وب گردی

چند نکته برای رانندگی در جاده های برفی و یخ زده

اگر نکات ایمنی در روزهای سرد و زمستان را در نظر بگیرید، مطمئنا می توانید از رانندگی در هوای برفی لذت ببرید. در اینجا توصیه هایی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

۱. لاستیک های قابل اعتماد

اگر لاستیک های خودروی شما فرسوده شده باشد، به احتمال زیاد خودرو در جاده یخ زده و برفی سر خورده و جان شما و اطرافیانتان را به خطر می اندازد; بنابراین قبل از رانندگی در روزهای برفی دقت کنید که آج لاستیک های خودروی شما کمتر از ۳ میلی متر نباشد تا چسبندگی لازم را روی سطح جاده داشته باشند.

۲. تمیزی عینک

قبل از رانندگی باید تمام شیشه ها و آینه های ماشین شما تمیز باشد تا بتوانید اطراف خود را به خوبی ببینید. علاوه بر این، برف پاک کن و تیغه های آن باید سالم باشند تا در مواقع نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید. شیشه شوی خودرو نیز باید محکم و پر از ضد یخ باشد تا زمانی که شیشه خودرو به دلایلی در حین رانندگی کثیف شد، بتوانید آن را تمیز کنید.

۳. چراغ خودرو

تمام چراغ های جلو و عقب خودرو باید کاربردی باشد تا سایر رانندگان بتوانند شما را در شرایط برفی ببینند.

۴. فاصله خود را حفظ کنید

هرگز در هوای برفی و جاده های لغزنده نزدیک خودروهای دیگر نروید تا احتمال برخورد با خودروهای دیگر به دلیل لغزنده بودن جاده به حداقل برسد.

از دیگر اقدامات احتیاطی که باید به آنها توجه کنید این است که آهسته و بدون عجله رانندگی کنید، از توقف های ناگهانی خودداری کنید، از سرعت بالا استفاده کنید، از زنجیر چرخ استفاده کنید و فرمان را با سرعت زیاد نچرخانید.

ضمناً قبل از رانندگی طولانی مدت در جاده های یخ زده و برفی باید آمادگی لازم را داشته باشید و وسایل مناسب را با خود ببرید. لوازم جانبی مانند کیسه های شن یا نمک، چراغ قوه، بیل، کبریت یا فندک و ضدیخ را در ماشین خود حمل کنید.

منبع: خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا