وب گردی

نکات و تجهیزات طلایی برای افزایش امنیت خودرو

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین موارد مربوط به خرید و نگهداری خودرو، بحث افزایش امنیت آن در برابر سرقت است. این موضوع امروزه با توجه به رشد چشمگیر آمار سرقت به ویژه سرقت خودرو و وسایل آن اهمیت بیشتری یافته است.

وقتی صحبت از امنیت و نگهداری خودرو می شود، ذهن اکثر مردم به سمت زنگ هشدار و آژیر کشیده می شود. اما امروزه با توجه به پیشرفته‌تر شدن راه‌ها و روش‌های سرقت، استفاده از دزدگیر تنها راه‌حل نیست، بلکه باید به فکر راه‌های مهم‌تر و جدیدتر باشیم. نصب دزدگیر خودرو ساده ترین راه برای افزایش امنیت خودرو است اما ما به دنبال یک راه اساسی و مطمئن هستیم نه یک راه ساده و کلاسیک.

فقط از زنگ هشدار استفاده نکنید

بدیهی است که استفاده از زنگ هشدار ضروری است. زمانی که فرصت استفاده از پارکینگ برای پارک ماشین خود را ندارید، مثلاً زمانی که برای خرید یا کارهای اداری نیاز دارید ماشین خود را برای مدت کوتاهی در جایی پارک کنید، استفاده از دزدگیر الزامی است. اما باید از زنگ هشدار با صدای متفاوت استفاده کنید.

اما استفاده از دزدگیر در هر شرایطی جوابگو نیست و در شرایطی که مجبورید کمی از ماشین خود فاصله بگیرید دیگر نمی توانید صدای دزدگیر را بشنوید و در آن شرایط باید به دنبال خودروی بهتر باشید. و یک پاسخ موثرتر

• چرا استفاده از زنگ هشدار به تنهایی موثر نیست

علاوه بر امکاناتی که در بالا ذکر شد، مانند دور بودن از خودرو و عدم شنیدن یا تشخیص صدای دزدگیر، دلایل زیادی وجود دارد که شما را مجبور می کند از راه های مطمئن تری برای افزایش امنیت استفاده کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، با پیشرفت علم، حتی سارقان نیز روش های سرقت خود را ارتقا داده اند و می توانند به راحتی از این روش های امنیتی ساده عبور کرده و دزدگیر را بدون هیچ صدایی غیرفعال کنند.

در این صورت باید علاوه بر دزدگیر از دتکتور نیز استفاده کنید.

• استفاده از آشکارساز در کنار زنگ هشدار

این گزینه یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای حفظ امنیت و خلاص شدن از شر سارقان است. با خرید ردیاب مناسب و استفاده از آن به همراه دزدگیر می توانید امنیت خودروی خود را ۱۰۰% تضمین کنید.

برخلاف قیمت نسبتاً بالای خود، ردیاب ایمنی خودروی شما را تقریباً برای همیشه تضمین می کند.

ممکن است مجبور شوید برای یک ردیاب هزینه زیادی بپردازید، اما وقتی در نظر می گیرید که این قیمت در مقایسه با هزینه های متعددی که می توانید در نتیجه دزدیده شدن ماشین خود بپردازید بسیار ناچیز است، مطمئناً ترجیح می دهید راه بهتری را انتخاب کنید.

اما در نظر داشته باشید که اگر تصمیم به خرید ردیاب دارید، فقط یک بار هزینه می کنید.

یعنی به دنبال بهترین نوع او باشید. ردیاب با کیفیت بالا دارای ویژگی ها و گزینه های عالی است، از جمله برخی از موارد زیر:

امکان شنیدن صداهای داخل و خارج خودرو، امکان مشاهده موقعیت خودرو، امکان خاموش کردن خودرو از راه دور و محدود کردن سرعت مجاز برای خودرو.

چند راه دیگر برای افزایش امنیت خودرو

حال با تمام این تفاسیر اگر هنوز فرصت و تصمیمی برای خرید ردیاب ندارید در اینجا راه های دیگری را به شما آموزش می دهیم که می تواند بسیار موثر باشد.

با استفاده از پدال و قفل فرمان به راحتی می توانید احتمال سرقت خودرو را به حداقل برسانید. قفل کردن پدال و فرمان هزینه زیادی ندارد و حتی می توانید خودتان این کار را انجام دهید.

• قفل فرمان

استفاده از قفل فرمان یک راه مطمئن و مقرون به صرفه برای افزایش امنیت خودرو است.

قفل های فرمان در مدل های مختلفی مانند کشویی، میله ای و کتابی عرضه می شوند. به طول قفل و مطابقت هر مدل با نوع فرمان دقت کنید. هنگام خرید و تهیه قفل فرمان باید به جنس آن توجه کرد. جنس قفل فرمان و روکش آن باید از مواد بادوام و مرغوبی باشد که در برابر ضربه یا اسید مقاومت کند.

• قفل پدال

استفاده از قفل پدال، باز کردن آن را برای سارقان دشوار می کند و در نتیجه احتمال سرقت را به حداقل می رساند. هنگام انتخاب این قفل باید به مواردی مانند جنس، طول و تناسب آن با وسیله نقلیه نیز توجه کنید. همچنین توجه داشته باشید که ساختار هر قفل پدال برای خودروهای دنده دستی و اتوماتیک متفاوت است.

• قفل پنل

با توجه به اینکه اکثر سارقان خودرو به جای خود خودرو، لوازم داخلی مانند ضبط و سیستم صوتی خودرو را هدف قرار می دهند، بنابراین برای رفع این مشکل، راه حل پیشنهادی ما استفاده از قفل پنل است.

یکی از مزایای این قفل این است که علاوه بر محافظت از سیستم صوتی خودرو، از خود خودرو نیز در برابر سرقت محافظت می کند. به گونه ای که قفل پنل روی ترمز دستی قفل می شود و در نتیجه خودرو قادر به حرکت نخواهد بود. البته در ابتدا ممکن است استفاده از این قفل برای شما سخت باشد زیرا باز کردن آن سخت است اما با گذشت زمان به آن عادت خواهید کرد.

• قفل کاور

سارقان به سرقت وسایلی مانند ضبط و سیستم های صوتی محدود نمی شوند، بلکه می توانند اجزای ارزشمند داخل کاپوت از جمله باتری، جعبه فیوز و غیره را نیز هدف قرار دهند. برای جلوگیری از این امر، استفاده از قفل درب توصیه می شود.

• استفاده از محافظ ضد خم و کور کننده قفل درب

یکی از راه‌هایی که سارقان برای سرقت خودرو استفاده می‌کنند، خم کردن درب خودرو و استفاده از میله برای باز کردن قفل است. این موضوع باعث نگرانی بسیاری در بین مالکان خودرو شد. راه حل پیشنهادی ما استفاده از محافظ گردن ضد خم شدن است. این محافظ از فولاد ساخته شده و قابلیت مقاومت در برابر ضربه و خمش را دارد. می توانید این محافظ را به راحتی با استفاده از پیچ یا پرچ به درب خودرو نصب کنید.

همچنین می توانید از پوشش قفل درب استفاده کرده و قفل در را غیرفعال کنید. زیرا پس از خم شدن درب، سارقان با کشیدن قفل به راحتی می توانند آن را باز کنند، اما با نصب دزدگیر، سارقان دیگر از این روش استفاده نخواهند کرد.

ترفندهایی برای جلوگیری از سرقت خودرو

علاوه بر موارد ذکر شده راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند از سرقت جلوگیری کرده و احتمال آن را به حداقل برساند. در این میان می توانید کاری کنید که خودروی خود پس از استارت زدن روشن نشود. استفاده از این روش در مواقعی امکان پذیر است که نیاز دارید ماشین خود را در جایی خارج از پارکینگ پارک کنید. در این روش پس از خاموش کردن خودرو می توانید سر باتری را از خودرو جدا کنید. اگر سر باتری از بدنه جدا شود، خودرو روشن نمی شود و در نتیجه سارق نمی تواند آن را با خود ببرد.

راه دیگر برای محافظت از وسیله نقلیه خود در برابر سرقت، وسوسه نکردن و تحریک دزدان است. اگر اقلام گران قیمت در راه باشد، اغلب دزدها مرتکب سرقت می شوند. شما باید طوری رفتار کنید که دزدها مشکوک نشوند. بسیاری از اوقات رفتار غیرعادی ما توجه سارقان را به خود جلب می کند. همچنین از قرار دادن وسایل گران قیمت مانند کیف پول، تبلت، موبایل و سایر لوازم با ارزش در خودرو خودداری کنید. یا اگر قرار است وسایلی مانند لپ تاپ یا کیف و سایر اشیاء قیمتی را در صندوق عقب ماشین جا بگذارید، باید مراقب باشید که این کار را در مقابل دیدگان سارقان انجام ندهید.

از پارک کردن ماشین خود در مکان های خلوت و دور از مناظر خودداری کنید. وقتی ماشین خود را پارک می کنید، سعی کنید آن را در محدوده دوربین های مدار بسته پارک کنید. این روزها دوربین های مداربسته تقریباً در جلوی هر مغازه و اداره و حتی جلوی برخی از منازل نصب می شوند. همیشه سعی کنید خودروی خود را در چنین مکان هایی پارک کنید تا در صورت سرقت به راحتی بتوانید با تهیه گزارش، سارق را پیدا کنید.

موارد ذکر شده تقریبا همه ترفندهایی برای جلوگیری از سرقت خودرو بود. شاید شما یک روش خلاقانه برای کار پیدا کنید و بخواهید از آن استفاده کنید و به دیگران پیشنهاد دهید.

در هر صورت به یاد داشته باشید که این روش ها همیشه ۱۰۰% تضمینی نیستند و امکان دور زدن توسط سارقان وجود دارد. اما تجهیز خودرو به ردیاب بهترین و مطمئن ترین روش است که تا کنون بسیار راضی کننده بوده است.

منبع: بیتوته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا