برندهای خارجی

گوگل در دادگاه ضد انحصار به اتهام انحصارگرایی در تبلیغات آنلاین محاکمه می‌شود

برند گوگل به اتهام سوء استفاده از موقعیت مسلط خود در بازار تبلیغات آنلاین، در دادگاهی در آمریکا محاکمه می‌شود. دولت آمریکا ادعا می‌کند که گوگل با خرید شرکت‌های دیگر، محدود کردن استفاده مشتریان از ابزارهای خود و دستکاری در حراج‌های تبلیغاتی، به طور غیرقانونی بر این بازار تسلط یافته است.

اگر دادگاه به نفع دولت آمریکا رای دهد، ممکن است گوگل مجبور شود بخشی از کسب‌وکار تبلیغات خود، از جمله پلتفرم Google Ad Manager را بفروشد. این می‌تواند ضربه بزرگی به درآمد گوگل باشد.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، برند گوگل روز دوشنبه در دادگاهی در الکساندریا، ویرجینیا، با دادستان‌های ضد انحصار آمریکا مواجه خواهد شد. وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد نشان دهد که این شرکت با ایجاد موانع برای رقابت در فناوری تبلیغات آنلاین، به انحصارگرایی دست زده است. این دومین رویارویی اخیر گوگل با وزارت دادگستری است.

دادستان‌ها می‌گویند گوگل بخش بزرگی از زیرساخت‌های فناوری را که جریان اخبار و اطلاعات را در وبسایت‌ها تامین می‌کند، در اختیار دارد. این زیرساخت از طریق بیش از ۱۵۰ هزار فروش تبلیغ آنلاین در هر ثانیه، درآمد کسب می‌کند.

این پرونده برای تلاش‌های مقامات ضد انحصار آمریکا برای مقابله با انحصارهای بزرگ فناوری بسیار مهم است. این تلاش‌ها در دولت‌های دونالد ترامپ و جو بایدن نیز ادامه داشته است.

دادستان‌ها می‌گویند گوگل با استفاده از روش‌های پیچیده‌ای، از جمله خرید شرکت‌های دیگر، محدود کردن استفاده مشتریان از ابزارهای خود و دستکاری در حراج‌های تبلیغاتی، به تسلط بر ابزارهای تبلیغاتی وبسایت‌ها پرداخته است.

گوگل این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید که این اتهامات تلاش‌های قانونی برای توسعه فناوری خود و خدمت‌رسانی به مشتریانش را اشتباه تفسیر می‌کنند. گوگل می‌گوید دادستان‌ها به این نکته توجه نکرده‌اند که بازار تبلیغات دیجیتال به سمت اپلیکیشن‌ها و تلویزیون‌های هوشمند در حال تغییر است و گوگل در این بازارها با رقابت شدیدی روبرو است.

اگر قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، لئونی برینکهما، تشخیص دهد که گوگل قانون را نقض کرده است، او بعداً درخواست دادستان‌ها را برای فروش Google Ad Manager، یک پلتفرم که شامل سرور تبلیغاتی ناشران گوگل و بورس تبلیغاتی آن است، بررسی خواهد کرد.

طبق تحقیقات تحلیلگر سهام Wedbush، ابزارهای تبلیغاتی گوگل در سال ۲۰۲۰، ۲۰ میلیارد دلار یا ۱۱ درصد از درآمد ناخالص شرکت و حدود ۱ میلیارد دلار یا ۲.۶ درصد از سود عملیاتی آن سال را تشکیل داده است.

طبق تحقیقات Wedbush و تجزیه و تحلیل اسناد دادگاه، Ad Manager در سال ۲۰۲۰، ۴.۱ درصد از درآمد و ۱.۵ درصد از سود عملیاتی را تشکیل داده است.

اعداد اخیر از اسناد دادگاه حذف شده‌اند.

تیم دفاعی گوگل توسط کارن دان، یک شریک در دفتر حقوقی پل، وایس، رهبری می‌شود که برای چندین دموکرات برجسته از جمله معاون رئیس جمهور کامالا هریس، آماده‌سازی بحث‌ها را هدایت کرده است.

ماه گذشته، وزارت دادگستری در پرونده دیگری درباره تسلط گوگل بر جستجوی آنلاین، برنده شد و به طور جداگانه اپل را نیز تحت پیگرد قرار داده است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا