اقتصادی

بازارهای هدف دائمی برای صادرات محصولات کشاورزی شناسایی شود

پایگاه خبری توسعه برند، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صادرات کشاورزی استان نیازمند شناسایی بازارهای هدف مستمر است.

وحید جلال زاده امروز ۲۵ بهمن در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی استان که با حضور وزیر کشاورزی در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: برای رونق صادرات محصولات کشاورزی استان نیازمند شناسایی بازار هدف مستمر و دائمی است.

وی تصربح کرد:  تولید کنندگان محصولات کشاورزی بار اصلی اقتصاد استان را بر دوش می کشند.

جلال زاده با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید پرونده ویژه ای در حوزه اوراسیا، شانگ های چین، شبه قاره و اتحادیه های بین المللی باز کند، خاطر نشان کرد: اوراسیا و افریقا یک فرصت مناسب و بی نظیر برای کشاورزی کشور و آذربایجان غربی است که می توان با رایزنی یک بازار هدف دائمی در آنجا ایجاد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه مدرناسیون نیاز جدی کشاورزی آذربایجان غربی است، اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه قطب کشاورزی کشور هستیم اما استان در بحث بسته بندی و سورتینگ جایگاه خوبی نداریم.

وی یاد آور شد: در بحث حمل و نقل نیز با مشکلاتی مواجه هستیم چرا که استان فاقد ناوگان حمل و نقل یخچال دار است بنابراین باید در ارائه تسهیلات بانکی به این مورد توجه شود.

جلال زاده افزود: نبود برند از مهمترین مشکلات صادراتی محصولات کشاورزی و دامی استان است چرا که برای شناخته شدن نیازمند برند سازی هستیم.

وی ادامه داد: وجود برخی موانع داخلی موجب ایجاد موانع صادراتی شده است.

صادرات صنایع دستی استان گیلان به 9.6 میلیون دلار رسید
بیشتر بخوانید

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا