وب گردی

چرا اجسام در فضا سرگردان هستند؟

در سال ۲۰۱۷، یک جرم عجیب به نام Oumuamua در حال عبور از منظومه شمسی ما در فاصله ۲۴ میلیون سال نوری مشاهده شد که دانشمندان را به این باور رساند که چنین اجرام بین ستاره ای در منظومه شمسی ما رایج هستند و حدود ۱۰۰۰۰ جرم بین ستاره ای به اندازه Umuamoa در مدار هستند فقط نپتون

یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این اجرام می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم آنها از کجا آمده اند و چگونه در اطراف کهکشان سرگردان هستند. همچنین می تواند به ما در به دست آوردن بینش در مورد سیستم های سیاره ای کمک کند.

با این حال، محققان باید تعداد بیشتری از آنها را بیابند. دانشمندان برای قرن ها امکان وجود اجرام بین ستاره ای را بررسی کرده اند و در ابتدا انتظار داشتند که بیشتر مواد بین ستاره ای مواد یخی باشد.

دانشمندان بر این باورند که اجرام بین ستاره ای از قسمت های بیرونی منظومه های سیاره ای توسط کشش گرانشی یک سیاره غول پیکر یا گرانش یک ستاره در حال عبور به بیرون پرتاب می شوند. نزدیک شدن به سیارات در منظومه های سیاره ای نیز می تواند اجسام را به بیرون پرتاب کند.

از سوی دیگر، Umuamoa هیچ فعالیت گاز یا انتشار گرد و غبار نداشت که غیرمنتظره بود. این احتمال وجود دارد که اوموآموآ هنگام مرگ از ستاره خود بیرون رانده شده باشد.

ستاره شناسان بر این باورند که تعداد اجرام بین ستاره ای در کهکشان راه شیری بیشتر از ستارگان مرئی است. یافتن تعداد بیشتری از آنها راه جدیدی برای کشف اسرار جهان ارائه می دهد. آنها امیدوارند که کاتالوگی از اجرام بین ستاره ای مشابه کاتالوگ سیارات فراخورشیدی ایجاد کنند که از زمان اولین کشف در سال ۱۹۹۲ به بیش از ۵۵۰۰ افزایش یافته است.

منبع: آنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا