برندهای ایرانی

عرضه مستقیم روغن موتور برند اسپیدی در تهران

پایگاه خبری توسعه برند، مراسم امضای تفاهم‌‌‌نامه همکاری بین شرکت نفت سپاهان و اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران به منظور عرضه مستقیم روغن موتور اسپیدی در ساختمان این اتحادیه برگزار شد.
شعبه عرضه مستقیم محصولات شرکت نفت سپاهان در این اتحادیه با هدف شفاف‌‌‌سازی، کاهش هزینه‌‌‌ها، حذف واسطه‌‌‌ها و دسترسی بهتر مصرف‌کنندگان راه‌‌‌اندازی شد. محمدامیر نیکوهمت، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، در این مراسم گفت: این شرکت، برای حل مشکل التهاب قیمت روغن موتور در بازار، افزایش تولید و توزیع مویرگی محصولات را در دستورکار خود قرار داد و همین مساله موجب شد تا حد زیادی موضوع التهاب قیمت‌ها در بازار، سر و سامان یابد.

وی با بیان اینکه ۲۰۴ شرکت، تولیدکننده خرد و عمده روغن موتور و فرآورده‌‌‌های آن در کشور هستند، گفت: از این تعداد ۴ پالایشگاه اصلی وجود دارد که ۸۵‌درصد تولید بر دوش آنها قرار گرفته است. مدیرعامل شرکت نفت سپاهان تصریح کرد: ۱۵‌درصد مابقی تولیدات که حدود ۲۰۰ شرکت متولی تولید آن هستند، از روغن‌‌‌های بازیافت شده، تولید می‌شود که روغن موتورهای تقلبی نیز در این دسته قرار دارند. نیکوهمت با اشاره به وظیفه نهادهای نظارتی، گفت: نهادهای نظارتی باید روغن‌‌‌های تقلبی را در بازار شناسایی کنند تا آسیبی به خودروها وارد نشود؛ چراکه تنها قشری که از این موضوع متضرر می‌شود، قشر ضعیف جامعه است که به دنبال خرید روغن موتور با قیمت کمتر و ارزان‌‌‌تر است.

وی تاکید کرد: با توزیع شبکه‌‌‌ای روغن موتور می‌توانیم این اطمینان را بدهیم که از تولید تا اتوسرویس، هیچ مشکلی در کیفیت و قیمت وجود نداشته باشد.

به گفته وی، با وجود ظرفیت بالای تولید محصول روغن موتور در کشور که امکان صادرات آن را فراهم آورده، می‌توان با اقداماتی این ۱۵‌درصد گفته شده تولید را نیز پوشش داد در صورت ابلاغ ستاد تنظیم بازار به ما، این مساله را سر و سامان خواهیم داد.

نیکوهمت، میزان صادرات در سه‌ماه نخست امسال را کاهشی عنوان کرد، اما با اشاره به روند افزایشی صادرات در تابستان جاری گفت: میزان تولید انواع روغن موتور در سه‌ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰‌درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به برنامه شرکت نفت سپاهان برای افزایش کیفیت در روغن موتورها خاطرنشان کرد: در حوزه قیمت‌گذاری نیز این موضوع با دقت و حساسیت از سوی سازمان‌های حمایت از مصرف‌کننده صورت می‌گیرد و نظارت ویژه‌‌‌ای روی آن وجود دارد. مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، یادآور شد: قیمت‌گذاری محصولات ۴ شرکت اصلی تولیدکننده روغن موتور، به‌‌‌صورت مصوب و با نظارت ویژه صورت می‌گیرد و این در حالی است که محصولات روغن موتور بازیافتی ۲۰۰ شرکت دیگر، مشمول این نوع قیمت‌گذاری نمی‌‌‌شوند و همین مساله موجب ایجاد التهاب قیمت در بازار شده، از همین رو باید برای این اختلاف دو نرخی شدن، راهکاری اندیشیده شود.

نیکوهمت خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هیچ مشکلی در تامین خوراک نداشته‌‌‌ایم، اما از آنجا که خوراک اصلی این چهار پالایشگاه، لوب‌کات است که قیمت آن با قیمت نفت عجین شده و با افزایش قیمت نفت، قیمت آن نیز افزایش می‌‌‌یابد، این نکته که قیمت عرضه باید بدون تغییر باشد، ما را با مشکل، مواجه کرده است. وی با اشاره به افزایش تولید روغن موتور در داخل کشور، گفت: میزان تولید در فروردین امسال ۸‌هزار تن بود که با همت بلند تولیدکنندگان، این میزان در مردادماه به ۱۵هزار تن افزایش یافته و قرار است که این عدد، تا مهر به ۱۷هزار تن افزایش یابد.

ساماندهی سامانه توزیع روغن موتور در دستور کار وزارت صمت

محمدجواد نظرزاده، مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت، دیگر سخنران این آیین بود که در سخنانی گفت: نوسازی شبکه توزیع روغن موتور و ساماندهی آن در دستور کار وزارت صمت است و امیدواریم که تا آخر همین هفته، ساماندهی سامانه توزیع در تهران را در بخش دیزل (نفت‌‌‌گاز) نهایی کنیم تا همه خرده‌‌‌فروشی‌‌‌ها به این سامانه متصل شوند.

وی با قدردانی از مدرن‌‌‌سازی شبکه توزیع شرکت نفت سپاهان گفت: یکی از مشکلات اساسی در تنظیم قیمت روغن موتور، نبود شبکه مدرن توزیع بود که با راه‌‌‌اندازی این شبکه در نفت سپاهان، امیدواریم قیمت مصوب توسط اتوسرویس‌‌‌ها رعایت شود. نظرزاده بیان کرد: با افزایش حجم تولید، قیمت در بازار نزولی شده و امیدواریم با افزایش بیشتر آن در دو تا سه هفته آینده، بازار روی آرامش به خود ببیند و شاهد کاهش قیمت در سطح مصرف‌کننده باشیم. روغن تولید داخل مستقیم به دست مصرف‌کنندگان واقعی می‌‌‌رسد. محمدرضا آل‌‌‌سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران نیز در این آیین با اشاره به کمبودها و التهاب بازار روغن کشور در چندماه گذشته، گفت: تلاش ما بر این است که با حمایت از تولیدات داخلی، رضایت مصرف‌کنندگان روغن را به دست آوریم

آل‌‌‌سارا با اشاره به تلاش همه بخش‌‌‌های دولتی و خصوصی برای کنترل و ایجاد تعادل در بازار روغن موتور و رفع کمبودها افزود: متاسفانه وجود روغن‌‌‌های تقلبی در بازار، موجب دریافت شکایت‌‌‌های متعدد در اتحادیه شده که با نشست‌‌‌ها و هماهنگی‌‌‌هایی که با مدیران شرکت نفت سپاهان داشتیم، برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ شد تا روغنی که با کیفیت مناسب تولید می‌شود، به‌‌‌صورت مستقیم به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

وی لزوم همکاری تنگاتنگ بین این اتحادیه و شرکت نفت سپاهان را یادآور شد و افزود: به این منظور، تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌ای میان دو طرف منعقد شد و با توجه به اینکه اتحادیه‌‌‌های صنفی مجاز به مشارکت در کارهای اقتصادی نیستند، هماهنگی لازم برای اختصاص فضایی نمایشگاهی برای دسترسی مستقیم به روغن موتور اصل، در اتحادیه فراهم شد.

وی واحدهای صنفی را امین مصرف‌کننده دانست و گفت: این اعتماد، مسوولیت ما را دوچندان می‌کند و تلاش می‌‌‌کنیم به این منظور، تولیدکنندگان با اعتبار بیشتر را برگزینیم.

راهبرد کیمیا اسپیدی قشم، حذف تقلب در بازار روغن است

احمد هاشمی، مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم نیز در این مراسم عنوان کرد: کیمیا اسپیدی از سال ۹۵ با سهامداری ۱۰۰‌درصدی شرکت نفت سپاهان فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۹۷ مجوز پخش منطقه‌‌‌ای گرفت و با افزایش شعب به ۲۲ استان، مجوز پخش سراسری را در سال ۱۴۰۰ دریافت کرد.

وی افزود: راهبرد مهم ما در این شرکت، حذف تقلب در بازار روغن موتور تا حد امکان است و از آنجا که تقلب و بداخلاقی در این صنعت زیاد است، اولویت نخست ما در شرکت کیمیا اسپیدی این است که روغن اصل و با کیفیت را با قیمت مصوب دولت به دست مصرف‌کننده نهایی برسانیم.

مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی با اشاره به برخی سوءاستفاده‌‌‌ها به‌‌‌ویژه در شرایط بحرانی افزود: تلاش می‌‌‌کنیم با پخش مویرگی، روغن موتور را مستقیم به دست اتوسرویس‌‌‌ها برسانیم و انتظار داریم اتوسرویس‌‌‌ها نیز روغن را با همان قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده نهایی برسانند.

هاشمی افزود: توزیع عادلانه، دیگر راهبرد ما بود که بر این اساس، سهمیه اتوسرویس‌‌‌ها با رتبه‌‌‌بندی آنها مشخص شده است. وی با تاکید بر شفافیت فرآیند توزیع و فروش محصولات نفت سپاهان، یادآور شد: این شرکت ۲۲ شعبه توزیع دارد و در یکی دو ماه آینده، ۳ شعبه دیگر به شعب این شرکت افزوده خواهد شد که در این میان، شعبه مستقر در این اتحادیه، خود را موظف می‌‌‌داند که نیاز هر اتوسرویس در سطح شهر تهران را در همان روز، تامین کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: کیمیا اسپیدی این آمادگی را دارد تا در صورت تشخیص وزارت صمت و دیگر دستگاه‌ها، در هر مکانی حضور یابد و تا جایی که ظرفیت این شرکت اجازه دهد، نسبت به توزیع محصولات خود به‌‌‌صورت مستقیم اقدام کند.

منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا