وب گردی

توانمندسازی از طریق انتخابات

یکی از پیامدهای جدی انتخاب، توانمندسازی و توانمندسازی آن است. مشارکت مردمی در انتخابات و حمایت مردم از مسئولان؛ مجامع و دولت‌ها پایه‌های نظام را از درون تقویت می‌کنند و در نتیجه ایران در خارج از کشور در موقعیت بهتر و قوی‌تری ظاهر می‌شود. زیرا نظام سیاسی آن از حمایت مردم برخوردار است و از این رو در برابر بدخواهان و دشمنان بازدارنده مفیدی دارد.

۱- انتخابات همیشه نماد تعیین سرنوشت مردم بوده و هست و جمهوری اسلامی ایران نیز از جمله کشورهایی است که ۴۵ سال است بر بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر میزان آرای مردم تاکید کرده است. او نتایج انتخابات را همان طور که بود پذیرفت. شاهد بودیم که در این سال ها دولت ها و مجالس مختلف با گرایش های سیاسی بعضا متضاد با رای مردم روی کار آمدند و امور را در دست گرفتند و این نشان دهنده سلامت و امنیت انتخابات در جمهوری اسلامی است.

۲- یکی از نتایج جدی انتخاب، توانمندسازی و توانمندسازی آن است. مشارکت مردمی در انتخابات و حمایت مردم از مسئولان؛ مجامع و دولت‌ها پایه‌های نظام را از درون تقویت می‌کنند و در نتیجه ایران در خارج از کشور در موقعیت بهتر و قوی‌تری ظاهر می‌شود. زیرا نظام سیاسی آن از حمایت مردم برخوردار است و از این رو در برابر بدخواهان و دشمنان بازدارنده مفیدی دارد.

۳- موضوع مهم دیگر این است که نمایندگان در ایام انتخابات به صورت علنی و خصوصی قول می دهند و بیان می کنند. من فکر می کنم نباید از ابتدا توقعات بی مورد ایجاد کرد و به عبارتی خواسته های مردم را مطالبه کرد. متأسفانه مشاهده می شود که به دلیل عدم آگاهی از ساختار سیاسی و حقوقی، برنامه بودجه، قوانین، ظرفیت و… وعده هایی از سوی مسئولان و نامزدهای انتخاباتی داده شده است که نه تنها محقق نشده بلکه موجب ناامیدی مردم نیز شده است. و بر اساس خواسته ها مطالباتی را مطرح کرد.

۴- انتظار داریم مجلسی کار کند که در سیاست های کلان نظام با دولت و قوه قضائیه هماهنگ باشد. درست است که اصل تفکیک قوا یکی از موضوعات مهم در امور سیاسی و حقوقی است، اما هماهنگی و همفکری مسئولان می تواند در رفع مشکلات مردم و تحقق مطالبات آنان مؤثر باشد. می توان به برخی از درخواست های واقعی مردم اشاره کرد که از جمله آنها می توان به رعایت اسناد عالی رتبه و اجرای منویات مقام معظم رهبری، انطباق با برنامه هفتم توسعه کشور و اجرای بیانیه گام دوم اشاره کرد. به ویژه در مدیریت و مشکلات برنامه ریزی. در برهه حساسی قرار داریم و داشتن برنامه و افق روشن یکی از مهم ترین موضوعاتی است که قوای سه گانه باید دنبال کنند.

با همین همسویی و همراهی است که خواسته ها محقق می شود و راهبردهای رهبرانقلاب عملی می شود. اقدامات خوبی برای رفع مشکلات مردم انجام شده است اما باید تعارف را کنار گذاشت و در مسائل مهمی مانند ازدواج باید پیشرفت کرد. اشتغال، معیشت و… کمبودهای بزرگی پیش روی ماست.

منبع: A

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا