وب گردی

پشت صحنه طولانی شدن نسل کشی در غزه

یکی از عوامل مهم در طولانی شدن جنگ غزه و افزایش وحشتناک تلفات فلسطینی ها در این جنگ نابرابر، ناهماهنگی شناختی در سیاست خارجی آمریکاست، نسل کشی که در آن بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی کشته و زخمی شده اند. یا ناپدید شده و گرسنگی آشکار جمعیت آواره را تهدید می کند.

رمزی بارود، خبرنگار فلسطینی در روزنامه اینترنتی فلسطین کرونیکل می نویسد: از آغاز جنگ در ۷ اکتبر، آمریکا با این وضعیت برخورد نکرده است، اگرچه گزارش های اخیر نشان می دهد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، علیرغم سن بالا، اهمیت کلی را درک می کند. وقایع ۷ اکتبر درست پیش بینی کرد. به گزارش پایگاه خبری اکسیوس، یک روز پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه (۸ اکتبر) بایدن در دیدار با رابرت هور مشاور ویژه مدعی شد که این جنگ همه چیز را تغییر خواهد داد و نتیجه این خواهد بود. مسیر. تعیین کننده توسعه منطقه در ۶-۷ دهه آینده خواهد بود.

بارود می نویسد: بایدن اشتباه نمی کند. در واقع، هر آنچه نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو و دولت و کابینه نظامی او در غزه انجام داده اند به تفسیر مشابه اسرائیل از معنای رویدادها در جهان در حال تغییر اشاره دارد. نتانیاهو ثابت کرده است که مایل است مرتکب نسل‌کشی و گرسنگی دادن میلیون‌ها فلسطینی شود، زیرا هنوز احساس می‌کند که قدرت آتش برتر داعش می‌تواند زمان را به عقب برگرداند و موقعیت نظامی، نفوذ ژئوپلیتیک و جایگاه جهانی اسرائیل را بازگرداند. اما واقعیت این است که او اشتباه می کند و بیش از پنج ماه جنگ و کشتارهای بی معنی این گفته را تایید می کند. اما قمار سیاسی آمریکا در خاورمیانه و پیامدهای جهانی سیاست خارجی واشنگتن که چیزی کمتر از خودکشی دیپلماتیک نیست، اصلا منطقی به نظر نمی رسد.

ایالات متحده به سرعت از کابینه نظامی نتانیاهو در روزهای اولیه جنگ حمایت کرد و هواپیماهای حامل تسلیحات را به شرق دریای مدیترانه فرستاد و نشان داد که واشنگتن برای یک درگیری بزرگ منطقه ای آماده است. در آن زمان، رسانه ها از دخالت نظامی ایالات متحده، به ویژه از طریق نیروهای دلتا، در جنگ غزه خبر دادند، اگرچه پنتاگون بعداً گزارش ها مبنی بر اعزام ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی برای جنگ در غزه را تکذیب کرد.

اگرچه در آن زمان هنوز مشخص نبود که ایالات متحده یک شریک مستقیم در جنگ است، اما گزارش های رسانه های جریان اصلی این کشور به هر گونه تردید پایان داد. در ۶ مارس، واشنگتن پست گزارش داد که از زمان شروع جنگ غزه، ایالات متحده بی سر و صدا بیش از ۱۰۰ قرارداد نظامی را برای فروش تسلیحات به تل آویو تایید کرده است. اما از سوی دیگر، گزارش های متعددی از افزایش تنش ها بین تل آویو و واشنگتن منتشر شده است. از جمله گزارش پولیتیکو که مدعی است بایدن در محافل خصوصی نخست وزیر اسرائیل را آدم بدی خوانده است. و اینکه کاخ سفید با موضع نتانیاهو در قبال جنگ غزه مشکل دارد.

رمزی بارود می نویسد: کاملاً واضح است که بدون ادامه حمایت نظامی و سایر اشکال آمریکا، اسرائیل نمی توانست بیش از چند هفته به جنگ خود علیه فلسطینیان ادامه دهد و در نتیجه جان هزاران نفر را نجات دهد. علاوه بر این، آمریکا به عنوان بزرگترین حامی تل آویو برای اکثریت قریب به اتفاق دولت های جهان که هر روز خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط در نوار هستند، ظاهر شده است. اگر ایالات متحده بارها از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل استفاده نمی کرد، قطعنامه ای که خواستار آتش بس می شد تصویب می شد.

علیرغم این حمایت بی قید و شرط، آمریکا در تلاش است تا از یک درگیری منطقه ای گسترده تر که در حال حاضر موقعیت سیاسی خود را در خاورمیانه تهدید می کند، اجتناب کند. اما نتانیاهو به این مسائل اهمیتی نمی دهد، زیرا نتانیاهو می داند که پایان جنگ به معنای پایان دولت ائتلافی اوست که عمدتاً از راست افراطی های افراطی تشکیل شده است. برای رسیدن به این اهداف خودخواهانه، رهبر اسرائیل مایل به ادامه جنگی است که آشکارا در حال شکست است.

به گزارش آسوشیتدپرس، اگرچه بایدن به طور کامل ایمان خود را به نتانیاهو از دست داده است، اما او به حمایت از اسرائیل ادامه می دهد بدون اینکه علناً نتایج فاجعه بار جنگ نه تنها برای مردم فلسطین، بلکه برای منطقه و جهان، از جمله کشورش را زیر سوال ببرد.

بارود می نویسد: آمریکایی ها به ویژه اعضای حزب دمکرات باید فشار بر دولت آمریکا را برای پایان دادن به سیاست ناهماهنگ خود در قبال فلسطین افزایش دهند. کمک مالی به ماشین کشتار اسرائیل باید متوقف شود. اگرچه اکثر آمریکایی ها این خواسته را دارند، اما به نظر می رسد بایدن و دولت او هنوز پیام مردم آمریکا و جهان را دریافت نکرده اند. چند فلسطینی دیگر باید بمیرند تا بایدن صدای مردم را بشنود.

منبع: همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا