برندهای خارجی

میز کاری مشترک برای کارمندان برند گوگل

پایگاه خبری توسعه برند، در بحبوحه کوچک‌سازی فضای اداری، واحد ابری گوگل به کارمندانش در پنج ناحیه بزرگ اعلام کرد باید از میز کاری مشترک استفاده کنند.

بر اساس پرسش و پاسخ داخلی که اخیرا با کارمندان واحد ابری گوگل به اشتراک گذاشته شده و توسط شبکه سی ان بی سی مشاهده شده است، مدل جدید میز مشترک در پنج ناحیه بزرگ گوگل کلود شامل کرکلند واشنگتن، نیویورک سیتی، سانفرانسیسکو، سیاتل و سانی ویل کالیفرنیا اجرا خواهد شد و این مدل به گوگل اجازه خواهد داد به سرمایه گذاری در رشد ابری، ادامه دهد. بعضی از ساختمانها در نتیجه پیاده سازی این مدل، تخلیه خواهند شد.

در این سند داخلی آمده است: اکثر گوگلی ها اکنون یک میز را با یک گوگلی دیگر به طور مشترک استفاده خواهند کرد. انتظار می رود کارمندان یک روز در میان بیایند تا همزمان، پشت یک میز نباشند.

مدیران گوگل در داخل این شرکت به این مدل جدید نام “تحول دفتر ابری” یا CLOE را داده اند که به عنوان ترکیب بهترین شیوه همکاری پیش از پاندمی با مدل انعطاف پذیر کار ترکیبی، توصیف می‌شود. برنامه فضای کاری جدید، یک آزمایش موقتی نیست و نهایتا به استفاده بهینه‌تر از فضای گوگل منتهی خواهد شد.

گوگل از اطلاعات داخلی که در خصوص برنامه بازگشت به محل کار کارمندانش دارد، برای مطلع کردن آنها از این تصمیم استفاده کرده است. علاوه بر آهسته تر شدن روند بازگشت از دورکاری، این شرکت روند استخدام را کند کرده و ۱۱ هزار کارمند را در ژانویه اخراج کرد.

این اقدام در بحبوحه تلاش گوگل برای کوچک سازی فضای اداری در راستای کاهش گسترده هزینه، صورت می‌گیرد. مدیران گوگل در کنفرانس اعلام درآمدهای سه ماهه چهارم، پیش بینی کردند این شرکت حدود ۵۰۰ میلیون دلار هزینه مربوط به کاهش فضای اداری جهانی را در سه ماهه جاری متحمل خواهد شد و نسبت به هزینه‌های احتمالی دیگر مربوط به مستغلات در آینده، هشدار دادند. گزارش‌ها نشان می‌دهد این شرکت به اجاره بعضی از فضاهای بدون استفاده در منطقه خلیج سانفرانسیسکو که محل استقرار دفتر مرکزی این شرکت است، پایان داده است.

شکایت جمهوری‌خواهان آمریکا علیه برند گوگل رد شد
بیشتر بخوانید

واحد ابری که بیش از یک چهارم از کارکنان تمام وقت گوگل را در خود جای داده است، یکی از حوزه های برخوردار از رشد بالا به شمار می رود اما سودآور نیست. گوگل کلود در سه ماهه چهارم سال گذشته، ۷.۳۲ میلیارد دلار درآمد داشت که نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۳۲ درصد رشد داشت. این نرخ رشد، سریعتر از مجموع نرخ رشد کمتر از ۱۰ درصد کل این شرکت بود اما درآمد گلود کلود، پایین‌تر از میزانی بود که وال استریت پیش بینی کرده بود. گوگل کلود همچنان در هر سه ماهه، صدها میلیون دلار ضرر می دهد که در سه ماهه چهارم به ۴۸۰ میلیون دلار رسید اما این ضرر نصف میزان ضرر مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ بود.

در مجموع، گوگل در سه ماهه چهارم، ۱۳.۶۲ میلیارد دلار درآمد خالص و برای کل سال ۲۰۲۲، حدود ۵۹.۹۷ میلیارد دلار درآمد داشت که هر دو رقم، کاهش قابل توجهی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ داشتند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا