وب گردی

تحلیل علل و پیامدهای جنایت صهیونیست ها در حمله به کنسولگری ایران در دمشق

شهادت سردار سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمانش به دست رژیم غاصب با تمام عملیات های شوم پیش از این رژیم صهیونیستی علیه دلیرمردان کشورمان متفاوت بود زیرا این بار غده سرطانی بود. نقض قواعد بین المللی که بر اساس آن پست های دیپلماتیک متعلق به کشورها از مصونیت کامل برخوردار است، بار دیگر ماهیت وحشیانه و غیر دموکراتیک خود را نشان داده و برای چندمین بار این واقعیت را برملا کرد که رژیم کودک کش صهیونیستی مورد حمایت کشورهای استعمارگر نظام بین الملل هیچ ابایی از عبور از خطوط قرمز ندارد. در شش ماه گذشته حتی یک جنایت علیه مردم غزه متوقف نشده است و نهادهای حقوق بشری و بین المللی نیز این حجم از خشونت را مشاهده کرده اند، اما این بار متفاوت است و جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر استراتژی فرمانده کل قوا و موضع صریح کشور و مقامات نظامی هیچ اقدامی نکرد، خط قرمز را در مقابل اسرائیل رعایت نکرد، حق مجازات خود را برای خود محفوظ می داند و اسرائیل و متحدانش باید منتظر بمانند. پاسخی اسفناک به این جنایت

جنون اسرائیل پس از بحران ها و چالش های فراوان

صهیونیست‌های غاصب با جنایت اخیر خود فشارهای جبهه مقاومت را بر مواضع خود تشدید کرده و بیش از هر زمان دیگری باید منتظر عملیات پیروزمندانه محور مقاومت باشند، اقداماتی که بی‌تردید از مقاومت اسرائیل غاصب خواهد کاست. در گردباد چالش‌های نظامی-اقتصادی و شکست‌های امنیتی قرار می‌گیرد و منجر به نابودی این رژیم دروغین می‌شود. شش ماه اخیر یکی از سیاه‌ترین و سخت‌ترین دوره‌های تاریخ سیاسی و اجتماعی رژیم غاصب صهیونیستی است که بیش از هر دوره‌ای مصداق بارز بحران رهبری را به ما یادآوری می‌کند. بنیامین نتانیاهو که زمانی بی بی و ناجی نامیده می شد، اکنون به منفورترین شخصیت سیاسی جهان تبدیل شده است و حتی حامیان خود را نیز ناامید کرده است و مدیریت او در جنگ اخیر غزه شکاف های زیادی را در کابینه دولت جعلی اسرائیل ایجاد کرده است. مهاجران. مشکلی که پیامدهای آن اکنون پس از بیش از شش ماه جنگ در غزه گریبانگیر صهیونیست ها شده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ناکامی در دستیابی به اهداف اعلام شده خود در عملیات الاقصی در شرایط سختی قرار گرفته است و برای برون رفت از این بحران خودساخته باید شرط بندی کند در غیر این صورت. ناچار خواهد شد از جنگ پس از نسل کشی در غزه استقبال کند و با قدرت خداحافظی کند و یا به ایجاد تقابل در منطقه و در نتیجه منحرف کردن افکار عمومی و مخالفان آن از ناکامی های خود و گستردگی دامنه آن اقدام کند. جنگ – که مقرون به صرفه ترین گزینه برای جلوگیری از سقوط او است. در نتیجه با اقداماتی مانند حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، ماجراجویی جدیدی را آغاز کرد که معادلات میدان را تغییر داده و روند تخریب آن را تسریع بخشید.

فقدان مشروعیت عامل دیگری است که موجودیت این رژیم را تهدید می کند. مشکلی که رسانه های صهیونیستی نیز به آن اعتراف کرده اند. بر این اساس روزنامه یهودی هاآرتص در گزارشی تحلیلی به این نتیجه رسید که حمایت بین المللی از اسرائیل پس از حمله نیروهای فلسطینی در ۷ اکتبر به سرعت در حال پایان است و آخرین ساعت مشروعیت بین المللی رژیم صهیونیستی فرا رسیده است و اسرائیل ناتوانی در دستیابی به اهداف خود به دلیل تضعیف مشروعیت بین المللی این جنگ. این حالت روانی به ارتش اسرائیل نیز رسید و بر مشکلات میدانی رژیم غاصب اسرائیل افزود.

البته در این میان مشکلات اقتصادی نیز مسبب آن شد و برای درک پیچیدگی این موضوع باید به تورم در فلسطین اشغالی اشاره کرد که در شرایطی که منفعت اقتصادی یکی از سودهای اقتصادی بود، چندین برابر افزایش یافت. مولفه های اصلی وجود این رژیم جعلی اکنون به دلیل جنگ طولانی غزه آسیب جدی دیده و علاوه بر تامین هزینه های جنگ، بخش گردشگری نیز تعطیل شده و ضربه مهلکی به آن وارد شده است. اقتصاد و پس زمینه بحران مهاجرت تغییر کرده است. از دست دادن قدرت بازدارندگی یکی دیگر از مشکلاتی است که باعث تضعیف کلی صهیونیست ها و اقدامات جنون آمیز آنها از جمله حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت فرماندهان عالی رتبه کشورمان شده است. بر اساس اعلام سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی (امان)، اخیراً هشداری بی سابقه به ارگان های امنیتی و سیاسی و ارتش این رژیم در خصوص از دست دادن قدرت بازدارندگی اسرائیل صادر کرده است. در بخشی از این پیام هشدار آمده است: بازدارندگی اسرائیل در حال از بین رفتن است، تنش های راهبردی افزایش یافته و با توجه به تحولات اخیر داخلی و خارجی، نگرانی زیادی از بدتر شدن این وضعیت وجود دارد.

عواقب وحشتناک حمله به کنسولگری ایران برای صهیونیست ها

حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران نظامی ایران در سوریه موجی از خشم و نفرت را در کشور، مقامات بین المللی و محور مقاومت در منطقه به راه انداخت و همگی حمله به مراکز دیپلماتیک و کنسولی را محکوم کردند. که نقض ناپذیری آن توسط کنوانسیون های وین مربوطه تضمین شده است، غیرقابل قبول است، اما واقعیت این است که اسرائیل از افزایش عمق استراتژیک ایران در مناطق اطراف بسیار می ترسد و به همین دلیل به دنبال وادار کردن دولت آن کشور و ایران به تخلیه جنوب است. دمشق با تشدید تنش ها در سوریه؛ زیرا صهیونیست ها علیرغم شکست جبران ناپذیر جنگ اطلاعاتی، به این واقعیت واقفند که کرانه باختری یک منطقه استراتژیک در سرزمین های اشغالی است که قدرت بازدارندگی ایران و محور مقاومت را چند برابر کرده و مانع نبرد نامتقارن منطقه ای شده است. و بنابراین اشغالگران قدس در دام خودشان گرفتار شده‌اند و به جای شروع جنگ باید به فکر حل مشکلات داخلی خود باشند، بنابراین بی دلیل نیست که بنیامین نتانیاهو که اکنون متهم به کودک‌کشی است می‌خواهد به این کشور پناه ببرد. سناریوی شروع جنگ و از این طریق خرید زمان برای بقای خود و رژیم جعلی اسرائیل.

محور مقاومت منتظر فرمان فرمانده است

بی شک جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر منطقه، بر حفظ منافع و ارتش خود تاکید داشته و هرگز مرعوب تصورات و نقشه های زمخت صهیونیست ها و محور شرارت نخواهد شد. پاسخ رقت بار خود را به درایت متخصصان این عرصه می سپارد و همچنین موشک های دوربرد، هوشمند و دقیق ایران اسلامی و محور مقاومت در انتظار دستور فرمانده برای سردرگمی رژیم صهیونیستی و فرماندهان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی است. این رژیم و فیلم فرار آنها با پوشش های غیرعادی در رسانه ها پخش خواهد شد. صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری دریافته‌اند که رزمندگان قدس دیگر با سنگ در کمین نیستند و با جدیدترین تجهیزات نظامی منتظر پاسخی متناسب و مناسب به جنایات این رژیم جعلی نیستند، چرا که واکنش‌های احساسی با توجه به این تحرکات در خاک آمریکا انجام می شود که منجر به ناامنی منطقه می شود. از این رو، با اعتماد به تدبیر فرماندهان، تلافی جدی و محکم ایران به رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد و پیامدهای جبران ناپذیر اقدام علیه منافع ملی ایران به آمریکا و عوامل وحشی آن در منطقه متذکر خواهد شد. .

ایران انتظار دارد شورای امنیت واکنش نشان دهد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله رژیم جعلی اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را به شدیدترین الفاظ محکوم و اعلام کرد: این حمله توهین آمیز و نفرت انگیز است. نقض مصونیت اشخاص و اماکن دیپلماتیک – ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق – و نقض آشکار مقررات بین المللی به ویژه کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک، کنوانسیون ۱۹۷۳ در مورد پیشگیری و مجازات جنایات علیه افراد تحت حمایت بین المللی از جمله ماموران دیپلماتیک و منشور سازمان ملل متحد.بنابراین انتظار می رود تجاوز شنیع فوق الذکر و نقض قوانین بین المللی توسط دولت ها و مجامع بین المللی محکوم و به شدت محکوم شود.

در این راستا انتظار می رود سازمان ملل به ویژه شورای امنیت و دبیرکل این سازمان واکنش لازم و سریع را برای مقابله با اقدامات غیرقانونی و نقض مقررات بین المللی رژیم صهیونیستی که مورد توجه است، داشته باشند. تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی و اقدامات جنایتکارانه مشابه و محکوم کردن و انگ زدن به تروریست. این حمله تروریستی نشان دهنده اوج استیصال، درماندگی و سرگردانی راهبردی رژیم صهیونیستی در نتیجه ناکامی نظامی، سیاسی و اخلاقی در نوار غزه پس از شش ماه جنگ وحشیانه جنایتکارانه، اما بدون هیچ پیروزی در برابر جنبش های مقاومت است. و ملت صبور و مقاوم فلسطین. واضح و بدیهی است که صهیونیست ها نتوانسته اند نیروی مقاومت در غزه را متوقف کنند، اکنون دست به هر تلاش مذبوحانه و تهمت آمیزی برای خروج از انزوای سیاسی و بین المللی خود زده اند.

اکنون پس از کشتار دهها هزار زن، کودک و شهروند بی گناه فلسطینی و ناتوانی و ناتوانی در تحقق اهداف اعلام شده خود در قبال ملت فلسطین و جنبش های مقاومت فلسطین، رژیم اسراییل به طور خطرناک و نابخردانه در صدد گسترش دامنه فعالیت های خود است. جنگ در منطقه و فدای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی و خواسته های شیطانی و جنگ طلبانه خود را برآورده کنید. جمهوری اسلامی ایران با قدرت و عاقلانه رژیم متجاوز و شکست خورده صهیونیستی را از جنایت جدید خود پشیمان خواهد کرد و این رژیم دروغین هرگز با توسل به این جنایات فجیع از شکست حتمی نجات نخواهد یافت. در عین حال، جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار به جامعه جهانی نسبت به اقدامات ماجراجویانه رژیم جعلی اسرائیل برای گسترش دامنه جنگ در منطقه و فراتر از جغرافیای اشغالی فلسطین، مسئولیت عواقب یک جنگ را بر عهده می گیرد. حمله جنایتکارانه به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مشهد مورد توجه رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفت.

در این زمینه، جمهوری اسلامی ایران حق قانونی و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین المللی و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطع به این گونه اقدامات تروریستی محفوظ می دارد. سران جنایتکار رژیم غاصب صهیونیستی نیز باید بدانند که چنین حملات وقیحانه شکست جبران ناپذیر این رژیم در عملیات الاقصی و ایستادگی قهرمانانه شش ماهه ملت مظلوم اما مقتدر فلسطین در نوار غزه را جبران نخواهد کرد. و جمهوری اسلامی ایران از دفاع شرافتمندانه خود از حقوق طبیعی و قانونی ملت فلسطین کوتاه نخواهد آمد.

منبع: جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا