کسب و کار

بازاریابی خدمات؛ چگونه برای خدمات خود مشتری پیدا کنید؟

پایگاه خبری توسعه برند، بازاریابی خدمات انجام تبلیغاتی مبتنی بر حفظ رابطه با مشتری و خلق ارزش است. در واقع در این نوع بازاریابی چیزی را به مشتری ارائه می‌دهیم که بیشتر یک ارزش است. بازاریابی خدماتی شامل بازاریابی شرکت‌های B2B و B2C نیز می‌شود؛ شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات B2b برخلاف شرکت‌های فروشگاهی کالا نمی‌فروشند، بلکه خدماتی را به دیگران ارائه می‌دهند. بازاریابی خدمات برای این شرکت‌ها و حتی کسب‌وکارهای کوچک مثل استارتاپ‌ها اهمیت دارد. ازاین‌رو در این مقاله به معرفی روش‌های مختلف بازاریابی خدمات برای کسب‌وکارها می‌پردازیم. اگر به‌دنبال پیشرفت در بیزینس خود هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

روابط بلند مدت با مشتریان؛ یکی از روش‌های بازاریابی خدمات

طرح روابط بلندمدت با مشتریانتان را فراموش نکنید؛ مراجعه دوباره آن‌ها به ارتقا خدمات شما کمک خواهد کرد. برای حفظ ارتباط با مشتری سعی کنید خدمات خود را باتوجه‌به شخصیت، جنسیت و سلیقه مشتری شخصی‌سازی کنید. این امر به شما در وفادار شدن مشتریان کمک به‌سزایی خواهد کرد.

یکی از روش‌های داشتن روابط بلندمدت با مشتریان این است که راه‌های تماس با آن‌ها اثربخش باشد. این راه‌های تماسی می‌تواند شامل ارسال کارت‌پستال، ایمیل‌ و ارسال پیامک از طریق سامانه پیامکی باشد. هر یک از این روش‌ها امکان دسترسی سریع برای افراد را ایجاد می‌کند. ازاین‌رو فرد در سریع‌ترین زمان ممکن از خدمات شما آگاه خواهد شد.

بازاریابی خدمات

پیدا کردن مشتری به وسیله خریداران فعلی

اگر به‌دنبال یک روش تاثیرگذار و پربازده برای پیدا کردن مخاطب جدید هستید، باید از مشتریان فعلی استفاده کنید. اگر کیفیت محصولات و خدمات‌تان عالی باشد، مشتریان فعلی برای شما مخاطبان جدیدی را پیدا خواهند کرد. چراکه مشتری راضی، قطعا کسب‌و‌کار شما را به اطرافیان و دوستان خودش معرفی خواهد کرد. مردم معمولا حرف اطرافیان‌شان در مورد یک کسب‌و‌کار را موردتایید برای استفاده از خدمات آن بیزینس می‌دانند. به همین دلیل این روش تاثیر بیشتری از سایر راه‌های جذب مشتری دارد. به این روش تبلیغات «دهان به دهان» هم گفته می‌شود. برای پیدا کردن مشتری با این روش فقط کافی است که بالاتر از حد انتظار مشتری عمل کنید.

بسته‌بندی زیبا و شیک، قرار دادن یک هدیه کوچک مثل نوشته در بسته‌بندی محصول یا حتی یک کوپن تخفیف ساده می‌تواند مشتریان بی‌شماری را برای شما جذب کند. این ایده‌ها راه‌های ابتدایی برای جذب مخاطبان بیشتر هستند؛ روش‌های پیشرفته دیگری نیز برای افزایش رفاه مخاطبان یک نوع خدمات وجود دارد. برای افزایش رضایت مخاطب حتما از سیستم نوبت دهی نیز استفاده کنید. این مورد نشان‌دهنده ارزش قائل شدن برای وقت مشتری و احترام نسبت به حقوق آن‌ها است؛ جزئیات ریز مثل ارسال نوبت از طریق پیامک باعث افزایش رضایت کاربر خواهد شد.

پیدا کردن مشتری با جشنواره فروش و تخفیف ویژه

اغلب مردم همیشه دوست دارند محصولات موردنظر خودشان را با کمترین قیمت بخرند. به همین دلیل از جشنواره‌های فروش و تخفیف‌های ویژه استقبال بسیاری می‌شود؛ بنابراین راه‌اندازی جشنواره فروش ویژه و عرضه محصولات با تخفیف‌های خوب مشتری‌های بیشماری را به سمت فروشگاه شما می‌کشاند.

برای پیدا کردن مشتری از روش ارائه تخفیف باید اصولی عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. مثلا یک مورد مهم این است که برای تخفیف دادن دلیل داشته باشید. برای مثال از طریق ارسال پیامک و اطلاع‌رسانی متن پیامک پرداخت بدهی، تخفیف و پیشنهادهای ویژه را برای مشتری در نظر بگیرید. همچنین زمان تخفیف محدود و نسبتا کوتاه باشد. این کار عجله را در مشتری ایجاد می‌کند و به همین دلیل هم سریع و بدون فکر کردن خریدش را انجام می‌دهد.

جذب اعتماد مشتری؛ عاملی موثر در بازاریابی خدمات

ایجاد اعتماد یکی از اجزای سازنده اصلی بازاریابی خدمات است. هنگام بازاریابی یک محصول، نقطه فروش اصلی شما خود محصول است. مردم می‌توانند خدمات را ببینند یا حتی احساس کنند، ویژگی‌های آن را مرور کنند یا درخواست نسخه نمایشی کنند؛ این کار برای جلب اعتماد افراد موثر خواهد بود. ازاین‌رو هنگام بازاریابی خدمات حتما سرویس‌های خود را در دید کاربران قرار دهید.

توصیفات مشتری از کسب‌وکارتان را جدی بگیرید

توصیف‌های مشتری از جایگاه برند شما بهترین راه برای ایجاد اعتماد است. سعی کنید مشتریانی را به دست آورید که مشابه مخاطب هدف کسب‌وکار شما باشند. مردم تمایل دارند به افراد مشابه خود اعتماد و با آنها همدلی کنند.

جوایز و نشان‌های خدمات یک کسب‌وکار؛ راهکاری برای بازاریابی خدمات

جوایز و نشان‌های دریافت شده برای ارائه خدمات برتر و مطلوب نیز احتمال افزایش اعتماد مخاطبان بیشتری را ایجاد می‌کنند. قرار دادن این جوایز در صفحه اصلی سایت یا نشان دادن آن‌ها در انواع پیام‌های تبلیغاتی باعث افزایش اعتماد مشتریان و بازاریابی هر چه بهتر خدمات می‌شود.

سفارشی‌سازی خدمات؛ بهترین راهکار برای خلق ارزش در بازاریابی

ارائه خدمات قابل سفارش‌سازی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی خدمات به شمار می‌رود. البته این روش چالش‌های متعددی مثل نحوه آگاهی از خدمات موردنیاز و موردعلاقه مشتریان دارد؛ بااین‌حال یکی از بهترین روش‌های ممکن برای جذب مشتریان بیشتر محسوب می‌شود. سفارش‌سازی خدمات امکان تغییر قیمت را نیز ایجاد می‌کند؛ بنابراین طیف گسترده‌تری از مخاطبان امکان استفاده از خدمات شما را خواهند داشت.

بازاریابی خدمات

استفاده از پنل پیامکی فراز اس‌ام‌اس؛ راهکاری مطمئن برای بازاریابی خدمات

در این مقاله به بررسی روش‌های تبلیغات خدمات پرداختیم. استفاده از راهکارهایی مثل سفارشی‌سازی، بازاریابی دهان به دهان، حفظ ارتباط با مشتری و شرکت در جشنواره و تحفیف‌ها از راه‌های اجرای تبلیغات خدمات به شمار می‌روند. ابزارها و کانال‌های متعددی برای اجرای این نوع بازاریابی مثل ارسال پیامک وجود دارد.

پنل‌‌های اس‌ام‌اس یکی از بهترین راهکارها برای حفظ تعامل با مشتری و ارسال اطلاع‌رسانی‌ها موثر است. پنل فراز اس‌ام اس ارائه‌دهنده بهترین پنل‌های خدماتی است که با ارائه ویژگی‌ها و امکانات مختلف برای بسیاری از کسب‌وکارها مفید خواهد بود. برای استفاده از خدمات پنل پیامکی فراز اس‌ام‌اس به سایت farazsms.com مراجعه کنید.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا