وب گردی

رسانه مای; ترفندهای تکراری در آستانه انتخابات

همزمان با داغ شدن انتخابات پیش رو در سراسر ایران و پر شدن فضای کشور از شور و نشاط انتخاباتی، بار دیگر رسالت رسانه های بیگانه سنگ اندازی بر سر راه موج خروشان مردم است. آماده انتخاب کاندیداهای مورد نظر از میان افراد مستقل یا وابسته به طیف های مختلف سیاسی آماده شده است، به اوج خود رسیده است.

در شرایطی که اقشار مختلف مردم در سراسر ایران از دورافتاده ترین روستاها گرفته تا بزرگ ترین کلان شهرها برنامه ها، پیام ها، سخنرانی ها و تبلیغات نامزدهای مورد نظر خود را از برنامه های حضوری و تلویزیونی گرفته تا فضای مجازی دنبال می کنند. . رسانه های فارسی زبان و انگلیسی زبان از شبکه معروف ایران اینترنشنال گرفته تا بی بی سی، صدای آمریکا، آسوشیتدپرس، خبرگزاری فرانسه و سایت ها و شبکه های خبری همسو با سیاست های آمریکایی-صهیونیستی و… مانند همه انتخابات های گذشته ایران در در ۴۵ سال گذشته، بخش قابل توجهی از مواد، برنامه ها، زمان، هزینه و انرژی نیروی انسانی خود را صرف سیاه نمایی فضای پرشور پیش از انتخابات در ایران کردند.

گرچه این روزها بسیاری از رسانه های جهان به تهیه گزارش از تحولات غم انگیز جنگ غزه و جنایات بی سابقه صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین پرداخته اند، اما افکار عمومی جهان را در مورد جنایات صهیونیست ها از یک طرف مخدوش می کنند. دست بزنند و فضای انتخاباتی ایران را از بین ببرند، از سوی دیگر برای تاثیرگذاری بر فضای انتخابات در ایران دست و پنجه نرم می کنند.

پیوند دادن انتخابات ایران به ناآرامی های سال های گذشته یکی از ترفندهایی است که برخی رسانه های اپوزیسیون سعی دارند با آن افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند.

همچنین طرح مضامین تکراری مانند تورم و گرانی و دیگر مشکلات جاری کشور که بخش قابل توجهی از آن ریشه در اقدامات ظالمانه علیه نظام جمهوری اسلامی دارد، از دیگر ترفندهایی است که برخی رسانه ها با ایران ستیزی موافق بوده اند. دولت ها و رژیم ها سعی کنند از سوء استفاده از آن برای سرد کردن فضای پیش از انتخابات در کشور جلوگیری کنند.

مرتبط ساختن مسائل و مشکلات مختلف جامعه و کشور با انتخابات در شرایطی که خوراک خبری این روزهای رسانه های متخاصم است با هدف کاهش شور و شوق انتخابات دنبال می شود که در واقع مهمترین هدف برگزاری انتخابات در هر کشوری و مهمترین انگیزه و هدف مردم برای شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای، کمک به حل مشکلات و شکل دادن به سرنوشت بهتر برای کشور با حذف افراد با توانایی و نفوذ کمتر از مراحل مهم تصمیم گیری، حکمرانی است. و قانون گذاری و جذب افراد متعهدتر و همکاران با قدرت بیشتر ایده های خلاقانه تر و برتر.

در بین شبکه های فارسی زبان، ایران اینترنشنال شاید بزرگترین تقلا برای تأثیرگذاری بر فضای انتخابات در ایران را داشته باشد، هم از طریق شبکه تلویزیونی، از طریق وب سایت، از طریق صفحه اینستاگرام، از طریق صفحه ایکس (توئیتر) و از طریق It می کند. کانال اختصاصی در تلگرام

این رسانه فارسی زبان که علیرغم هشدارهای مکرر جمهوری اسلامی ایران به کشورهای حامی مالی خود، همچنان با تاکید بر ایران ستیزی و ایران هراسی به فعالیت خود ادامه می دهد، مدت هاست مطالب و برنامه های مختلفی را با کلیدواژه ها و عباراتی از جمله منتشر می کند. «انتخابات مهندسی شده»، «عدم شرکت در انتخابات»، «رای نمی دهیم»، «مهسا امینی و حاشیه ها و اغتشاشات پارسال» و کلیدواژه ها و عبارات مشابه، در کشمکش برای خنک شدن فضای انتخابات.

شبکه و سایت فارسی زبان صدای آمریکا (VOA) در اخبار و گزارش های خود از انتخابات آتی ایران، با ترفند استفاده از کلیدواژه ها و عبارات ادعایی مانند «تحریم انتخابات»، «انتخابات غیرآزاد در ایران»، «سوء استفاده از شهروندان “بیگانه برای جمع آوری آرا”، “عدم تمایل اکثریت به شرکت در انتخابات”، “قبول کم”، “صندوق های جعلی” و عبارات مشابه سعی در ارائه تصویری مخدوش از فضای انتخاباتی در ایران دارند.

بخش فارسی بی‌بی‌سی و رادیو فردا با ارائه گزارش‌ها و محتوایی با محوریت تلاش برای کم‌اهمیت جلوه دادن شور و شوق انتخاباتی ایران و انتشار اخبار و مصاحبه‌ها با استناد به برخی چهره‌ها یا گروه‌های شناخته شده، در آستانه انتخابات ایران، مأموریتی است که با ایران اینترنشنال و صدای آمریکا متعهد شده اند

رسانه های انگلیسی زبان تحت رهبری و حمایت آمریکا و غرب، مانند مجله فارین پالیسی، هر از گاهی گزارش ها و مقالاتی را درباره انتخابات پیش رو در ایران منتشر می کنند و سعی می کنند موضوع انتخابات را به موضوعات و موضوعات مختلف مرتبط کنند. کشور، از جمله یادآوری ناآرامی‌ها و ناآرامی‌های سال‌های اخیر، باز هم عده‌ای را برانگیخته است.

اوج فعالیت و تلاش رسانه‌های فارس و ضد ایرانی در مهم‌ترین و حساس‌ترین موقعیت‌ها و رویدادهای تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله در آستانه برگزاری دوره‌های مختلف مجلس، ریاست جمهوری، مجامع خبرگان، شوراها و …. یا همزمان با بروز برخی ناآرامی‌ها برای ریختن بنزین روی آتش، شورش‌ها نه تنها موضوع جدیدی است، بلکه در سال‌های اخیر با افزایش تعداد این رسانه‌ها با حمایت‌های مالی مستقیم و غیرمستقیم، ناآرامی‌ها مطرح شده است. حمایت و حمایت همه جانبه برخی از دولت های غربی به رهبری واشنگتن، برخی اعراب و رژیم صهیونیستی. ، حجم تبلیغات ضد ایرانی خود را چندین برابر کرد.

به هر حال با همه ترفندها و توطئه های خارجی و داخلی، جمعه این هفته مصادف با ۲۰ اسفند، بار دیگر سراسر ایران شاهد حضور پرشور و هوشمندانه مردم در پای صندوق های رای برای انتخاب نمایندگان ۲۱ اسفند مجلس خواهد بود. و شورای خبرگان رهبری ماشین های تبلیغاتی انقلاب ضد ایرانی و ضد اسلامی تا انتخابات بعدی و زمانی دیگر بار دیگر با رسوایی سرنگون خواهند شد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا