برندهای خارجی

حمله مأموران رگولاتور هند به فروشندگان برندهای آمازون و فلیپ کارت

پایگاه خبری توسعه برند، مأموران رگولاتور آنتی تراست هند به ۲فروشنده بزرگ داخلی در آمازون و برخی از فروشندگان در پلتفرم فلیپ کارت حمله کرده اند.

به نقل از رویترز، خرده فروشان هندی که از حامیان اصلی نارندا مودی نخست وزیر هند به حساب می آیند، از مدت ها قبل ادعا می کنند پلتفرم های آمازون و فلیپ کارت با استفاده از قیمت گذاری های تهاجمی فقط به سود چند فروشنده بزرگ عمل می کنند. این درحالی است که شرکت های مذکور مدعی هستند از تمام قوانین هند پیروی می کنند.

«کلاد تیل»(Claudtail) و « آپاریو»(Appario) دو فروشنده آمازون هستند که هدف حمله رگولاتور آنتی تراست قرار گرفته اند. البته جزئیاتی در این باره فاش نشده است.

به گفته دو منبع آگاه دیگر برخی فروشندگان فلیپ کارت ( پلتفرم شرکت وال مارت در هند) نیز با حمله افسران کمیسیون رقابت هند(CCI) روبرو شده اند اما در این خصوص نیز جزئیات دقیقی وجود ندارد.

یکی از افسران سابق این رگولاتور می گوید: چنین اقدامی تحولی مهم به حساب می آید زیرا CCI در پرونده های غیر کارتل عملیات جستجو انجام نمی دهد. حملات برای کشف فعالیت های پیچیده اقتصادی حوزه جدیدی برای این رگولاتور به حساب می آید.

آمازون که به طور غیر مستقیم در هر دو فروشگاه ذکر شده سهام دار است، نیز نسبت به این اخبار واکنشی نشان نداده است.

تحقیقات خبرگزاری رویترز در اسناد داخلی آمازون در سال گذشته نشان داد این شرکت به مدت سال ها رفتاری ترجیحی نسبت به برخی فروشندگان این پلتفرم از جمله کلاد تیل داشته و به آنها اجازه می داد قوانین هند را دور بزنند.

عنوان باارزش ترین برند جهان به برند اپل تعلق گرفت
بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا