برندهای ایرانی

پسته یک برند و یک ظرفیت برای جذب گردشگر

پایگاه خبری توسعه برند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: پسته یک برند و یک ظرفیت برای جذب گردشگران به سوی این شهرستان است که باید با استفاده از این ظرفیت، تورهای گردشگری متعدد و بسته های سفر متفاوتی را آماده کرد.

“فریدون فعالی” امروز هشتم مهرماه در مراسم هفته گردشگری در رفسنجان با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری اظهار کرد: گردشگری یک کالای لوکس در سبد خانوار است و در عجبم چرا قدر داشته هایمان را در حوزه گردشگری در استان کرمان ندانستیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای ظرفیت و جغرافیای زیبا و پهناوری است که باید به آن باور داشته باشیم، اظهار کرد: بزرگ ترین خانه خشتی جهان و هفت اثر ثبت جهانی و سوغاتی های متفاوت در استان کرمان وجود دارد.

فعالی افزود: یک شاخص در حوزه گردشگری داریم که به آن توانمندسازی محیط گفته می‌شود؛ که باید دید آیا از این داشته و ظرفیت درست استفاده می‌کنیم؟ به‌نظر من در این شکل قضیه در استان کرمان نتوانستیم به‌خوبی از این منابع استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه طلای سبز یک برند است، گفت: پسته یک برند و یک ظرفیت برای جذب گردشگران به سوی شهرستان رفسنجان است که باید با استفاده از این ظرفیت، تورهای گردشگری متعدد و بسته های سفر متفاوتی را آماده کرد.

وی با بیان اینکه چند بسته سفر آماده شده و هتل‌ها در مناسبت‌های مرتبط با این فعالیت‌ها توانستند برنامه سفر ایجاد کنند، ادامه داد: تیم فوتبال رفسنجان یک ظرفیت است که موجب شده از هتل‌های این شهرستان استفاده شود.

فعالی خاطرنشان کرد: باید از هر مناسبت برنامه‌های مختلف ایجاد و از برندینگ استفاده کرد که بتوانیم قوت خود را بالاتر ببریم و برنامه‌هایمان را تعریف کنیم. در در اسناد بالادستی استان کرمان هم در سند توسعه و هم در سند آمایش سرزمین در استان کرمان گردشگری به‌عنوان اولویت در نظر گرفته شده، همچنین در شورای برنامه‌ریزی توسعه استان هر سندی که برای هر شهرستانی که می‌خواهد مصوبه بگیرد، اولویت نخست آن، گردشگری محاسبه و دیده شده؛ اما آیا تأمین منابع متناسب با این اولویت‌ها هست؟ بنابراین، این تناسب باید به وجود آید.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا