وب گردی

امسال با پس انداز خانه را جابه جا کنید!

۲ هفته دیگر به عید نوروز بایرام باقی مانده است و اگرچه بسیاری از مردم خانه داری آخر سال خود را انجام داده اند، اما هنوز می توان مردانی با لباس خواب را دید که مانند طناب بازان حرفه ای از قاب پنجره آویزان شده اند تا غبارآلودترین گوشه های شیشه را تمیز کنند. مانند افسران گشتاپو دستور می دهد: “هنوز تمیز نشده است، دوباره پاک کنید.”

به نظر می رسد سنت دیرینه خانه تکانی و غبارروبی تا روزهای پایانی اسفند ادامه دارد و در کنار آن هر روز بر آمار مصرف آب افزوده می شود. معمولا سازمان آب نسبت به افزایش مصرف آب در روزهای پایانی اسفند به ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه هشدار می دهد. آمارها نشان می دهد میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تا اسفند با وجود بارندگی های اخیر همچنان ۲۸ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است، بنابراین وضعیت منابع آبی بهبود چندانی نداشته است.

پس در شرایطی که در کشور با کم آبی و خشکسالی مواجه هستیم باید با مدیریت مصرف و جلوگیری از مصرف بی مورد از هدر رفت آب جلوگیری کنیم. راه های زیادی برای مدیریت مصرف آب هنگام جابجایی خانه وجود دارد، به عنوان مثال، قبل از شستن چیزی، از خود بپرسید که آیا واقعاً نیاز به شستن آن کالا دارید یا از روی عادت این کار را انجام می دهید، همچنین برای لباس های ضروری و شستن وسایل از یک و یک نوع با هم برای کاهش مصرف آب.

همچنین برای کاهش و مدیریت مصرف آب هنگام جابجایی منزل، سرویس و تعمیر شیرآلات شکسته را در لیست قرار دهید تا از هدر رفتن آب تصفیه شده و تبدیل آب تمیز به فاضلاب جلوگیری شود یا در حین جابجایی منزل، مانند سپردن قالیشویی به مراکز قالیشویی. با مجاز و پرهیز از مصارف غیر ضروری و پر آب می توانید از هدر رفتن آب آشامیدنی در این ایام جلوگیری کنید.

همچنین باید اضافه کنیم که مدتی است شرکت های آب منطقه ای روش کاهش مصرف آب را ترویج می کنند و بر این اساس برای مشترکان کم مصرف پاداش تعیین کرده و مشترکان پرمصرف را جریمه می کنند، بنابراین بهتر است در مصرف آب دقت شود. در روزهای پایانی سال جریمه نشوید و تابستان امسال را با کم آبی سپری نکنید.

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا