وب گردی

چه کسانی می توانند در مرحله دوم انتخابات شورای اسلامی شرکت کنند؟

سید محمدتقی شاهچراگی، معاون سیاسی وزیر کشور امروز (چهارشنبه، ۲۴ فروردین) در نشست وبینار ستاد انتخابات کشور با ستاد انتخابات استان های برگزار کننده مرحله دوم، گفت: مرحله دوم انتخابات در ساعت ۱۳:۰۰ برگزار می شود. ۲۲ حوزه انتخابیه برای تعیین نمایندگان ۴۵ کرسی از ۹۰ کرسی.

وی با یادآوری رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از برگزاری ایمن انتخابات، از مشارکت آگاهانه مردم قدردانی کرد و افزود: مشارکت آگاهانه، هوشمندانه و به موقع مردم در انتخابات علیرغم تلاش های مجاهدان قابل تقدیر است. دشمن برای به حاشیه راندن انتخابات

معاون سیاسی وزیر کشور درباره نحوه برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی نیز گفت: در هشت حوزه انتخابیه که ۲ کرسی به مرحله دوم رسیده است، انتخابات کاملا الکترونیکی خواهد بود.

شاهچراگی یادآور شد: «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم آباد و چغانی»، «قائم شهر» و «ملایر» هشت حوزه انتخابیه ای هستند که انتخابات به طور کامل در آنها برگزار می شود. مسیر الکترونیکی خواهد بود

وی افزود: حوزه انتخابیه آبادان و ملایر که در دور اول الکترونیکی بود در دور دوم کاملا الکترونیکی می شود زیرا کاندیداها اکثریت آرا را کسب نکردند.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین خواستار کسب اطلاعات دقیق از حق رای دادن در این مرحله شد و تصریح کرد: کسانی که در دور اول در همان حوزه رای داده اند یا کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده اند. هر منطقه یا شهر انتخاباتی واجد شرایط شرکت در این دور از انتخابات هستند.

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» “، “بیرجند، ماذیم و خوسف”، “مشهد و کلات”، “آبادان”، “رامهرمز و رامشیر”، “خدا بنده”، “زنجان و طارم”، “شیراز و زرکان”، “مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد” “کرمانشاه”، “گنبد کاووس”، “خرم آباد و چگانی”، “قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی”، “ملایر” و “ورامین” ۲۲ حوزه انتخابیه هستند که ۳۱ اردیبهشت ماه، مرحله دوم ۱۲ جلسه مجلس شورای اسلامی را برگزار می کنند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا