وب گردی

چه اتفاقی برای جسد مرده در فضا می افتد؟

جیمی وو که در زمینه سلامت در فضا تحقیق می کند، گفت: در خلاء کم فشار فضا، هر مایعی از سطح بدن، پوست، چشم، دهان، گوش و ریه ها بلافاصله به گاز تبدیل می شود.

رگ های خونی نزدیک سطح ممکن است حتی پس از مرگ نیز ترکیده و خونریزی کنند. بقیه آب بدن احتمالا یخ می زند زیرا دمای هسته در فضا منفی ۲۷۰.۴۵ درجه سانتی گراد است. از دست دادن مایعات، به علاوه سرمازدگی، می تواند باعث حالت مومیایی شود که اساساً بدن را حفظ می کند. هر فضانوردی که بدون لباس فضایی در معرض فضا قرار گیرد به این سرنوشت دچار خواهد شد. اتفاق بعدی بستگی به وجود باکتری در اطراف دارد.

تحقیقات ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) نشان می دهد که باکتری ها می توانند حداقل ۳ سال در فضا زنده بمانند. اگر باکتری ها روی لاشه زنده باشند، شروع به هضم آن می کنند. در حالی که بیشتر فضا بسیار سرد است، قسمت های گرم نیز وجود دارد. دمای سطح ایستگاه فضایی بین المللی می تواند از ۲۰۰ درجه سانتیگراد تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد متغیر باشد. در یک محیط گرم تر، تجزیه به طور قابل توجهی تسریع می شود. تشعشعات قدرتمند در فضا نیز احتمالاً بر بدن تأثیر می گذارد و پیوندهای کربنی را از بین می برد و باعث آتروفی پوست و عضله می شود.

پس از پرتاب شدن از فضاپیما، جسم کم آب و در حال پوسیدگی به دور آن می چرخد ​​مگر اینکه با جسم دیگری برخورد کند.

مایلز هریس، دانشجوی دکترا در مؤسسه کاهش خطر و بلایا کالج دانشگاهی لندن، گفت: با وجود تمام زباله‌های فضایی و ماهواره‌هایی که به دور زمین می‌چرخند، احتمال برخورد یک جسم وجود دارد.

وو گفت که برخورد بین یک بدن و یک فضاپیما یا ماهواره می تواند آسیب واقعی به هر دو طرف وارد کند. اگر بدن با ماهواره ها و زباله های فضایی برخورد نکند، با گذشت زمان به آرامی توسط گرانش به زمین کشیده می شود، به خصوص اگر مرگ در مدار پایین زمین یا در ۲۰۰۰ کیلومتری یا کمتر رخ دهد. در نهایت، در آنچه احتمالاً دراماتیک ترین قسمت سفر جسد در فضا خواهد بود، دوباره وارد جو می شود و می سوزد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا