برندهای ایرانی

اهمیت داستان سرایی در مسیر برندینگ

دبیر اجرایی رویداد مد و رسانه گفت: وقتی می‌خواهیم در مسیر برندینگ، محصول یا حتی شکوفایی، یک برند را مطرح کنیم به داستان سرایی برای آن می‌پردازیم که به آن داستان برند یا محصول گفته می‌شود. رویداد مد و رسانه از روز یکشنبه ۱۸ تیر در بنیاد ایرانشناسی برگزار می‌شود.

مهسا فرزان ادامه داد، یعنی مثلاً اگر یک لباس زنانه را درنظر بگیریم می‌توانیم آن را ایران خانم ببینیم که اگر آن لباس شاد باشد خانم خنده رو و شاد و خوش رنگ و لعاب است و اگر آن لباس مشکی باشد آن خانم قدرتمند، با صلابت و جدی است و این نشان می‌دهد که هر کدام از رنگ‌ها تعریفی دارند و وقتی با یکدیگر آمیخته می‌شوند جذابیت بیشتری خواهند داشت.

دبیر اجرایی رویداد ملی مد و رسانه گفت: طبیعتاً اگر ما بخواهیم در خدمت دوستان رسانه‌ای مان در قالب مثلاً رادیو باشیم به نظرم این توانایی آن‌ها در داستان سرایی بدون تصویر می‌تواند خیلی به صنعت مد و لباس کمک کند و اتفاقاً برای معرفی یک برند چه شنیداری و چه دیداری، داستان سرایی می‌تواند مخاطب را همراهش کند و آن حس در ذهن و قلبش بماند که هرجا آن اسم را می‌شنود یاد آن لباس بیفتد و به نظرم اهالی رسانه خیلی خوب می‌توانند در این رویداد ورود کنند کما این که محوریت کلیپ سازی داریم و در این بخش، درنظر داریم که منتورها از ظرفیت نوشتاری در کنار تصویری استفاده کنند. دوستانی که توانایی قلم زدن دارند اول روایت نوشتاری را انجام می‌دهند و سپس، روایت در قالب تصویر به مخاطب ارائه می‌شود.

فرزان افزود: ما یک سازمان مردم نهاد هستیم و ۱۱ کارگروه داریم که آن‌ها بازوی‌های اجرایی ما هستند. کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و بنیاد ملی مد و لباس تعاملی صورت گرفته است که بتوانیم جشنواره بهتری داشته باشیم و زیرساخت‌های آن را به درستی بچینیم تا بتوانیم به خود جشنواره مد و لباس فجر به عنوان مهم‌ترین رویداد مد و لباس کشور برسیم. چون طبیعتاً ما نمی‌توانیم همه اتفاق‌ها را در دل خود جشنواره تعریف کنیم، اما در مسیر آن می‌توانیم اتفاق‌های مبارک و خوبی داشته باشیم که به بالارفتن و ارتقا سطح علمی و فرهنگی کمک کند و نگاه جدیدی را در فعالان مد به وجود آورد تا بتوانیم جشنواره جدید، متفاوت و با استاندارد بین المللی داشته باشیم.

دبیر اجرایی رویداد مد و رسانه با اشاره به مشکلات برگزاری جشنواره مد و لباس فجر افزود: در زمینه برگزاری جشنواره مد و لباس فجر وجود دارد این است که باید تا حدی به دوستان بالاتر از کارگروه نگاه کرد و متأسفانه، از ابتدا همیشه صنعت مد کوچک دیده شد و مغفول مانده در کشور است که وزارتخانه باید بودجه جدی برای این کار تخصیص دهد تا بتوانیم در کنار جشنواره فیلم و موسیقی و تئاتر فجر این را هم داشته باشیم و حتی می‌توانیم از ظرفیت جشنواره مد و لباس فجر برای بازیگران تئاتر و سینما و موزیسین‌ها استفاده کنیم و جشنواره مد و لباس فجر را در موازات با دیگر جشنواره‌ها پیش ببریم. یعنی اگر قرار است جشنواره مد و لباس کشور برگزار شود مستلزم این است که حداقل، بر تن سلبریتی‌های کشور بنشیند و طراحان هم، حس مفید بودن داشته باشند و این یک سیاست گذاری است که از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم اقداماتی برای این موضوع انجام شود تا بنیاد ملی مد و لباس بتواند آن را قوی‌تر پیش ببرد. چون فکر می‌کنم حدود ۴-۳ هزار طراح در زمینه مد و لباس داشته باشیم که حداقل هزار نفر آن‌ها به صورت حرفه‌ای و تخصصی فعالیت می‌کنند و می‌توان از ظرفیت آن‌ها هم، استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا