وب گردی

تنها صدایی که از چادر فرماندهان عملیات «والفجر ۸» به گوش می رسید!

«عملیات والفجر ۸» یکی از مهمترین و غافلگیرکننده ترین عملیات هشت سال دفاع مقدس بود که منجر به تصرف شبه جزیره فاو در غرب اروندرود شد. شهید «جعفر جنگروی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در سال ۶۴ جایگزین لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) شد و در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید.

روایت «جعفر طهماسبی» از رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) درباره نشست مهم هماهنگی فرماندهان برای اجرای عملیات والفجر ۸ و توسل شهید جنگروی به حضرت زهرا(س) است. (ص) در این جلسه.

«بهمن ۶۴ و چند شب مانده به عملیات «والفجر ۸» جمعی از فرماندهان سپاه سیدالشهدا(ع) مهمان بچه های تخریب بودند. بعد از صرف شام جلسه هماهنگی عملیات در چادر تبلیغاتی برگزار شد. عده ای از بچه ها با پرسه زدن در خیمه تبلیغاتی سعی می کردند از اخبار داخل جلسه مطلع شوند، اما تنها صدایی که از داخل خیمه می آمد صدای حاج جعفر بود که سوره کوثر را برای جمعیت تفسیر می کرد و گاه کلماتی می گفت که راند. صداهایی که بر سر فرماندهان فریاد می زنند.. فریادی شنیده شد. ما که با دوستانمان در تاریکی شب بیرون از چادر قدم می زدیم با دعای حاج جعفرجنگر به چشمانمان نزدیک می شدیم.

آن شب جلسه تا دیر وقت ادامه داشت و فرماندهان گردان ها و یگان های لشکر ۱۰ سیدالشهداء (علیه السلام) گزارش کار انجام شده را ارائه کردند و در واقع آخرین منبر شهید حاج جعفر جنگروی بود.

حاج جعفر در ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) همزمان با نماز ظهر یکشنبه ۲۷ بهمن ماه بر اثر اصابت گلوله دشمن به سینه در شهرستان فاو به شهادت رسید.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا