از سوژه عکس بگیرید و سپس در ویرایش های نهایی قسمت ها را تغییر دهید.

۳. نورپردازی مهم است
گاهی نور می تواند جسم را بهتر از آنچه هست جلوه دهد و گاهی همه چیز را از بین می برد. اگر نور و نوری که در آن قرار دارید مناسب نیست، می توانید از نزدیک پنجره با نور طبیعی عکس بگیرید یا از منابع نور مصنوعی مانند حلقه ها استفاده کنید. همچنین هنگام عکاسی در شب باید از نور پس زمینه قوی اجتناب کنید. اگرچه برخی از برنامه‌های دوربین اثرات نور پس‌زمینه را کاهش می‌دهند، اما همچنان باید مراقب خود در هنگام فیلم‌برداری باشید.

۴. به کادربندی توجه کنید
بهتر است کادر را با سوژه خود پر کنید یا آن را کمی خارج از مرکز قرار دهید تا صحنه جالب تری ایجاد کنید. از طریق آزمون و خطا خواهید فهمید که چه چیزی بهترین است. اگر به برنامه های دوربین گوشی خود بروید، گزینه ای برای دستورالعمل های افقی و عمودی (خطوط شبکه) خواهید دید که می توانید آن را فعال کنید. محبوب ترین ابزار قاب بندی قانون یک سوم است، عناصر مهم را در امتداد یک شبکه ۳×۳ قرار دهید. به این ترتیب تصویر به ۹ قسمت تقسیم می شود.

۵. کیفیت صدا را فراموش نکنید
وقتی روی فیلم برداری عالی در گوشی هوشمند خود تمرکز می کنید، می توانید کیفیت صدا را فراموش کنید. گاهی اوقات می توانید به طور تصادفی میکروفون خود را مسدود کنید و صدا را کاملاً مخدوش کنید. برای فیلمبرداری حرفه ای بهتر است یک میکروفون کوچک در پلان خود خریداری کنید. میکروفون را می توان مستقیماً به تلفن هوشمند شما متصل کرد تا صدایی شبیه به یک دوربین حرفه ای دریافت کنید.

۶. ویرایش کنید تا حرفه ای شوید
وقتی تمام نکاتی را که گفتیم اعمال کردید و کارتان تمام شد، نوبت به یکی از مهم ترین قسمت ها می رسد. همه می دانیم که آن کلیپ های جذابی که در شبکه های اجتماعی برای ما جالب و هیجان انگیز است، تنها سوژه خوب و عکاس با تجربه ای ندارند. ویرایش سلفی ها و ایجاد تغییرات لازم که در طول فیلمبرداری نتوانستیم به آن دست پیدا کنیم، بخش مهمی از روند دستیابی به یک فیلم حرفه ای است.

منبع: روزنامه خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا