وب گردی

پاسخ به ۱۳ سوال مردمی درباره اجرای طرح “فجرانه” در کالابرگ

بر اساس نظر انستیتو تغذیه ایران، ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و شکر تایید شده است. توسط انستیتو تغذیه ایران، رسیده و در سبد غذایی این طرح تعریف شده است. طرحی که هفت دهم درآمد قبل از اجرای طرح فجران در صورت احراز شرط و در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود از بین ۱۱ قلم غذای تعیین شده مشمول دریافت یارانه تشویقی می شوند. سبد، مشمول دریافت یارانه محرک ۱۲۰ هزار تومانی می شدند.

اما در مرحله جدید طرح کاتالوگ الکترونیک که در قالب طرح فجران اجرا می شود، «شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی یارانه» حذف و اعتبار تشویقی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. .

این سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، عناصر کمیاب و ویتامین های مورد نیاز هر فرد از جمله مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، شکر، تخم مرغ و لوبیا بر اساس قیمت انتخاب شده است. در سال ۱۴۰۱. و مابه التفاوت این قیمت ها با قیمت فعلی (۱۴۰۲) از یارانه جدید دولت تامین می شود.

پس از اجرای این طرح، وزارت رفاه اجتماعی به برخی شبهات و سوالات مردم پاسخ داد:

چه کسانی واجد شرایط دریافت اعتبار هستند؟

تمامی خانوارهای یارانه ای دهک های ۱ تا ۷ مشمول دریافت اعتبار هستند.

سود وام چیست؟

میزان اعتبار اختصاص یافته به کد ملی سرپرستان خانوار از طریق کلیه کارت های بانکی سرپرستان خانوار در فروشگاه های اعضای طرح قابل استفاده است.

مبلغ وام چقدر است؟

برای هر نفر خانوار ۲۲۰ هزار تومان اعتبار اعطا می شود.

آیا امکان انتقال اعتبار بین گروه های محصول وجود دارد؟

خیر؛ انتقال اعتبار فقط در گروه لبنیات (شیر، ماست، پنیر) امکان پذیر است و هر محصول اعتبار خاص خود را دارد.

آیا در صورت استفاده از طرح فجران از یارانه سرپرست خانوار کسر می شود؟

خیر، در طرح جدید فاکتور الکترونیکی تنها ۲۲۰ هزار تومان از اعتبار تخصیصی به کد ملی سرپرست خانوار کسر می شود و یارانه بگیران یارانه خود را به صورت نقدی، ماهانه و جداگانه دریافت می کنند.

من واجد شرایط هستم اما اعتبار را دریافت نکرده ام؟

پس از نصب برنامه «شما»، به مشاهده موجودی اعتبار خود بروید. تمامی خانوارهای مشمول دریافت یارانه طبق فهرست ابلاغی سازمان هدفمندی یارانه ها مشمول طرح بوده و اعتبار بر اساس کد ملی سرپرست خانوار تخصیص می یابد.

من مشمول یارانه نیستم، در این شرایط باید چه کار کنم؟

جهت ثبت نام به سامانه www.my.gov.ir مراجعه نمایید. اگر یارانه بگیر هستید و حذف شده اید، برای ثبت درخواست بررسی وضعیت خانوار برای دریافت یارانه به سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید.

آیا امکان خرید کالا با اعتبار کامل وجود دارد؟

خیر برای استفاده از کل اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومان باید ۱۱ کالای اساسی خریداری شود.

کدام یک از اعضای خانواده اعتبار به حساب خود اختصاص داده است؟

اعتبار به کد ملی سرپرست خانوار تعلق می گیرد و از تمامی کارت های بانکی سرپرستان خانوار قابل خرید است.

اعتبار به کدام حساب سرپرست خانوار واریز شد؟

وام به حساب بانکی واریز نمی شود. این اعتبار با کد ملی اختصاص داده شده و از کلیه کارت های بانکی متعلق به سرپرستان خانوار قابل خرید است.

من پیامک اعتباری / سپرده دریافت نکرده ام!

مبلغ و مانده وام را می توان به دو صورت زیر مشاهده کرد:

۱. با شماره گیری کد دستوری # ۱۴۶۳ * ۵۰۰ *

۲. با استفاده از اپلیکیشن خود که می توانید از طریق کافه بازار یا مایکت یا با مراجعه به وب سایت خود به آدرس shoma.sfara.ir استفاده کنید، آن را نصب کنید. گوشی های IOS را مستقیما از سایت شما به نشانی shoma.sfara.ir دانلود کنید.

من مشمول یارانه بودم اما استعلام اعتبارم صفر است!

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، خانوارها در دهک های یک تا هفت مشمول دریافت یارانه می شوند، اعتباری به آنها تعلق می گیرد. پس از نصب برنامه، موجودی اعتبار خود را بررسی کنید.

چگونه از اعتبار استفاده کنم؟

با استفاده از تمامی کارت های بانکی که متعلق به سرپرستان خانوار است و با مراجعه به فروشگاه های مجاز که در اپلیکیشن یا وب سایت شما درج شده است، می توانید از خرید اعتباری استفاده کنید.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا