وب گردی

فرماندهی که با کار چریکی به جنگ ارتش زرهی عراق رفت

شهید «صمد اسدی» فرماندهی که در اوج مظلومیت جمهوری اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی در محور شیر شیرین مهران کانون رعب و وحشت دشمن بعثی را ایجاد کرد.

محمدتقی قاسمی از جانبازان دفاع مقدس درباره این شهید گفت: در این لحظه ارتفاعات «میمک»، «شهرمهران»، «ارتفاعات کاله کندی»، «۳۴۳» و همچنین بخشی از ارتفاعات زیل مشرف به تنگه و پل کنجانچم در اشغال ارتش بعث عراق بود و ارتش جمهوری اسلامی در آن زمان در منطقه سرنی مستقر بود.

وی گفت: در این شرایط محل استقرار گروه تحت فرماندهی این فرمانده شجاع در ۱۵ کیلومتری قلب عراقی ها است! عراق که در آن زمان در اوج اقتدار بود و جبهه ما در اوج مظلومیت قرار داشت، با تدبیر شهید «صمد اسدی» که گروهی متشکل از «عبدالمحمد فیضی» هیچ پشتیبانی آتشی و امکاناتی نداشت. “یادگار امیدی”، “علی خاتمیان”، “قیصر موسبیقی”، “درویش علی عباسی”، “نعمان غلامی” و “رضا بهزادیان” از نیروهای ژاندارمری، “علی علوی” و من، جبهه ای ایجاد شد که عبور کرد. خطوط دشمن و مین گذاری در جاده های دفاعی موصلی-عراق از جاده زربطیه و هاشم تا تکتک مشکی ضربات سنگینی به ارتش عراق وارد می کند.

قاسمی ادامه داد: این سردار خلاق امروز معروف ترین فرمانده تیپ امیرالمومنین (ع) استان است که یکی از پدیدآورندگان جنگ چریکی با دشمن بعثی بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: این شهید در حالی که توپخانه و نیروی امنیتی نداشتیم با کار چریکی ارتش زرهی عراق را در جبهه میانه و مهران خفه کرده بود.

وی تصریح کرد: سخت ترین جبهه ما در ابتدای جنگ تحمیلی شور شیرین و ذیل مهران بود که شهید اسدی با این گروه ۱۲ نفره پاسدار در ابتدای جنگ همراه با نیروهای ژاندارمری حماسه آفرید.

قاسمی گفت: جنگ چریکی در این زمان بهترین راه برای مقابله با ارتش بعث بود و شهید اسدی آنقدر خلاق و توانا بود که آقای «بهزادیان» از ژاندارمری مرخصی گرفت و به شهر نرفت و در چریکی شرکت کرد. فعالیت های اکشن با ما

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا