وب گردی

اسفندی حکم می کند هر خانه ای را تکان دهد

شما می توانید بوی کمک در حال حاضر. اما مقدمه بایرام تکمیل کار خطیر تکان دادن خانه مبارک است. اما دنیای خانه تکانی نیز سرد و غیر قابل پاسخگویی نیست. به ویژه، ما باید بدانیم که چه چیزهایی در حین انجام این کار به بیرون درز می کنند. به زبان ساده یعنی چه چیزهایی را دور بریزیم و چه چیزهایی را نگه داریم. در اینجا چند قانون نانوشته برای دفع آورده شده است.

کتاب اهدا کنید
پیشنهاد من این است که خانه را از کتابخانه شروع کنید. البته تنها چیزی که تاریخ انقضا ندارد یک کتاب است، اما گاهی در کتابخانه شخصی خود به کتاب هایی برخورد می کنید که چندین جلد آن را دارید یا به موضوع این کتاب علاقه ای ندارید و به آن نگاه نکرده اید. حداقل برای یک سال پیشنهاد ما جمع آوری این گونه کتاب ها و اهدای آنها به کتابخانه های عمومی شهری و روستایی است.

ظروف پلاستیکی
برخی از ظروف پلاستیکی را فقط یک بار می توان استفاده کرد و نباید آنها را در فریزر یا آب داغ قرار داد. حتی برخی از ظروف پلاستیکی به دلیل گرما از حالت عادی خارج شده و یا در آنها گم می شوند. باید بدانید که تاریخ مصرف این ظروف تمام شده است و باید آنها را به غرفه های بازیافت تحویل دهید.

دارو
در روزهای خانه تکانی، حتما به جعبه دارو مراجعه کنید. زیرا اگر تاریخ مصرف دارو تمام شده باشد برای بدن ما مانند سم است. اما لطفا داروهای تاریخ مصرف گذشته را دور نریزید. برخی داروخانه ها، مراکز درمانی و هلال احمر آنها را می پذیرند و با شرایط خاص بدون آسیب رساندن به محیط زیست تخریب می کنند.

لباس یا کفش رنگی
انقضای لباس یا کفش شما از یک قانون ساده پیروی می کند. اگر حدود یک سال است که یک لباس یا یک جفت کفش نپوشیده‌اید، مهلت آن به پایان می‌رسد، به خصوص که می‌توانید آن‌ها را اهدا کنید تا به لباس‌ها و کفش‌هایتان جان تازه‌ای بدهید و کمد یا قفسه‌ی کفش‌تان را پاک کنید.

لوازم برقی
دنیای فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و استفاده از تلفن های همراه، شارژرها، کابل های شارژ و غیره تا تاریخ مشخص می شود. در یک چشم به هم زدن تمام خواهد شد برخی از این اقلام قابل فروش هستند اما در صورت آسیب دیدگی یا استفاده از آنها نباید دور ریخت. موادی مانند سرب، کادمیوم و مس در وسایل برقی برای انسان مضر هستند. غرفه های بازیافت شهری نیز زباله های الکتریکی شما را جمع آوری می کنند.

ابزار
قوطی های رنگ قدیمی، ابزار شکسته یا استفاده نشده نیز بی فایده هستند و باید با جعبه ابزار خود خداحافظی کنید.

منبع: همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا