وب گردی

نشان دادن قدرت دموکراسی ایرانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز جمعه در نخستین ساعات آغاز رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در بیت خمین. امام حسین (ره) و با حضور بیش از ۱۰۰ خبرنگار و اپراتور از رسانه های داخلی و بین المللی صدای خود را به صندوق همراه ۱۱۰ رساندند.

رهبر انقلاب اسلامی پس از رای گیری دو توصیه به ملت ایران کردند، اول. در کارهای خوب پیش بروید و در ساعت اول و دوم صدای خود را بدهید. به تعداد مورد نیاز در همه حوزه های انتخابیه رای دهید. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز خطاب به مردم ایران افزودند: بدانید که امروز چشم بسیاری از مردم و افراد در مناصب سیاسی در سراسر جهان به ایران دوخته شده است، پس لطفاً از دوستان خود خشنود و بدخواهان را ناامید کنید. رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی درباره کسانی که هنوز برای شرکت در انتخابات مردد هستند، به شعری از شاعر بزرگ ایرانی حافظ اشاره کردند و گفتند: در کار خیر نیازی به استحاره نیست. ایشان از خداوند متعال خواستند که روز انتخابات برای ملت ایران روز پر برکتی باشد و این انتخابات به نتایج مطلوب برسد و به نفع ملت ایران تمام شود.

برای سرزمین مادری؛ ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار نفر مرد و ۱۳۳ میلیون و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن بودند و جمعیت زیادی از این جمعیت برای رای دادن دوباره پای صندوق های رای حاضر شدند و پشت آرمان های امام راحل و رهبر انقلاب ایستادند. انقلاب و همچنان پاسدار جمهوریت و اسلام نظام هستند.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور شب گذشته از تمدید زمان برگزاری انتخابات تا ساعت ۲۲ شب گذشته به دلیل حضور مردم در صف های رای خبر داد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که از این تعداد ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند و ۱۴۴ نفر نیز در مجلس تایید صلاحیت شده اند. از کارشناسان رهبران . ۱۲۱۸ حوزه اصلی و فرعی و حدود ۵۹۰۰۰ شعبه اخذ رای در ۳۱ استان نصب شده است که از این تعداد ۱۵۰۰۰ شعبه سیار و ۴۴۰۰۰ شعبه ثابت است. همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و همام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار شد. این چهار منطقه دارای ۱۷۰۰ شعبه بود که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰۰۰۰ صندوق الکترونیکی وجود داشت. بر اساس اعلام ستاد انتخاباتی وزارت کشور، از ساعت ۸ صبح روز جمعه روند جمع آوری آرا دوازدهمین دوره شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.

در نهایت با رای مردم ۲۹۰ نماینده به بیت ملت و ۸۸ نماینده به مجلس خبرگان رهبری راه خواهند یافت.

انتخاباتی پرشورتر از مجلس یازدهم

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران در جمع خبرنگاران گفت: ماه هاست که عوامل اجرایی کشور، نیروی انتظامی و شورای نگهبان برنامه های متعددی داشتند. با آغاز روند انتخابات شاهد حضور مردم در مقابل صندوق های رای بودیم. وی افزود: گزارش‌های جزئی مبنی بر کاهش سرعت در برخی از شرکت‌های تابعه گزارش شده و مشکلات آنها برطرف شده است. سخنگوی شورای نگهبان افزود: همزمان انتخابات در چهار ناحیه آبادان، ملایر، قم و رشت به صورت الکترونیکی برگزار شد. سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: در حوزه امنیت انتخابات مشکل خاصی نداشتیم و طبق اعلام قبلی بیش از ۲۵۰ هزار سرباز وظیفه تامین امنیت انتخابات را بر عهده داشتند. وی بیان کرد: با توجه به شواهد میزان مشارکت خوب است و حتی نسبت به انتخابات مجلس یازدهم این مشارکت بهتر است اما پس از اتمام مراحل آمار نهایی و تکمیلی را اعلام خواهیم کرد.

بیش از ۶۱ میلیون نفر حق رای دارند

جمعه یازدهم اسفندماه مصادف با برگزاری دوازدهمین دوره شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است که تعیین کننده مناسبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی بین المللی ایران خواهد بود. روزی که مقامات منتخب باید شرایط اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و غیره را تغییر دهند. بحران ها با راهکارهای سازنده خود و با مصوبات مناسب و نظارت مستمر خود بار دیگر مهر تاییدی بر اقتدار ایران در همه عرصه ها زدند.

حماسه در راه است

در انتخابات امسال الزامی به مهر شناسنامه رای دهنده وجود نداشت و رای دهندگان با در دست داشتن یکی از پنج مدرک گذرنامه، کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه رانندگی و کارت بازنشستگی در انتخابات شرکت کردند. در این دوره از انتخابات ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر حق حضور در پای صندوق های رای و رای را داشتند. از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند. بر اساس این گزارش، از جمله نوآوری های این دوره، یکسان سازی برگه های تعرفه رأی بود. به این ترتیب رأی دهندگان برگه تعرفه ای دریافت کردند که در بخشی از آن اسامی نامزدهای خبرگان و در قسمت دیگر نامزدهای شورای اسلامی را نوشته بودند. سپس دو قسمت جدا شده و در دو جعبه جداگانه قرار داده شد. همچنین با تصویب شورای نگهبان و اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه رشت و همام، قم، ملایر و آبادان در این دوره به صورت الکترونیکی انجام شد. اگرچه هنوز ساعت رای دهی صبح دیروز آغاز نشده بود، اما تعداد قابل توجهی از مردم در بسیاری از مراکز رای دهی حضور یافته بودند. علی اکبر ناطق نوری رئیس سابق شورای اسلامی به حسینی ارشاد رای داد.

آرای اولی ها کار انتخابات را دنبال می کند

مسجد تاریخی لرزاده واقع در خیابان لرزاده شاهد حضور پرشور مردم تهران بود. حسینیه ارشاد مثل همیشه مملو از شور و شوق بود و شاهد حضور چشمگیر مردم بود.

حضور مردم شرط کافی برای تضمین امنیت است

مسجد جامع ابوذر واقع در جنوب تهران شاهد چهره های آشنا بود. سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح دیروز با حضور در این شعبه رای گیری کرد و گفت: وجود نیروهای مسلح قوی، تجهیزات و امکانات مدرن شرط لازم است اما کافی نیست. وی افزود: شرط کافی برای اینکه بتوانیم امنیت خود را حفظ کنیم و مقتدرانه با دشمنان خود مقابله کنیم، حضور مردم، همگرایی وحدت و یکپارچگی است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: یک روز باید هشت سال با اسلحه با دشمنان، داعش و غیره مقابله می کردیم و به همین صورت بود و امروز نیز با حضور در انتخابات همین کار را انجام می دهیم. وی افزود: حضور مردم، مجال و مشت نیروهای مسلح را پر می کند که امنیت ایجاد می کند و نباید از آن غافل شد. البته می توانند به هر گروه و فردی که دوست دارند رای دهند، اما حضور مردم در انتخابات حیات کشور و پشتوانه کشور است. محمدرضا عارف نیز صبح دیروز به حسینیه جماران رای داد.

۳۰۰۰۰۰ نیروی امنیتی وظیفه حفاظت از انتخابات را بر عهده دارند

سیدمجد میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با حضور در این نشست خبری گفت: ۲۰ اسفند روز به یاد ماندنی و خلق حماسه ای بزرگ توسط مردم شریف و بصیر ایران و روز پیروزی ماست. دشمنان و شیاطین ما خجت‌الاسلام غلامحسین

محسنی ادجه ای رئیس قوه قضائیه رای خود را در مسجد جامع لویزان به صندوق انداخت. محمدباقر قالیباف، آیات … احمد جنتی، علی لاریجانی، محسن رضایی، محمدرضا عارف، حسین دهقان، محسن منصوری، سید محمد حسینی، علی بهادری جهرمی، حجت الاسلام مجید انصاری، محمود واعظی، دریابانعلی شمخانی، محمد اسلامی. احسان خاندوزی، غلامعلی حداد عادل، بهرام عین اللهی، عبدالرضا رحمانی فضلی، غلامحسین اسماعیلی و حجت الاسلام محمد محدی آزاد از جمله مسئولانی بودند که پیش از ظهر رای دادند.

مجلس بعدی ضد تحریم است

علی مطهری نماینده سابق مجلس در حسینیه ارشاد رای آورد و گفت مجلس آینده می تواند در انتخاب مدیران خوب و رفع تحریم ها موثر باشد.

روحانی رای می دهد

حسن روحانی که در یکی از مدارس منطقه تحصیل می کند در انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رای داد.

فرمانده یگان ویژه: مشکل امنیتی نداریم. در برخی شهرها با ازدحام رای دهندگان روبرو هستیم

فرمانده یگان های ویژه پلیس کشور با بیان اینکه مشکل خاصی از نظر امنیتی وجود ندارد از تجمع رای دهندگان در چند شهر کشور و ورود یگان های ویژه برای نظم بخشیدن به صفوف انتخاباتی خبر داد. سردار حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی کشور دیروز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در گفت وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت امنیتی انتخابات کشور اظهار داشت: هیچ حادثه امنیتی خاصی گزارش نشده است. خوشبختانه با استقرار نیروها و اشراف اطلاعاتی و پیش بینی های لازم مشکل عمده ای به وجود نیامد.

رئیس ستاد انتخاباتی: آمار حاکی از حضور بیشتر مردم نسبت به دوره های قبل است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با وجود بارش شدید برف و باران در برخی استان ها، طبق آمار و اطلاعاتی که از شهرستان ها داریم بحمدالله شاهد حضور باشکوه تری نسبت به گذشته هستیم. طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان نیز گفت: میزان مشارکت طبق شواهد خوب و حتی بهتر از انتخابات مجلس یازدهم است. اما آمار نهایی و تکمیلی را پس از اتمام مراحل اعلام خواهیم کرد.

واعصی: اگر مردم دولت و مجلس قوی می خواهند باید در انتخابات شرکت کنند

واعظی از اعضای دفتر روحانی پس از رای گیری در جمع خبرنگاران گفت: کسانی که به هر دلیلی دولت و مجلس فعلی را قبول ندارند بیایند و به فردی که از طرف آنها صحبت می کند رای دهند.

استان های پیشرو در انتخابات

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تا عصر دیروز استان های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، گلستان، لرستان، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان از نظر مشارکت پیشتاز بودند.

هیچ بازنده ای در عرصه انتخابات وجود ندارد

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با حضور در ستاد پیش از انتخابات وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت. رئیسی پس از رای دادن گفت: انتخابات تولد انقلاب اسلامی است. رای مردم تعیین کننده است و همه نقاط کشور با رای مردم که از افتخارات نظام اسلامی است تعیین می شود.

منبع: جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا