وب گردی

اتفاقات پوشاک با کالای حجاب چه کرده است!

طی دو گزارش موردی در مورد رویدادهای لباس زنانه، جنبه لوکس این پدیده را که معمولاً در هتل ها اتفاق می افتد و نقش تأثیرگذاران در تبلیغات و سلیقه آنها را معرفی کردیم. تشریفاتی که در یک مکان مجلل برگزار می شود معمولا به محلی برای خرید کالاهای گران قیمت تبدیل می شود. از آنجایی که بسیاری از این رویدادها به عرضه کالاهای حجاب اختصاص دارد، برخی بر این باورند که عدم ساماندهی این شرایط می تواند به تفاوت فاحش قیمت و تجمل اجناس حجاب منجر شود.

در زیر به دلایل خرید محصولات لوکس با حجاب اقبال در این مراسم می پردازیم.

با افزایش تعداد کاربران اینستاگرام، پدیده ای به نام اینفلوئنسر پدیدار شد. افرادی که انواع سبک های زندگی را در صفحه مجازی خود ارائه می کنند. کسانی که به ندرت یک زندگی معمولی را به نمایش می گذارند و معمولا زندگیشان پر از زرق و برق، تجمل و یا انجام کارهایی است که در زندگی روزمره افراد عادی وجود ندارد. به همین دلیل است که برخی از روی کنجکاوی و برخی دیگر از روی ترحم از این افراد پیروی می کنند.

حجاب چه می گوید و چه می خواهد؟

دسته سومی هم هستند که از امکانات مالی خوبی برخوردارند و دیدن زندگی مجلل یک فرد تاثیرگذار از دریچه صفحه نمایش چند اینچی موبایل نه تنها پشیمان نمی شود بلکه ایده های جدیدی برای تغییر سبک زندگی به آنها می دهد. و دقیقاً در این مرحله ذائقه مردم در جهت تجمل گرایی در حال تغییر است. تغییری که به نظر می رسد در سال های اخیر پدیده ای به نام «سبک حجاب» را ایجاد کرده است.

در جستجوی تنوع در اینستاگرام

قبل از شکل گیری چنین محیطی، زنان محجبه انتخاب کمتری برای ایجاد تنوع در پوشش خود داشتند. اگرچه از اواسط دهه ۸۰ با رونق تولید انواع جدید چادر مشکی مانند چادر ملی، چادر دانشجویی، روسری و … و بعدها به دلیل استفاده از چادرهای رنگی توسط برخی مجریان تلویزیون، دست زنان برای تغییر ظاهر خود بازتر شده اند، اما علاقه جوان تر به مد روز عملاً دیگر نمی تواند آنها را نسبت به طرح های قدیمی متقاعد کند. این تغییرات سریع همزمان با رونق استفاده از اینستاگرام و شبکه های اجتماعی رخ داد.

حجاب اما متفاوت

فضای مجازی با گذشت زمان توانست کلمه «محصول حجاب» را به بازار محصولات مرتبط با زنان معرفی کند. زیرا قبلاً به جز چادر و ماسک و مواردی از این دست محصولات کمی در فروشگاه های مربوطه دیده می شد. ظهور تدریجی اینفلوئنسرها و استفاده آنها از محصولات مختلف و جدید حجاب، باعث شد که طیف جوان و محجبه با افرادی از گروهی روبرو شوند که در ظاهر حجاب را رعایت می کردند اما شبیه آنها نبودند.

بر این اساس، بازار محصولات حجاب هر روز بزرگتر می شود و به همراه آن تعداد مخاطبان اینفلوئنسر که استفاده از محصولات حجاب (روسری، شال، عمامه، مقنعه، آستین، عبا و …) برای آنها شکلی از آن است. درآمدزایی شد، رشد کرد و به مرور زمان «سبک‌های حجاب» شکل گرفت که به نوعی به رسانه‌ای برای تبلیغ محصولات و رویدادهای لوکس مد و لباس تبدیل شد.

قیمت مهم نیست فقط لوکس بودن!

اگرچه در مراسم لباس پوشاک انواع مختلفی از لباس ها ارائه می شود، اما اگر به هر یک از مراسم هایی که در هتل ها برگزار می شود بروید؛ در بدو ورود مشخص است که بیشتر کالاها گروه خاصی از مشتریان را هدف قرار می دهند. کسانی که با تغییر ذائقه، حالا با نگین های دست دوز یا پیراهن های میلیون دلاری، روسری های ساتن صدها هزار تومانی و حتی مهرهای پر زرق و برق و تسبیح و تسبیح به دنبال عباهای اماراتی هستند و کاری ندارند. درباره مهری که می خواهند او را پرستش کنند. ۳۷۰ هزار تومان خریدند!

با خرید از رویدادها خاص باشید

با این حال، بعید است که افراد طبقه متوسط ​​جامعه در این مراسم شرکت کنند یا حتی اگر حضور داشته باشند، دست خالی از آنجا خارج شوند. او یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد برای محصولی که می‌تواند با قیمت بسیار ارزان‌تری بخرد، قیمت گزافی بپردازد. در واقع اجناس ارائه شده در یک رویداد کمیاب نیستند و در سایر نقاط شهر با تقاضای کم با قیمت کمتری یافت می شوند.

به نظر می رسد برای گروهی از مردم این مراسم تبدیل به محلی شده است که می پذیرند حتی به قیمت پرداخت بیشتر از او خرید کنند زیرا از یک طرف به پاتوق طبقه خاصی از جامعه تبدیل شده است و از طرف دیگر احساس ” باعث “تخصص” خریدار می شود؛ زیرا از هتلی در شمالی ترین نقطه شهر خرید کرده اند.

بر این اساس قیمت گذاری کالا در یک رویداد، نظارت بر نحوه فروش و … موضوعات مهمی هستند که به نظر می رسد با توجه به مشاهدات میدانی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا