وب گردی

ابزار آشپزخانه که سلامتی را تهدید می کند

آشپزخانه به‌عنوان قلب تپنده خانه، می‌تواند خطرات زیادی را نیز به همراه داشته باشد زیرا موارد خطرناکی در آن وجود دارد. این دستگاه ها کاملا بی ضرر به نظر می رسند، بنابراین ما هرگز به خطراتی که می توانند پنهان کنند فکر نکردیم. می خواهیم شما را با خطراتی که در کمین آشپزخانه است آشنا کنیم.

ظروف پلاستیکی مواد غذایی

برخی از کارخانه ها برای انعطاف پذیری ظروف پلاستیکی یک سری مواد شیمیایی خاص را به ظروف پلاستیکی اضافه می کنند که برای سلامتی بسیار مضر است. مطمئناً نمی خواهید این مواد مضر وارد غذا یا بدن شما شوند.

فرو رفتن

اگر غذا برای مدتی در سینک بماند، بستری برای رشد باکتری هایی مانند سالمونلا ایجاد می کند. بنابراین سینک می تواند کثیف ترین مکان در آشپزخانه باشد.

چاقو

چاقوی آشپزخانه باید دائما تیز باشد، در غیر این صورت ممکن است هنگام بریدن چیزی بلغزد و به دست یا قسمت دیگری از بدن آسیب برساند.

اسفنج برای شستن ظروف

باکتری ها در اسفنج های کوچک آشپزخانه خیلی سریع رشد می کنند. شستن آنها باکتری ها را از بین نمی برد. برای از بین بردن باکتری ها، یک اسفنج مرطوب را برای چند دقیقه در مایکروویو یا سفید کننده قرار دهید. یا آن را به مدت طولانی در ماشین ظرفشویی با دمای بالا قرار دهید.

حوله دست

حوله چای یکی از کثیف ترین وسایل آشپزخانه است. زیرا دائماً آنها را لمس می کنید، مگر در هنگام شستن دست ها و هنگام آشپزی. بنابراین، آنها یکی از راه های ورود باکتری ها به غذای شما هستند.

خوشبو کننده هوا

خوشبو کننده های هوا حاوی مواد شیمیایی هستند و برای ریه ها مضر هستند. حتی می توانند باعث سرطان شوند. پس بهتر است به جای استفاده از آنها هوای آشپزخانه را بگیرید و زباله ها را مدام بیرون بریزید.

فر

هر بار پس از خروج از خانه یا بعد از رفتن به رختخواب، اجاق گاز را چک کنید تا از شوک گازی جلوگیری کنید.

ظروف آشپزی با روکش نچسب

وقتی ظروف نچسب روی حرارت زیاد قرار می گیرند، بخارات سمی از خود ساطع می کنند. به همین دلیل بهتر است از ظروف قدیمی استفاده کنید.

تخته برش

همیشه از تخته های جداگانه برای سبزیجات و گوشت استفاده کنید. گوشت خام می تواند حاوی باکتری هایی باشد که منجر به بیماری های جدی و خطرناک می شود. هرگز از تخته های آسیب دیده یا شکسته استفاده نکنید زیرا قسمت های آسیب دیده بهترین مکان برای رشد باکتری ها هستند.

منبع: صبح من

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا