وب گردی

غزه؛ آزمایشگاه جنایی با هوش مصنوعی

رژیم صهیونیستی در نسل کشی غزه نه تنها از روش های وحشیانه مانند بمباران هوایی استفاده کرد، بلکه در این جنایت از فناوری هوش مصنوعی نیز استفاده کرد. اصرار عمومی ایالات متحده و تأکید پشت پرده آلمان، فرانسه و انگلیس برای اجتناب از آتش بس دائمی، روشن می سازد که بازیگران غربی جنگ غزه را فرصتی برای آزمایش برخی جدید (اما مخرب) می دانند. فن آوری برای کشتن فلسطینی ها

جنایت بزرگی در میان است
ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار در جنگ غزه از نوعی فناوری نظامی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده است. استفاده از این فناوری نگرانی هایی را در مورد استفاده از سلاح های خودکار در میان سلاح های مدرن ایجاد کرده است. یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی گفت از فناوری جدید برای انهدام پهپادها و نقشه برداری مجدد تونل های مورد استفاده حماس استفاده می شود. فناوری های جدید شامل دوربین های تفنگ مبتنی بر هوش مصنوعی است. مقامات اسرائیلی معتقدند که جنگ غزه نه تنها یک چالش نظامی است، بلکه فرصتی برای ارتش این کشور برای آزمایش فناوری های جدید نظامی در میدان نبرد است.

به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی از جنگ غزه به عنوان میدانی برای آزمایش های مخرب و غیرانسانی استفاده می کند. نکته اصلی اینجاست که مشارکت چهار کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با رژیم صهیونیستی در زمینه فناوری‌ها و فناوری‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، احتمال همدستی آنها با صهیونیست‌ها در کشتار جمعی را افزایش داد. فلسطینی ها این موضوع در جنگ های گذشته نیز سابقه داشته است: زمانی که مشخص شد در اشغال عراق و افغانستان، کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس نقشی بسیار فراتر از مواضع اعلام شده آنها در قبال این جنایات داشتند.

نتیجه استفاده از هوش مصنوعی در نسل کشی غزه
با این حال، گروه های حقوق بشر معتقدند که تعداد بالای غیرنظامیان کشته شده در نوار غزه نشان می دهد که باید نظارت بیشتری بر نحوه استفاده از فناوری مدرن نظامی وجود داشته باشد. یکی از مقامات دیده بان حقوق بشر فناوری نظامی مدرن را مسئول کشتار و رنجی که بر غزه تحمیل شده است می داند. دسامبر گذشته، بیش از ۱۵۰ کشور در سراسر جهان از قطعنامه‌ای در سازمان ملل حمایت کردند که به «چالش‌ها و نگرانی‌های جدی» ناشی از تولید فناوری‌های جدید نظامی، از جمله سلاح‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و سلاح‌های خودکار اشاره می‌کرد. اما نه تنها مقامات رژیم صهیونیستی در این باره پاسخی ندادند، بلکه کشورهای غربی از طرح و بررسی دقیق این موضوع بحث برانگیز در شورای امنیت و یا حتی کمیته حقوق بشر سازمان ملل جلوگیری کردند. نکته روشن است: تلفات گسترده غیرنظامیان فلسطینی در واقع بخشی از اهداف نظامی رژیم صهیونیستی است که برای دستیابی به آنها از روش های مختلف (روش های ترکیبی) استفاده می کند. در حمله قبلی به غزه، ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار اعتراف کرد که رایانه ای اهداف احتمالی آنها را نقشه برداری و شناسایی کرده است. به نظر می رسد هدف دور زدن محدودیت های تحمیل شده توسط ارزیابی های انسانی از قربانیان احتمالی با برون سپاری کشتار به یک ماشین جنگی (مبتنی بر هوش مصنوعی) باشد. با توجه به پارامترهای جدید در مورد اینکه چه کسی و چه چیزی می تواند مورد حمله قرار گیرد، سیستم هوش مصنوعی که Gospel نام دارد، به سرعت لیستی از اهداف را ایجاد می کند.

ادعای دروغ غرب و صهیونیست ها
این روزها تمرکز رسانه ها (حتی در غرب) بیش از هر زمان دیگری بر استفاده صهیونیست ها از سیستم های هوش مصنوعی در نسل کشی غزه متمرکز شده است. گاردین در گزارشی که اخیرا منتشر کرده است، تکیه رژیم صهیونیستی بر سیستم محاسباتی انجیل را تایید کرده است. این روزنامه به نقل از یک مقام سابق کاخ سفید که با توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی تهاجمی پنتاگون آشنا بود، نوشت که جنگ هوش مصنوعی در غزه بدون ممانعت رژیم صهیونیستی «لحظه‌ای محوری» بود. یک محقق هوش مصنوعی معتقد است استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی در حملات خود یکی از دلایل افزایش چشمگیر کشتار غیرنظامیان در جنگ غزه است.

انجیل؛ سیستم تشخیص تلفات بالا به صورت خودکار
نور نعیم، محقق هوش مصنوعی که در غزه کار می کند، به خبرگزاری آناتولی گفت که استفاده اسرائیل از سیستم هوش مصنوعی به نام انجیل منجر به افزایش قابل توجهی در کشتار غیرنظامیان در غزه شده است. به گزارش نعیم، ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار در حملات خود به غزه از این سامانه خودکار شناسایی هدف استفاده کرد. رژیم صهیونیستی با استفاده از سامانه هوش مصنوعی Gospel 15000 فلسطینی را تنها در ۳۵ روز هدف قرار داد. این تعداد بسیار بیشتر از عملیات های قبلی اسرائیل در منطقه است. همانطور که گفته شد این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی از سیستم هوش مصنوعی در جنایات خود استفاده می کند. در فناوری هوش مصنوعی “Firefactory” که این رژیم در حمله ۲۰۲۱ خود استفاده کرد، تعداد اهداف محدود بود. در حالی که در فناوری انجیل، محدودیتی در تعداد اهداف برای این سیستم وجود ندارد. به عبارت دیگر شاهد استفاده از یک سیستم مرگبار هستیم که نتیجه آن افزایش تصاعدی تعداد شهدای جنگ در غزه است. انجیل که توانایی تصمیم گیری را دارد، بدون توجه به تعداد اهداف قادر به کشتن و نابودی است. با توجه به همپوشانی علمی و قطعی بازیگران غربی و صهیونیست ها در ایجاد و ترویج سیستم های Gospel و FireFactory، قطعاً استفاده نامحدود از آنها بدون اطلاع و حتی رضایت ایالات متحده و سه کشور اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) امکان پذیر نیست. ). حقیقت تکان دهنده و هولناک در آینده نزدیک فاش خواهد شد.

منبع: جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا