وب گردی

روش های روشن کردن خودرو در دمای زیر صفر

در یک صبح سرد زمستانی، بیدار شدن و حرکت آخرین کاری است که می خواهید انجام دهید. باور کنید یا نه، ماشین شما هم همین حس را دارد. در حالی که ممکن است بخواهید روکش ها را روی سرتان بکشید و به ماشین خود یک روز مرخصی بدهید، می دانید که مرخصی به دلیل سرد بودن هوا توسط رئیس شما قدردانی نمی کند و این کار درستی نیست.

اجتناب ناپذیر است که هم شما و هم ماشینتان یاد بگیرید که چگونه با دمای زیر صفر که هوای زمستان به ارمغان می آورد، مقابله کنید. ما نمی‌توانیم به شما انگیزه دهیم که از جای خود بلند شوید، اما در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند ماشین خود را در آن صبح‌های سرد روشن کنید.

در دمای انجماد، روغن موتور، ضد یخ و سایر مایعات خودرو غلیظ می شوند. این می تواند باعث شود که موتور به سختی روشن شود یا اصلاً روشن نشود. در اینجا چند نکته برای روشن کردن خودرو در دمای انجماد آورده شده است:

نکاتی برای روشن کردن خودرو در هوای سرد:

بررسی وضعیت باتری خودرو:
قبل از شروع کار، وضعیت باتری خودرو را بررسی کنید. باتری های قدیمی یا ضعیف ممکن است در دمای زیر صفر کار نکنند. اگر باتری ماشین شما قدیمی است یا اخیراً از آن استفاده نشده است، ممکن است لازم باشد آن را شارژ کنید.

همه چیز را خاموش کنید:
باتری شما باید تمام انرژی خود را روی روشن کردن خودرو متمرکز کند، بنابراین با خاموش کردن تمام وسایل الکترونیکی مانند رادیو، بخاری، یخ‌زدایی، چراغ‌های جلو و برف پاک کن‌ها به آن کمک کنید.

موتور را روشن کن:
موتور را روشن کنید و بگذارید چند دقیقه کار کند. این به روغن موتور و سایر مایعات زمان می‌دهد تا گرم شوند و روغن کاری شوند.

سعی کنید ماشین خود را روشن کنید:
کلید را بچرخانید و نگه دارید. اجازه دهید موتور حدود ۱۰ ثانیه کار کند، اما اجازه ندهید بیش از این کار کند – نمی خواهید موتور بیش از حد گرم شود یا سیل شود. اگر موتور روشن نشد، بگذارید چند دقیقه استراحت کند و دوباره امتحان کنید. اگر موتور روشن نشد، دوباره آن را روشن کنید. سعی کنید موتور را فقط تا سه بار روشن کنید. اگر بعد از سه بار تلاش روشن نشد، با یک مکانیک تماس بگیرید.

دوباره امتحان کن:
اگر موتور شما به روشن شدن نزدیک است اما صدای آن کندتر از حد معمول است، به آن استراحت دهید و دوباره استارت بزنید. اگر بعد از چند بار تلاش روشن نشد، می توانید باتری را از ماشین خارج کرده و داخل آن قرار دهید تا گرم شود. بعد از اینکه فرصت گرم شدن داشت، آن را در وسیله نقلیه خود قرار دهید و ببینید روشن می شود یا خیر.

طول عمر باتری:
اگر با درآوردن باتری راحت نیستید یا نمی توانید موتور خودروی خود را برگردانید، می توانید از مقاله «آموزش کامل شارژ صحیح باتری خودرو» استفاده کنید.

جلوگیری از مشکلات موتور در هوای سرد:
کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید ماشین شما در آن صبح های سرد زمستانی روشن می شود.

باتری را بررسی کنید:
اطمینان حاصل کنید که باتری شما در وضعیت خوبی قرار دارد و آمپر میل لنگ سرد کافی برای منطقه ای که زندگی می کنید دارد. مکانیک مورد اعتماد شما می تواند باتری شما را آزمایش کند تا مطمئن شود برای زمستان دیگری آماده است.

ماشین خود را در مکانی گرم پارک کنید:
با پارک کردن در یک گاراژ از خودروی خود در برابر عناصر محافظت کنید. اگر پارکینگ ندارید، پارک کردن در زیر اسکله، درخت یا در کنار ساختمان می تواند تا حدودی از سرما محافظت کند.

آن را با پمپ بخاری باتری گرم کنید:
اگر در منطقه ای زندگی می کنید که زمستان های بسیار سردی دارد، از پمپ حرارتی با باتری استفاده کنید. پمپ بخاری باطری می تواند به شما کمک کند باتری را گرم کنید و ماشین را راحت تر روشن کنید.

از شمع برق استفاده کنید:
شمع‌های برق می‌توانند به گرم کردن شمع‌ها کمک کنند و روشن کردن خودرو را آسان‌تر کنند.

روغن را در جریان نگه دارید:
دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از روغن موتور صحیح استفاده می کنید. استفاده از روغن مناسب تضمین می کند که آزادانه به تمام قسمت های مهم موتور شما جریان می یابد.

آب را بردارید:
افزودن یک افزودنی گاز خشک به مخزن سوخت به حذف آب از بنزین کمک می کند تا از یخ زدن خطوط سوخت شما جلوگیری کند. همچنین استفاده از ضدیخ را فراموش نکنید.

نکات اضافی برای راه اندازی خودرو در دمای زیر صفر:
اگر ماشین شما دارای استارت گرمکن است، آن را روشن کنید. این به گرم شدن سریع موتور کمک می کند.

اگر ماشین شما بخاری پارکینگ دارد، از آن استفاده کنید. این به گرم شدن موتور و کابین کمک می کند.

اگر ماشین شما بخاری ژنراتور استارت دارد، از آن استفاده کنید. این به گرم شدن موتور و سایر مایعات کمک می کند.

استارت زدن خودرو در دمای انجماد ممکن است دشوار باشد، اما می‌توانید با رعایت این نکات کار را آسان‌تر کنید.

اگر ماشین شما در دمای زیر انجماد گیر کرده است، ممکن است بخواهید از کابل بکسل استفاده کنید. ممکن است کمک کند که ماشین خود را به یک مکان گرم برای روشن کردن آن ببرید.

نکته: محتوای این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است و نباید به عنوان جایگزینی برای تکنسین یا مکانیک واجد شرایط استفاده شود. اگر سؤال یا نگرانی خاصی در مورد هر یک از موضوعات مطرح شده در اینجا دارید، توصیه می کنیم با یک تکنسین یا مکانیک مجرب مشورت کنید. تحت هیچ شرایطی مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به محتوایی نخواهیم داشت.

آخرین کلمه:
در دمای زیر صفر روغن موتور غلیظ می شود و باتری قدرت کمتری دارد. این می تواند باعث شود ماشین شما به سختی روشن شود یا اصلا روشن نشود. در بالا چند نکته برای روشن کردن خودرو در دمای انجماد آورده شده است. با رعایت این نکات، به احتمال زیاد می توانید ماشین خود را در دمای انجماد روشن کنید.

منبع: بیتوته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا